Keskustelut
-
0 12
Kuinka pitkään mausteita voi käyttää???
mausteissa on pvm, kuinka pitkään niitä voi käyttää??
-
0 3
Sikajuhlat
Joopa, äitini täyttää 50-vuotta ja pippalot on järjestyksen alla. Siis varaudutaan 80 henkilöön. Pitäs värkätä salaatteja, ajattelin perunasalaattia, tomaatti-mozzarella salaattia ja vihreää salaattia. Mutta voi hitto kun en osaa laskea että kuin paljon. Tarjolla on siis myös sikaa, patonkia, lev...
-
0 5
Kuivaliha
Ostin vahingossa vääränmerkkistä (makuista) kuivalihaa, enkä millään keksi miten sen voisi hyödyntää vaikka ruoanlaitossa? Ideoita? Harmittaa älyttömästi kun 12e maksoi 3 pussia... argh!! Merkki on Jack Link's, Beef Jerkyä piti ostaa, höh.
-
0 4
Onnistuuko mustikkapiirakka näin...?
Jos ostaisin kauramurotaikinan sitten siihen kermaviiliä ja mustikat päälle ja uuniin. Onnistuisikohan? Ja tietenkin margariinilla voideltu vuoka.
-
9 20
Mikä meni pieleen kanttarellikastiikkeessa?
Hei, Tein äsken yhdellä Kotikokin reseptillä kanttarelliskastikkeen ja kanttarellit maistuivat ihan katkerille. Oliko vika kanttarelleissa (Virolaisia, ostettu torstaina Hakaniemen torilta, mutta hyvän näköisiä vielä) vai enkö minä osaa paistaa / laittaa niitä? En ole mikään hyvä kokki ja näin ...
-
2 17
Lihan paistamiseen vinkkejä
En huomannut tuolta nopsaan etsiessäni, että olisi tätä aihetta tuolla. Elikkäs siis... Kysysin neuvoja lihan paistamiseen. Ja nyt tarkoitan sellasia lihasuikaleita/paistilihoja yms. mitä kaupasta saa ja toki voi itsekkin leikata, mutta kumminkin. Mulla on se ongelmana, että aina kun teen kastik...
-
0 5
Minne kokit katoaa?
Suvianne, Jippis ja Tittiditii... Missäs luuraatte? Kissako kielen vei, vai katositteko mustaan aukkoon? :S
-
0 2
Hiiligrilli
Nyt on ongelma kun olen tottunut grillaamaan avovalkealla. Nyt pakko siirtyä pallogrilliin ja hiiliin mutta taito hukassa. Ei meinaa mikään kypsyä oikein enkä tiedä niitten "tuuletus aukkojen" käytöstä mitään. Taitaa jäädä pelkkään makkaran paistoon.
-
0 2
pönttöuunin maalaaminen
Onko kukaan koskaan maalannut pönttö tms uunia tai onko joku tuttusi sen tehnyt. Meillä on kaksi valkeaksi maalattua pönttöuunia ja maali alkaa pikkuhiljaa lohkeilla nyt ajatuksissa siintää maalin pois rapsuttaminen ja uudelleen maalaus mutta millähän maalilla uskaltaisi kokeilla ja onkohan värim...
-
0 7
maukas resepti hukassa
Ei ole kukaan kotikokki tehnyt mustikkarahkapiirakkaa? :P
-
0 8
Paras kalkinpoistaja suihkun lasipinnoista???
Hei! Mikä olisi paras kalkinpoistaja pesutilojen lasipinnoista???
-
0 4
Kirjolohikeitto 50:hlle.
Kaipailempa hyviä vinkkejä,miten saan 50 hengelle hyvän ja maittavan lohi sopan.Vaatimukset on,laktoositon,maitopohjainen mutta maittava. Täältä tulee hyviä vnkkejä kun vaan kyselee. Kiitos jo etukäteen(:P)
-
0 8
kondensoitua
maitoa eli maitotiivistettä on nyt monessa ohjeessa, sattuisko joku tietää mistä kaupasta löytyy?
-
0 11
Outoja löytöjä ruuan joukosta
::En ole varma miten puhki tämä aihe jo täällä on puitu, mutta minä söin tässä tällä viikolla kaupan valmiita lihapullia ja se pulla oli ihan täynnä pippuria!!!!! ::o yöks. Mitäs tästä opimme... kannattaa tehdä taikina itse... Onko teillä muilla löytynyt "yllätyksiä" ostamastanne ruuasta. (myö...
-
0 2
Voisiko joko auttaa?
Niin siis haluaisin positaa tunnukseni, mutta en löydä mistään sitä miten sen voi poistaa. Niin voisiko joku neuvoa? :) Kiitos jo etukäteen! :)
-
0 52
PANGASIUS
onko tuttu ? Tuodaan Vietnamista pakastettuna ja täällä myydään kalatiskissä ikään kuin tuoreena. Hyvän makuinen kala kyllä oli, mutta en eettisistä, työvoimapoliittisista, periaatteellisista ja kestävän kehityksen kannalta kyllä kaukomaiden kaloja suosi ! Hinnaltaan on kyllä edullista 1/2 halv...
-
0 2
Tuoksupussukat
Oletteko valmistaneet kesän tuoksuvista kukista tai lehdistä tuoksupussukoita? Kuivataanko ne ensin? Tuoksuvatko ne kuivaamisen jälkeenkin? Taitavat mennä pilalle, jos ei niitä ensin kuivata 8-) Koivun lehdistä ja ruususta voisi kokeilla. Mistä muista?
-
0 22
Konepellin alla virityksiä - ilmoitelkaa jos jokin ei toimi
Hei! Olemme viritelleet kotikokkia taas hieman pellin alta, ja tämän jälkeen sivujen pitäisi toimia vielä hieman entistä nopeammin! Ilmoitelkaa kuitenkin jos jotain ongelmia tulee vastaaan, niin ratkotaan ne sitten pois alta :)
-
0 0
Maksammeko turhasta
Niin yölläkö se pitää tulla se totuus, olen monesti kuunnellut radiota yöllä, sen takia kun olen ns. pimee, 1kg painaa paisti ja marinadi 3990g, älkää hyvät ihmiset antako meitätä huijata! Suututtaa, siis, mikä on kilo hinta, näinkö meitä ihmisiä huijataan, nyt yrittävät herrat ottaaa rahat meil...
-
0 4
Muurahaiset.
Miten saa muurahaiset pois pihalta.. niitä on pihalaattojen välissä..:S
-
0 21
turkkilaista ja kreikkalaista
jugurttia! olen aivan hurahtanut niihin ja nyt kun on mansikoita nin niitä ja jugurttia ja loraus hunajaa niin kyllä maistuu =)
-
0 12
ootteko ottaneet lommoo?
Heips ootteko kaikki lomalla? Kerrankin minulla on aikaa käydä lukemassa viimeisimmät viestit.. Mutta, mutta hiljaiselle näyttää..:-)
-
0 15
Kaalikeitto
Pitääkö uuden sadon kaalia keittää kauan? Vai riittääkö sille lyhyempikin keittoaika?
-
0 8
Kesäkeittiö
Tämmöinen väsättiin pihalle. Kuvassa ensitulet ja ensimmäiset makkarat kokeeksi paistettiin. [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4459984.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00441/4459984.t.jpg[/IMG][/URL] Millaisia kesäkeittiöitä teillä on? Onko hyviä ideoita tai suunnitelmia kesäkeittiöksi?...
-
0 0
Adressi egyptiläisen isoäidin puolesta
Hyvät kotikokkilaiset ! On kansalaisvaikuttamisen aika - ystäväni Katri viestitteli murheissaan - hänen kaksi pikkuserkkuaan on naimisissa egypiläisen miesten kanssa, joiden äiti on asunut myös Suomessa. Nyt isoäitiä ollaan karkoittamassa Suomesta . Eveline Fadayelia ollaan erottamassa per...
-
0 4
floora
floora- margariinin NORMAALIhinta on prismassa 1.39. sittarissa 1.45.lidlissä 1.29. valtsussa on hyllynreunamainos, jossa lukee: HYVÄ OSTOS FLOORA 1.65 minä itse kyllä olisin luullut kyseisen mainoksen nähdessäni, että kyseessä on tarjoushinta, mutta näinhän meitä asiakkaista manipuloida...
-
0 30
korvapuusteista kohonneita?
Miten voisi korvapuusteista saada kauniin kohonneet, kun omat on aina ihan lättänät. Onko jotain niksejä?
-
0 9
Itse tehdyt teet
Tänä aamuna nautin ensimmäistä kertaa elämässäni omatekemää teetä, mustaherukkalehdistä kuivatuista. Olen aivan sanaton, siis, saako näin hyvää teetä kun itse tekee. Tuntuu aivan siltä, etten edes enää huolikaan kaupan teestä! Mitä sekoituksia teillä on? Nyt en puhu kaupan tai luontaistuo...
-
0 2
kalapihvit
:-) Täällä näkyy olevan mielenkiintoinen kuhapihvi resepti.Tehään sauvasekottimella.Muut koneet siellä kaapin perällä:( Mutta tuorejuusto puuttuu.Voiskkoon sen korvata jollain,taikinaan tulee smetanaa.Kaapissa näkyy olevan Aura murua ja jotain Lidlin sulatejuustoa:(
-
0 45
Filippiiniläistä
Meidän sukuun liittyy filippiiniläinen nuori nainen ja hän tulee ylpeän sulhasen kanssa meillekkin esittelykierrokselle. Tarjoilenko suomalaista ruokaa? Vai olisiko kiva kohteliaisuus edes yksi filippiiniläinen ruokayritys? Onkos kenellekkään filippiini tuttu tai sen kuulttuuri ja tavat? ...