Keskustelut
-
0 43
Perunamuusi
Joko kesäisistä potuista olette muusia tehneet ? Vanhoja pottuja ei löydy mistään.
-
0 14
minkä leffan katsoit viimeeksi ?
http://www.nordiskfilm.fi/valkokangas/minisite.php?id=2036 SUOSITTELEN ! (tu)(tu)(tu)
-
0 6
Huitsin hyvät Vietnam, Thai,Japani..mausteet
Olen niiìin innostunut, esim: Mirin-japanilainen riisiviini ruuanlaittoon. Voi, että voi olla ihanan makuinen, Mirin seasoning Olen laittanut sitä nyt riisiin ja vaikka minne sopivaksi olen keksinyt, minun rannikko ruotsalainen mieskin on ihan ihastuksissaan mausta. En olisi uskonut miten lemp...
-
0 98
Ekoteko
Nyt kokeilen uutta ekotekoa, Pyrin jo ostamaan luomua joka kauppareissulla edes yhden asian. Ja seuraavaksi pesen pyykkini 30 ja 40 asteessa. Ennen se oli 40 ja 60 Katoin pätkän tanskalaista hiilijalanjälki ohjelmaa. Ja siinä pesivät 20 asteessa??!! Ja äiti väitti, että puhdasta tulee. Eilen...
-
0 49
Syödään yhdessä
Onko tuttu tv ohjelma? Siinä porukka menee syömään vuorotellen toistensa kotiin ja arvostelevat sitten ruuan. Palkinto on sitte voittajalle. alkuruoka , pääruoka ja jälkiruoka Mitä sinä tarjoaisit jos olisit ko. ohjelmassa?
-
0 15
Sopivia luokituksia?? Kerro mielipiteesi ja vaikuta :)
Heps! Olemme tekemässä pientä omaan keittiöön liittyvää ominaisuutta, joihin tarvitsemme pienä luokitteluapua :) Käytännössä siis mitä omassa keittiössä voisi löytyä ja miten ne voi luokitella. Pohjana olemme ajatelleet tälläistä jakoa: * Keittiön yleisilme * Kätevä keittiöväline * Kodink...
-
0 6
EURO SHOPPER
Tälläkin joitakin hyviä.. Nyt ostin Rusina-pähkinäsekoituksen Aivan ihana, ei kaipaa edes suolapähkinöitä sekaan, kun on niin maukas. rusinaa, mantelia, maapähkinää ja cashewia
-
0 42
mitä pidätte kotikokista
itse tulin tänne vasta viime vuonna ja on ollut kiva saada pysyviä ystäviä
-
0 1
talvetus
onkos kukaan talvettanut pelakuuta tahi kärhöä parvekkeella? niin kun ajattelin yrittää ja jos jollain on vinkkei kui onnistuu nii kertokoon ihmeessä. joskus kauan sitten yritin pelakuuta mutta ei se enää lähteny ja nyt naapurin papalla on viimevuotinen pelakuu kukkinut aivan mahdottomasti, sii...
-
0 102
Nettikaupat
Minä en uskalla pahemmin ostella nettikaupoista ilman jonkun suosittelua. Niin nyt kehun muille tällasta http://www.mikromaja.fi/faces/home.jsp Ostettiin tuolta toinen telkkari talouteen. Hinta oli edullisin ja palvelu todella hyvää. Tuotetta ei ollutkaan varastossa, niin sieltä ilmoitetti...
-
0 10
Alennetun ruoan poisto kaupoista
Tänään radiossa kuulin, että tulevaisuudessa ei välttämättä enää myytäisikään ruokakaupoissa pian vanhaksi meneviä ruokia/tuotteita alennettuun hintaan, koska elintarvikevirasto pohtisi, että alennettuihin tuotteisiinkin pitäisi tarkkaan laittaa tuotteen kilohinnat ja hinta, minkä verran tuote ma...
-
0 6
oli hyvä säkä
rukous auttoi ,vaikka en oo uskovainen .Selvisin säikähdyksellä . siitä saan kiittää anoppiani joka on mun edunvalvoja mun kännykän saldoraja esti tapahtuneen.
-
0 3
Ohjeita keskustelun muotoiluihin yms
Lisäsin tietoa-sivulle linkityksen MiksaVsa:n hyvään ohjeeseen keskustelujen muotoiluista yms. Toisin sanoen, seuravan kerran kun mietityttää miten jokin muotoilu tapahtui tai joku kysyy apua, niin kannatta kurkata itse tai vinkata toista kurkkaamaan tietoa-sivulle. Linkitys ohjeisiin löytyy o...
-
0 17
BATAATTI purpura tai violetti
APUA... Maricelta tuli hieno ohje bataatista lisäkkeeksi. Ihan pikku juttu vain... Olen aina (todella harvoin käytän bataattia) käyttänyt oranssia bataattia - en tiennytkään, et on muunkin värisiä??? Löytyykö siis Suomen "normi"kaupasta muitakin värejä? Maku on erilainen eriväreissä???...
-
0 22
Värit.
Mitkä ovat ihanimmat värinne? Vaikka kokkauksessa tai muuten, vaikka puketumisessa.:-)
-
0 13
Sairaalaruoka
Sairaalaruoka on sen verran kamalaa, että se sopii mainiosti "Ulkona keittiöstä" otsikon alle. Minulla ei hirveästi ole kokemuksia sairaaloiden "gurmee" puolesta. Mitä nyt Suomessa armeija-aikainen flunssa (ei H1N1 8-)), ammoin leikattu umpisuoli ja nyt autokolarin vuoksi täällä Hollannissa. ...
-
0 1
hyvää illanjatkoa
teille
-
0 43
varokaa kännykkä huijareita
minä jouduin tänään kännykkäuhriksi rikosilmoituksen teimme jo
-
0 63
Hiukset suojaan keittiössä!
Olen kovasti ihmetellyt kun katselen noita kokkiohjelmia sekä Suomen tv:stä että ulkomaisia vastaavia, kellään ei ole päähinettä vaikka valmistetaan ruokaa. Olen luullut ja luulen vieläkin, että terveysviranomaiset vaatisivat päähineen käyttöä ruuanvalmistus tilanteissa. Puhun siis ammattilaisist...
-
0 2
Speltti paahtoleipä
Ostin kaupasta ihan kokeilumielessä speltistä tehdyn paahtiksen ja sekös oli maukasta. Tekijä taisi olla Fazer, en ole ihan varma, aika hinnakas, mutta tavattoman hyvää. Maistuu ihan sellaisenaankin mutta paahdettuna parasta. Olen nyt ihastunut tuohon spelttiin kovasti ja aina olen ollut po...
-
0 3
Valio ja suomalainen maito
Kipaisin eilen ennen töitä vielä lähikauppaan ostaakseni kahvimaidon. Nyt tässä kahvitellessa laitoin merkille mitä Valio on painattanut tölkkinsä kylkeen: "Tämä on SUOMALAISTA maitoa." Valio "Maito on suomalaisen maaseudun elinehto. Valinnallasi on merkitystä.Kiitos kun valitsit suomala...
-
0 19
Kakun hyydyttäminen
Ongelmana olisi että moinen kakku ei pysy kasassa: http://www.lahikauppa.fi/fi/melehti/reseptit/?id=19812 Voiko tuossa tehdä jotain väärin? Montako liivatelehteä olisi järkevä laittaa, että tuo alkaisi pysyä kasassa eikä olisi kuin sulanutta jäätelöä? Mielestäni kakussa on liikaa sukla...
-
0 3
Kasvi- ja sienivärjäys.
Harrastetteko värjäämistä? Värjäämällä saa kauniita luonnonvärisiä lankoja. Väreissä löytyy vaaleasta tummaan, sinistäkin löytyy. Vähän sotkuista ja tuoksuvaa, mutta lopputulos on kaunis.
-
0 7
Sokeriton syyskuu?
Olen ihan uusi täällä. Onko joku jo testannut Sokeriton.fi -palvelua? Laittakaahan kommentteja! Toisessa ketjussa kysyttiin "Miten taltutat makeanhimon". Jokin sokeriton vaihtoehto voisi kai olla mahdollinen? Nyt minä lähden etsimään sokerittomia reseptejä - wiuh... :)
-
0 7
diabetes+proteiinirajoitus
Heti tunnustan, että haeskelen apua koulutehtävään: Pitää valmistaa ruokakokonaisuus eli lämmin ruoka, salaatti, leipä + jälkiruoka 2.tyypin diabetestä sairastavalle. Hänellä myös munuaisten vajaatoimintaa, jonka vuoksi proteiinirajoitus 40g/vrk. Olen ajatellut tehdä jotain hyvää kasvisruokaa, m...
-
0 2
Tomaatti
Nyt on bropleema miten säilöä tomaattia.Jotain muuta kun kastikepohjaa tai chytneytä.Säilytys tilat kylmässä minimissä.
-
0 2
Millä korvaan?
Eikös luumu löysennä mahaa... Mulla se löysentää ihan liikaa, eli en kait ole ihan allerginen, mutta yliherkkä?... Haluaisin kuitenkin joskus jotain siihen suuntaan, joten millä korvata?
-
0 12
Käteinen vai kortti?
tänä korttien aikakautena ..polleena ostoksieni kanssa pakkamassa jo citymarketin kassalla..myyjätär kehasee että tämä kortti EI kelpaa...mitenniin ei KELPAA?..ja naama jo vaihtanut väriä.No EI kelpaa, mennyt vanhaksi, just tänään. Samassa muistin pankin lähettämän kirjeen että uusi korttini oli...
-
1 3
Teflon astiat
Miten on ? Voiko pinnaltaan rikkoutunutta teflon kattilaa enää käyttää?
-
0 76
Ruoan tähteet
Itseäni on vuosia kiinnostanut kuluttaminen ruuassa. Eli, heittävätkö ihmiset kuinkakin paljon ylijäänyttä ruokaa roskiin? Tässä en nyt niinkään tarkoita vanhaa, pilaantunutta ruokaa, vaan ruokaa, joka olisi vielä syötävää, mutta sitä jää yli, niin heitetään roskiin. Ja samoin se, että heität...