Keskustelut
-
4 118
Säilönnästä..
Säilöntä.. säilyvyys... säilytys.. Sain kysymyksen että kuinka kauan nämä marinoidut valkosipulinkynnet säilyy tai koska niitä kannattaa valmistaa, jos jouluksi aikoo tehdä: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/35121/Hunajamarinoidut%20valkosipulit
-
0 15
Onko netti mukanasi missä milloinkin?
Olenkohan tulossa nettiriippuvaiseksi, kun hankin läppikseeni ns. "mokkulan" ja siitä on seurannut liiallinen näppylöinnin tarve. :S Nyt voin esim. "posliinivarastossa" ( = wc) ollessani hoitaa nettisuhteitani::o
-
0 1
Teya :) ja agar agar
Tassa muutamia ohjeita netista agarin ja juuston yhdistelmasta [url=http://whoscookingtonight.blogspot.com/2007/06/cream-cheese-blueberry-agar-agar.html] mustikkainen hyytelo[/url] [url=http://www.seriouseats.com/recipes/2008/10/blue-bleu-cheesecake-recipe-dessert.html]sinihomejuustokakku[...
-
0 7
Fritzin ja Nero Wolfin keittiössä!!
Tämä sarja on mun ehdoton lemppari. Tulee FSTltä perjantaisin. Viime jaksossa joku mafiagangsteri pyysi Spaghettia ja kastiketta. Niin Fritz kauhistuneena kokkasi Rouxin hihihihhehehehe Ja Italiaano roiskutteli sitten tomaattikastikkeen seinille kokatessaan, mutta sai Fritzin vielä suuremma...
-
0 40
Atrian Karjalanpaisti 700 g
Erehdyin ostamaan Atrian pakkauksen, jossa oli sian- ja naudanlihapalasia karjalanpaistia varten. Oli mahdottomuus hyväksyä, mitä pakkauksesta löytyi. Sianliha oli retaleista ihraa. Siellä täällä joku vähemmän rasvainen kohta. Osa tuntui olevan sioillekin kelpaamatonta omituista kruttua. Nautaa...
-
0 1
Äiti APUA!
Mein muksut tappelee! 10 ja 11 v ovat lähes aina kuin kissa ja hiiri. Tyttö ja poika, mutta silti pitävät aina yhtä kun tarvisi jotain udella. Tänäänkin kuulin; ' Äiti apua, auta!'
-
0 12
Myllyn-Paras täysjyväspagetti
Uusin valloitus meidän perheessä. Tavallista parempi spagetti, maukas,upean värinen ja hieno rakenne. Ei mennyt liisteriksi vaan pysyi ryhdissään. Suositellaan sydämestä kaikille spagetin ystäville.
-
0 9
Uusia tutkimuksia..
..on taas tehty flavonodeista. Ja kappas mitkä aineet ovat ihan järkyttävän terveellisiä :D :D Tumma suklaa ja soija (tu) :D http://www.iltalehti.fi/ruoka/200810088392027_ru.shtml Kyllä veri virtaa meikäläisellä (:D
-
0 26
Juustokerma
...ei ole kermajuustoa :D Mutta Valion ruokakerma 3 juustoa on kyllä hyvää!! Täytyi tulla kehumaan, kun eilen tein kasvissosekeittoa johon laitoin ko tuotetta ja piirakkaan olen käyttänyt myös. Hyvää!!! Rasvaakin on suht maltillisesti 10%.
-
0 40
Ternimaito (råmjölk).
Minä olen siinä onnellisessa asemassa, että voin saada useammasta paikata tätä herkkua. Josta teen ihanaa uunijuustoa, joka juustoutuu ja ei tarvitse kuin laittaa uuniin ja vähän suolaa pinnalle, jotkut laittaa sokeriakin. Mitä keltaisempi, sitä parempaa! Saattako Te tätä! Tämä on min...
-
0 16
Elintarvikevärin käyttö?
voiko nestemäisellä elintarvikevärillä värjätä esim. piparitaikinaa?
-
0 62
Nobelin rauhanpalkinto!
Eikös ollut hienoa !!!
-
0 2
vitsi hävinny=(
löysin täältä yhtenä päivänä vitsin eri koiraroduista mutta nyt se on hävinny tai mulla on huono näkö:(
-
0 5
Kalastusta!
Tässä ihailtavan herkullinen PETO!(tu):D [URL=http://www.aijaa.com/v.php?i=2882489.jpg][IMG]http://www.aijaa.com/img/b/00672/2882489.jpg[/IMG][/URL] - - - - - - - - - - Ja tekstinä alla lehdessä, joka eilen ilmestyi oli seuraavaa: Vaasalainen mieshenkilö nappasi DJUPSKÄRIN vesil...
-
0 57
Maistuva arkipuuro...
..pitäisi nyt löytää. Haulla tuli melkein 200 ohjetta, joukossa tosin karjalanpiirakkaa ja kaalilaatikkoa muutama :) Jokunen meni kokeiluun, mutta enemmän oli pitempää haudutusta vaativia.. Eli puuron olisi oltava nopeasti tehtävissä (mutta en halua käyttää pikapikahiutaleita), terve...
-
0 6
Oletko tietokoneen suurkäyttäjä?
Istuin tänään kuuntelemassa luentoa mediakasvatuksesta. Lasten lisäksi myös aikuiset voivat viettää liikaa aikaa netissä. Teitokoneriippuvaiset vanhemmat eivät ehdi esim. seurustella tarpeeksi lastensa kanssa! :( Itse tunsin heti piston rinnassa.
-
0 12
Snickers-kakku
Tällaiseen herkkuun törmäsin kerran ABC:llä. En ole löytänyt netistä vielä mitään vastaavaa reseptiä. Daim-kakku se ei ole, se on ehkä lähempänä IKEAn samantyyppistä leivosta. Tässä matalassa kakussa (muistuttaa enemmän piirakkaa) oli muistaakseni kevyt ohut tumma taikinapohja, jotain kerma...
-
0 16
Miehet ovat nurinkurisia
Jokainen nainen tietää sen, että kun lähtee ex tempore ulos tukka likaisena jne. niin silloin onkin kaikkein hauskinta. Tässä piilee kyllä tietty logiikka, eikö??? Tässä viime parina päivänä olen todella yllättynyt tämän nurinkurisuuden voimasta: se tuntuu toimivan! Ei mitään erikoisia juttuja...
-
0 28
Hirvelihaa....
eilen tuli sit n.20 kiloa hirvenlihaa pakkaseen.Ei vaan ole hirveästi ohjeita:S heittäkää jotai hyviä ohjeita?
-
0 23
Mitä karpaloista?
Mehua, mutta miten? Pakkaseen? Olen kerännyt runsaasti kypsiä kaarpaloita. Marja on minulle uusi tuttavuus, joten tiedän vain, että niistä voi valmistaa vispipuuroo, mutta mitä muuta?
-
0 28
Kenellä kokemuksia implantista?
Olisiko täällä joku, jolle on tehty implantti? Minulla on edessäni sellainen toimenpide ja olen aivan kuhusta kankee, koska tosissani pelkään. On kyse vain yhdestä hampaasta.
-
0 1
Pieni katko tänä aamuna
Heps! Jos sattui olemaan tänä aamuna jokusia tuokioisia sitten linjoille, saattoi huomata, että kotikokissa oli pieni katkos. Katkos oli muutaman minuutin pituinen ja se johtui siitä, että käynnistimme palvelimen uudelleen; tavoitteena oli saada hieman lisäresursseja käyttöön - toivottavasti se n...
-
0 2
Fritti broiskua
Auttakaa:S! Haluaisin tehdä friteerattuja broisku suikaleita kiinalaiseen tapaan, mutta taikinan resepti puuttuu.
-
0 4
Vanajan Täysjyvä korppuja
On muuten hyviä ja sisältää omega kolmea (leivottu rypsiöljyyn). (tu)
-
0 0
Helpotusta ruuanlaittoon!
Hei kaikille! Nyt sinulla on mahdollisuus tilata suoraan maahantuojalta erittäin edullisesti tuotteita ruuanlaittoon, ja sitä helpottamaan! Tuotteet ovat kotimaassa jauhettuja, erittäin korkealaatuisia, puhtaista raaka-aineista tehtyjä ja puhtaita! Valikoimiin kuuluu muun muassa mausteita ...
-
0 6
Apua papua
Resetin mukaan tarvitsisin dippikastikkeeseen silvittyjä taitepapuja. Mitä silviminen/silpiminen (tai mikä oikea muoto onkaan) on ja millaisia ovat taitepavut? Kiitos!
-
0 1
ruoka haku vinkkejä kotikokissa
Ehotan moothietä.sientäjne... hirven liha juttuja ja niin ymss...
-
0 3
ruoka pommo:O:O:O
kun keitin sienii joku meni oikee päin p:tä ku sieni juttu lähti lentoo.:O:O
-
0 7
Pirttirieskan ohjetta kaivataan!
Meiltä Savosta kun ei saa ostettua pirttirieskaa, niin pitäisi itse ruveta tekemään. Mutta en löydä ohjetta mistään! Kyse siis karjalaisesta pirttirieskasta, joka ei kyllä rieskalta näytä vaan ihan leivältä. Arvelisin että siihen käytetään ohrajauhoa, mutta varma en kyllä ole. Tätä söin ain...
-
0 11
Silakkamarkkinat Helsingissä NYT!
Moikka kaikki kokkilaiset! Silakkamarkkinat Helsingissä parast`aikaa! Onko joku käynyt? Miltä näytti ja maistuiko ja mikä? Täältä uteliaana kyselen! Joo, ukko-kultakin mulle pyöräytti tänä aamuna rannikkoseudun: "Perinteinen silakkalaatikko". Jota nyt tässä ruisleivän kera popsimme! ...