Keskustelut
-
0 27
Kesätapahtumat
Kesällä on kaikenlaisia tapahtumia ympäri suomea. Satakunnassakin on melkein joka pitäjässä oman pitäjän päivät. Kuuntelin paikallisesta radiosta muualla suomessa järjestettävistä tapahtumista. Tänään puhuttiin Tohmajärven potsipäivistä. Siellä on koulumuseo jonka vetonaulana on spriipurkkiin säi...
-
0 4
Hillot hillosokerilla..
Tekipä mieleni kierrepullapitkoa, johon ajattelin laittaa hillosokerilla tehtyä omenasosettani. Meinasin ihan kylmästi vain kokeilla, ja varmaan niin teenkin. Nyt kuitenkin viisaat päät yhteen, ja mitä mieltä olette tästä, kunnon kotikokit? Meneekö se ihan liejuksi pullan välissä, vai pysyykö ...
-
0 10
Speltin käyttö, kokemuksia!
Olen kovasti kiinnostunut speltjauhoista ja muistakin tuotteista. Haluaisin kokemuksia muilta käyttäjiltä. Toimivatko samoin kuin tavallinen valkoinen vehnä, mistä hankitte, millainen sitko ym. Olisi kiva saada ohjeita tuonne resepteihin, jotta vois kokeilla.
-
0 16
Monikäyttöinen NOKKONEN
NOKKONEN on ravintoaineiden tehopakkaus. Pinaattiin verrattuna nokkonen sisältää runsaasti muun muassa: proteiinia ja ravintokuitua. Nokkosessa on saantisuosituksiin nähden merkittäviä määriä: kalsiumia, mangesiumia, kaliumia, fosforia ja rautaa. Etenkin kalsiumia on runsaasti, joten nokkonen...
-
0 0
Rohkeat NAISET!
Mitäs ME, ROHHKEAT NAISET isolla n:llää! Tehdään mitä halutaan, ja saadaan mitä halutaan, ei tarvitse mitään muuta kuin hieman käyttää järkeä. Tykkäisin, kun tänne kirjoittaisitte, mitä älyllänne ootte saaneet aikaan, siis naisten palsta.
-
0 0
Katumispilleri, noh`! Humpsista!
Onneksi minä olen jo sen verran vanha, mutta, halut on tallella, onko pitänyt käyttää katumuspillereitä, juhannuksena,. Noh`, ettehän te vielä naiset sitä tiedäkään, juhannus ei vielä ole ohittse, mutta tämä, ei ole paavin aikaa, ja elämme Suomessa!
-
0 26
HYVÄÄ JUHANNUSTA.
oikein hyvää juhannusta ylläpidolle ja kaikille kotikokkilaisille.tarja2 eli Tarja:-)
-
0 10
Sokerin osittainen korvaaminen leivonnassa
Moi Kotikokkilaiset ja hyvää alkavaa keskikesän juhlaa! Juhannusleipomisia suunnittelessani tuli mieleen seuraavanlainen kysymys: Monet leivonnaiset ovat makuuni liian makeita ja jättäisin sokerin osuuden mielelläni vähän vähemmälle. Mutta useimmiten se on kuitenkin pakollinen ainesosa, esim. ka...
-
0 283
Parisuhdeterapiaa! (Äidin lihapullat)
Noh`, mitenkäs se nyt sitten on "kokkilaiset"! Minä täällä nautin Suomen suvesta pieni röyhelömekko päälläni. Mies-kulta hokee, ai`miten kauniit sääret! Kai tämä käy "pari-suhde terapiasta"!:D Milläs "tolalla" on teidän "terapianne"!
-
0 7
Pakaste vadelmat-uskallatko syödä?
Kovasti ikäviä nuo uutiset pakaste vadelmista. Ihmiset ovat saaneet noroviruksen aiheuttamia vatsatauteja kyseisistä marjoista. Katsoin kaupan pakkasaltaasta vadelmia, kaikki olivat Puolasta, joten kotimaisia, kenties puhtaita, ei olut tarjolla. Nyt iski sellainen tunne, että mitään kaupan pa...
-
0 120
Lasten kasvatus/kasvatuksen puute !?
Otan nyt keskustelun aiheeksi lasten kasvatuksen ja siihen liittyvät ongelmat näin isovanhemman ja toisen aikuisen näkökulmasta. Olen itse sitä sukupolvea, jossa vanhempia ihmisiä kunnioitettiin ja arvostettiin ja se opetettiin jokaiselle kotona. Tänä päivänä tuntuu, että kaikki tavat ja kunni...
-
0 15
Juhannus.
Oikein maittavaa ja rauhallista Juhannusta kaikille Kotikokki.net käyttäjille ja kaikille kokkikavereilleni missä sitten Juhannuksen viettänettikin.
-
0 6
Tuote ei vastaa esittelyä!
Toivoisin, että tänne kirjoittaisitte jos olette havainneet tuotteita, jotka ei vastaa merkintöjen esittelyä: Ostin Pirkan "Makea sipuli", lapulla mainostetun sipulin, joka oli myös mainostettu "salaattisipuliksi". Tuote oli ulkomuodoltaan niin kaunis, että ostin. Mutta kumpikaan meistä, ...
-
0 29
APUA,AMPIAISIA !
Meidän parvekkeella olevassa kaapissa on tennispallon kokoinen ampiaispesä.Ammitailaisen apu maksaa 150,joka on minusta liikaa. Tietääkö joku hyviä konsteja niiden karkoittamiseksi ilman sairaalareissua? Asumme neljännessä kerroksessa ja se pesä on niin korkealla,että täytyy nousta jollekkin k...
-
0 11
Tuorejuustot
Tuorejuustoista en löytänyt ketjua.. Tänä keväänä on tullut käytettyä erityisen paljon tuorejuustoja. Ihania uusia makujakin ilmaantunut. Philadelphian Tomaatti & Pesto on uusin tuttavuus. Ihanaa leivällä ja siitä saa myös tosi hyvän kastikkeen vaikka pastalle. On säilöntäaineeton ja 11% rasv...
-
0 12
Kalajuttuja
Käytiin tänään kalassa ja saaliiksi saatiin [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4363536.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00514/4363536.t.jpg[/IMG][/URL] [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4363545.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/t/00412/4363545.t.jpg[/IMG][/URL] Tuosta äiti teki kastikkee...
-
0 262
NIKSI LINKKI
Kun leikkaa sukkahousujen puolikkaan pois, laittaa tuhkaa, niin kun sitä heiluttelee mansikkamaan rivistössä, niin ötökät kuolee. Ja varsinkin semmonen, joka kuivattaa mansikkaa.(:P) Ja paljonkin muita niksejä, kunhan tässä vain nyt muistan.(:P)
-
0 2
Ideoita simpukan hyötykäyttöön
Me saatiin tänään virvelillä hietasimppukka ja äiti haluasi syödä sen.Toisin sanoen laittaa ruoaksi. Onko ideoita.... Itse en ole kovin innolla syömässä sitä.
-
0 27
Ikuisuusprojektit/Tekemattomat tyot
[URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=4361277.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/b/00074/4361277.jpg[/IMG][/URL] Onko kellaan muulla nain pahasti tekematta jaaneita projekteja? Kakskyt vuotta sitten lahdettiin Ruotsista ja nain hienot kiesit otettiin mukaan. Maalit poistettiin ja paatettiin restaur...
-
0 3
Kasvisten pakastaminen
Olen pakastanut ensimmäisen koe-erän uusia perunoita. Miten te muut pakastatte kesän satoa ja miten?
-
0 8
Viestejä maailmalta
Jatkan ketjua uuden aloituksella, ei tuo vanha enään jaksanut nousta. Tulee samalla vanha ketju luontevaksi aloituksesi kotikokkien viesteille maailmalta. Oheisessa linkissä omat terveiseni kulttuurimatkalta Italiasta. http://www.kotikokki.net/keskustelut/index.php?read,2,9765,106840#msg-106...
-
0 21
NORJAN LOHI
Katsokaa tänään 10.6.2009 TV 1. klo. 21.40 (tu)(tu)(tu)
-
0 44
Kesäloma reissailua
:X mä olen ihan varma, että jossain täällä se oli.. Olen kai nähnyt unta 8-) Anteeksi ärtynyt aloitukseni, mutta muistelen täällä olleen ketjun, jossa puhuttiin ideoista mihin mennä kesällä lasten kanssa/tai ilman. Ehkä se oli jonkun ketjun sisällä jutustelua. Joka tapauksessa, tähän vois...
-
0 3
Ulkomailla asuvia suomalaisia kokkaajina?
Kiinnostaisi tietaa, miten paljon ja mista maista ulkosuomalaisia on taalla mukana? Mitahan ongelmia meilla on ruoka-aineiden kanssa? Ehka voimme auttaa toisiamme...itse olen saanut apua ainakin rahkakysymyksessa. Cheers, Marice Australiasta
-
0 7
Huumoria, mitat?
Kun täällä aina kirjoitetaan vuuan mitta se ja se, pellin mitta se ja se, mutta miten makaat? Sänkysi mitat? Meillä on 160x200cm. En ymmärrä, kun olin 9(:P)vuotta nuorempi ostin vihoissani itselleni, vain itselleni, uuden sängyn se oli 140 cm leveä, noh`, kuinkas sitten kävikään löysin tuon ...
-
0 14
Munan korvaaminen?
Meillä on taloudessa munat loppu. Onko mitään keinoa korvata munia? Kenelläkään kokemuksia?
-
0 4
Tuore aprikoosi
Moi! Tulin ostaneeksi rasiallisen aprikooseja ja nyt mietiskelen mitä niistä tekis.. Ei kellään olis hyviä ideoita? Mielellään sellainen minkä voi pakastaa. Pyörittelin vähän aprikoosin ja mustikka valkosuklaan yhdistämistä jollain tapaa.. mutta mutta.. vinkkejä otetaan vastaan! :)
-
0 12
Rautayöt
Tiedättekö mitä ne on?:S
-
0 90
Elämänne mausteet.
Minulle tuli inkivääri vasta myöhempään käyttöön ja vain sillä tavoin, että kuivasin ensin sen. Nyt ripauttelen sitä vähän sinne sun tänne. MUTTA MIKÄ SINUN ELÄMÄSI MAUSTE ON?(:P)
-
0 10
Onko kukaan tulossa Sodankylään filmifestareille?
Aattelin vain oisko kukaan tulossa Sodankylään Midnigt Sun Film Festivaleille kokemaan ennen näkemättömän keskiyön auringon tuhansien muiden filmifriikkien kanssa. Paljon hyvää katsottavaa ja huikeat aamu keskustelut Peter von Bagin komennossa. Sodankylä herää ensi viikon keskiviikkona ja...