Keskustelut
-
0 26
kookosmaito
eli söin eräässä Thairavintolassa jälkiruokana riisiä/kookosmaitoa, kylmänä. En tiedä mitä muuta siinä olisi ollut, maku oli makea, riisi siis keitettyä. Onko ohjetta tälle, että saisi tehtyä itse? En halua ruveta säveltämään mutupohjalta.
-
0 23
Erikoisin ruoanvalmistustekniikka?
Näin, kuinka telkkarissa tanskalainen täti valmisti vakuumipakatun lohen tiskikoneessa. Hops vaan, lohi koneeseen ja 65asteen ohjelma päälle. Kun ohjelma oli valmis, niin oli lohikin. Näytti mehukkaalta, ja tätikin kehui kovasti (liekö kuinka hyvä näyttelijä? (:D )! Mikä siis on oudoin kuulema...
-
0 58Rokka ja Masotto Pantheonilla
Nahtiin tanaan Rokan kanssa Pantheonilla:) Lampotilat lahenteli 35 astetta ja kohtaaminen oli muutenkin lamminhenkinen. Rokka perheineen toi mulle lahjaksi Marimekon tuttipullon ja pussillisen ihanaa Haapajarvi teeta josta keittelen kupillisen jo heti tanaan illalla. Mina puolestani tarjosin baar...
-
0 49Auttakaa, pienten lasten äidit!!!!!
Olen lähdössä tiistaina sukuloimaan Englantiin. Siellä on kaksostytöt 1v ja toinen kärsii oikein kovasta vatsasta. Kakka irtoaa n.joka 3:s päivä ja se on kyllä aikas pitkä väli näin muarinkin näkövinkkelistä. Ajattelin viedä "tuliaisina" luumusosetta ja keitän siellä heti luumukiisseliä, mutt...
-
0 14
Curry-valkosipuli
Auttakaa poloista. Löytyisiköhän joltakulta kotikokilta currylla maustettujen valkosipulien ohjetta ? Muistui asia mieleen, kun juuri äsken hajoitin oman valkosipulipuristimeni.
-
0 89Google JA MEIDÄN KESKUSTELUT
-MIKSI MEIDÄN SIVUT LÖYTYY Googlesta KAIKKIEN LUETTAVANA? -ESIM:KOIVUNMAHLA SIELTÄ LÖYTYY LYNX JA ARU SEKÄ MEIDÄN KAIKKIEN KIRJOITTELU -LUULIN KIRJAUTUMISEN ESTÄVÄN ETTEI KUVANI JA KIRJOITTELUNI MENE KAIKEN KANSAN TIETOON.
-
0 50
Pavuista..
Luin auttakee ketjua ja muitakin ketjuja missä oli paljon puhetta pavuista ja niiden kypsentämisestä/ liottamisesta. Kertoisitteko papuasiantuntijat tähän ketjuun mikä papu pitää laittaa mitenkin että säästyy ruokamyrkytyksiltä. Kiitteleepi etukäteen Fitney:-)
-
0 101reseptien alkuperä
Minusta on hyvä jos reseptin alkuperän mainitsee. Jos ei nyt satu olemaan oma kehitelmä... Joillakin se on ilmoitettu. Hyvä. Ja vielä jos on joku vanha sukuresepti, olisi mielenkiintoista lukea sen tarina ... keneltä, milloin, yms ... tai matkoilta saatu paikallisesta tavernasta vaikkapa ... ta...
-
0 12Nyt loppui puhelinmyynti
Suoramarkkinointi loppuu kun soitat numeroon: 0600 13404 Maistraattiin voit ja täyttää lomakkeen netissä: http://www.maistraatti.fi/ löytyy: henkilötietojen luovutus lomake. se kieltää osoitetietojen antamisen suoramarkkinointiin. (tu)(tu)(tu)
-
0 17
Miksi olet keltainen ruusu?
Kaikki ihmiset haluavat olla hyviä jossakin, miksi haluaisit olla hyvä kokki, siis vaikka kotikokkina? Oma vastaus: Haluan tarjota perheelleni parasta! (Miksi te olette keränneet kaappiinne juuri sellaisia ohjeita, kun olette keränneet?
-
0 26Hyvältä vaikuttava keittokirja
etenkin kasvissyöjille, vegaaneille ja penninvenyttäjille: Inna Somersalo: Yllin kyllin herkkuja isolle ja pienelle joukolle Uusi kirja, tältä vuodelta, ilmestyi tässä kuussa ainakin Helsingin kirjastoihin. Reseptejä, jotka kaikki on mitoitettu kolmeen kokoon: 4:lle, 20:lle ja 100:lle....
-
0 18Auttakkee
Muuttavatko vihreät linssit aina värinsä keitettäessä ruskeiksi vai onko minulla jotain mennyt pieleen? Huomenna olen tarjoamassa marinotuja linssejä enkä nyt haluaisi jotain kummallista tarjota... :S
-
0 15ONNEA HEVERKKO:)
Luin just yksilta vauvasivuilta joissa ollaan pyoritty Heverkon kanssa, etta pikku-prinsessa on syntynyt!!! Sylintaydelta onnea pikkuiselle ja vanhemmille:) Perassa tullaan, hitaasti mutta varmasti;)
-
1 49Erittäin edullista vierasruokaa
Viikonloppuna tulee paljon ruokavieraita (tai paljon ja paljon, meitä on 9 syöjää, se ei Lynxille olisi paljon :) )ja rahaa on hyvin vähän. Mitä ehdottaisitte tarjottavaksi? Olen ostanut aiemmin pakkaseen alennuksesta vähän lihaa grillattavaksi eli täyttäviä lisukeideoita kaipaisin. ;) Niin ja j...
-
0 179
Koekeittiö
Olen niin innostunut näistä ohrasuurimoista ja ruisryyneistä. Löysin jokuaika sitten kaupasta rikottuja ruisryynejä. Nyt löytyi tuottajalta sivutkin joten pääsi vähän lukemaan niistä. Eli nämä on suurimoita. Nyt kokeilen tehdä riisipuuron ohjeella ruispuuroa. Luulisi olevan superterveellisempi...
-
0 20Eero reissussa, vikailmot yms. tänne tai..
Mopsan kaikki :) Lähden reissuun ihan näillä sekunneilla ja palaan sitten heinäkuun toisella viikolla - tällä aikaa pikaviesteillä ei kovin hyvin tavoita. Joten jos eteen tulee toimimattomuuksia tai jotain muuta huomiota vaativaa, niin lähettäkää viestiä tälle alueelle tai palautelomakkeen kau...
-
0 179Ruoanlaiton ja elämisen eettiset valinnat
Löysin tällaisen sivuston. Ajattelin linkittää, jos jotakuta kiinnostaa: http://www.eettinenvalinta.fi/index.phtml
-
0 5
Pirkka Raparperisose
Aamulla kattelin "Mitä tänään syötäisiin" ja Aki Wahlman käytti letuntäytteeksi mulle aivan uutta tuotetta Pirkka raparperisose. On pakattu niin kuin hernesoppa ennen, sellaseen muovituubiin.. Mitäs tästä vois keksiä, onko valmiita reseptejä, ideoita, kokemuksia tuotteesta??? Kiitos jo etu...
-
0 11
LOMA:D
Huomenna se sitten alkaa, nimittäin loma!(tu) Olenkin ihan raatona raatamisesta, joten mukava hetki huilata. Pitäkää hauskaa linjoilla kokkikamut (ja tehän pidätte)! Viikon päästä "nähdään"!:-) http://www.youtube.com/watch?v=E_qX9fZVkDs
-
0 59
Kotikokit Turussa
Tänään Kalevan vinkkilaatikossa on huomisen päivän jutuista otsikko:"Kokit söivät vessassa". No pehvalleen meni, eihän me mitään siellä syöty, juotiin vaan. Mutta huomisessa lehdessä on sitten Iisakin kirkon pienoismalli. Tiedän, että kuvissa ovat vain WT ja MilaK sekä yksi ruoka-annos. Toimit...
-
0 103
LAMA!
KOHTA KULISSIT ROMAHTAA: Kaksi-kolmekymppiset ajelee yli 50 tonnin autoilla ja talolainaa on vähintään miljoona mummoa! Energian hinta hipoo pilviä (venäläisetkin nostaa kaasun hintaa 30 %). Yhden laman olen kokenut, ja aivan samat merkit on nyt ilmassa!(td)
-
0 240
Maitolitra 2E elokuussa?
Niin, minun suuresti arvostama suomalaisen lehmän maidon litrahintaa povaillaan radiouutisissa nousevaksi elokuussa 2E. Vuonna 1983 tiesin mihin suomalaisen maidon tuotanto ajetaan. Ei tarvinnut olla edes ennustaja!:S
-
0 0palvelimen uudelleenkäynnistyksestä pieni katkos
Hepsan, käynnistimme palvelimen huoltopäivityksen vuoksi uudestaan 11.45, mutta palvelin ei halunnut asettua ihan suoraan suitsiinsa, joten katkos venyi vähän suunniteltua pidemmäksi. Käytännössä tämä tarkoitti noin 20-30 minuuttia. Nyt huoltotoimepiden on kuitenkin suoritettu, ja tuloksien...
-
0 83
Onko kotikokki muuttanut kokkailuasi?
Mietin yks päivä että minuun on vaikuttanut kotikokki paljon. Olen ensinnäkin löytänyt ihan uusia reseptejä jotka maistuu itselle tai koko perheelle. Panostan myös ruuan ulkonäköön enemmän ja jopa kattauksiin. Olen kokeillut uusia mausteita ja aineksia. RM sanoo ja lapset että ruoka on moni...
-
2 25
Mesiangervo/koivunlehti jalkakylpy! Kaikille mielensä pahoittaneille!
Hemmotelkaapa kaikki työn raskaan raatajat itseänne ilmaisella, hurmaavan tuoksuisella jalkakylvyllä. Siinä unohtuu kaikki pahat ajatukset ja elämä näyttää taas paljon valoisammalle. Ensin vähän vaivan näköä, eli kerää iso kimppu mesiangervon kukkia ja lehtiä sekä koivun lehtiä ja upota ne saavii...
-
3 214Luonnonmukaista lääkitystä
Löysin taas erilaisia ohjeita kotikonsti-lääkitykseen.:)o Ennenvanhaan kun maaaseudullakaan ei lääkäri ollut lähellä ja kuitenkin sairastettiin oli turvauduttava omiin troppeihin.:-) Minun mummuni oli sellainen vanhan-ajan kansanparantaja jonka kuppaus saunaan tuli porukkaa pitkienkin matkojen...
-
0 36
Hanaviinipakkauksen uusi elämä!
Vinkki teille joilla on jäänyt juhannuksesta tyhjiä 2-4l pahvisia viinipakkauksia. Ottakaa se folioinen viinipussi hanoineen talteen, huuhdelkaa ja siinä on mahottoman hyvä vesisäiliö valmiina. Itse vein sellaisen jo toissa kesänä mökille WC:n ulkoseinään käsienpesuautomaatiksi. Parilla naulall...
-
0 33FutoMaki kiittää kaikkia....
Rakkaat Kotikokkilaiset, haluan kiittää kaikkia Kotikokkilaisia viimeisestä 8 kuukaudesta. On ollut suuri ilo ja valitettavasti myös viime aikoina suuri suru olla mukana palstoilla. Olette ahkerasti lukeneet reseptejäni - 85 200 kertaa, eli yli 10 000 kertaa kuukaudessa, joka on paljon tä...
-
0 4
Missä Perun Marsu?
Minulla o nyt rivissä vesimyyriä ja yksi kyy ja pari kissanpoikaa ja oravaa, mutta marsuohje uupuu! Piru kun en ollu kopioinu sitä pöytälaatikkoon.. Pitää vissiin soveltaa itse.. Miten olisi vaan aurinkokuivattua kun täällä on niin kaunis ilmakin!!??
-
0 7HYVÄÄ JUHANNUSTA !
-TOIVOTTAA KAIKILLE ARUN "POPPOO"