Keskustelut
-
0 72Maustamisesta
Olen ihmetellyt aina reseptien maustemääriä. Niissä kun usein on 1/2 tl pippuria, 3 tippaa tabascoa, yksi valkosipulinkynsi jne... Onkohan minun makuaistini jotenkin surkastunut, kun eivät tuollaiset määrät maistu minusta oikein miltään?? Peitänköhän raaka-aineiden maut liiallisen maustamisen all...
-
0 3Kokeilut/epäviralliset reseptit
Kuten aiemmin jo kirjoitin, niin en oikein osaa kirjata tänne reseptejä, kun en ole tarpeeksi tarkkana ruoanlaitossani. Ajattelin, että voisi olla ketju, johon voisi kirjata pikkumuutokset tai oivallukset ns. tuttuihin resepteihin. Tein tänään kalapuikkoja mukaillen Pihlan reseptiä :http://ww...
-
0 10
Kananmunien värjäys.
ensi maanantaina olisi tarkoitus värjätä kahdeksen 6-12 vuotiaan tytön kanssa kananmunia, ja kaipailenkin nyt vähän nauvoja. ajatuksena on että tytöt saavat kokeilla keitetyn ja raa'an (tyhjennetyn) munan värjäämistä. eli A) kun värjätään sipulinkuorilla niin kauan ja miten paljon sipulinku...
-
0 28
ulos heitto
Hei,Voiko asetuksista tai jostain määrittää milloin kone heittää pihalle. Kun yritin tallentaa reseptiä niin kone väitti etten ole kirjautunut sisään. Koko työ hukkaan!! :( tv lynx
-
0 14Kahville
Mitä valmistat, kun tarvitset nopeasti jotakin hyvää päiväkahville? t. Piri
-
0 251
Mistä en pidä
Eli vaikka kaikki ruokaharrastajia olemmekin, niin varmaan jokaisella on edes JOKU pöperö, joka ei mene kurkusta alas. Itse olin lapsena nirsohko, mutta nykyään hyvin kaikkiruokainen. Inhokkilistalta löytyy silti yhä jotain: - raa´at pihvit jne (myönnän, en ole maistanut, mutta en aiokaan!) ...
-
0 9
Kuivalihat kuivumaan...
Meillä täällä Lapissa alkaa olla kuivalihan teon aika. Itse teen sekä raavaan paistista että sydämistä ja poronsydämistä. Aivan taivaallinen herkku. Poron paistista tehdään tietenkin, mutta mielestäni se on liian kallis raaka-aine tähän. Lihat vaan karkeaan suolaan yön yli sitten narutetaan...
-
0 11
Kirppis :)
Mulla on monta isoa ja pienempää vanhaa Riihimäen Lasin tölkkiä, mutta ei montaakaan kantta. Eli tietääkö joku mistä niitä voisi löytää, tai saada? Tai ei kellään teillä sattuisi olemaan?
-
0 19Valmistujaisiin tarjoiltavia
No niin, kysästään suosituksia täältäkin, parhaasta paikasta :) Kävi niin hassusti, että satuin tuossa jokin aika takaperin valmistumaan, ja nyt olisi tarkoitus pitää muutaman samaan aikaan koulun päätöksen saaneen kaverin kanssa juhlat. Tarjoiluideoita on jo jonkun verran, mutta ennen lopull...
-
0 5
Tahini ja sen maku?
Hei, tein itse tahinia koska sitä tarvittiin moneen minua kiinnostavaan reseptiin. Siinä on sellainen maapähkinävoita muistuttava maku mutta se on hieman kitkerä. Onkos kenelläkään kokemusta tahinista ja miltä sen oikeasti pitäisi maistua. Reseptissäni siemenet piti paahtaa. Olisiko se voinut ...
-
0 152Vau, mikä paikka!
Löysin nämä sivut vähän aikaa sitten ja mikä aarrearkku täällä odottikaan! Aivan mahtavia reseptejä pilvin pimein ja vielä niin kotoisa tunnelma :) Kopion täältä hirveästi reseptejä ennen kuin tajusin, että tuonnehan voi hypätä sekaan! Minä vain tuskin tänne montaakaan reseptiä itse raapus...
-
0 60
Suvianne takaisin!
Mitä on kotikokki ilman Suviannea... kuin päivä ilman aurinkoa!
-
0 7
Muut kuin reseptikuvat
Keskusteluissa on mukana aina silloin tällöin myös muita kuvia - keittiöistä & "mikittimistä" ... Tuo - mikitin juttu - Kotikokin oma valehtilijoiden klubi on tosi hauska ...(:D Kuitenkin linkkien rakentaminen jotain toista kautta vaikuttaa valvalloiselta ... itse en ole ehtinyt selv...
-
0 100
Proteiini
Ainakin kasvissyöjälle miettimisen arvoinen...kuten myös laihduttajalle.
-
0 1
Nigella Lawson
Nigella on mun uus idoli
-
0 3
hää ruoka
antakaa minulle hyviä vinkkejä.. minulla on häät 9.8.08 ja pitäis saada jotain helppoa ja halpaa ja hyvää ruokaa häihin.. olis tarkoitus itse tehdä syötävät.. laittakaa spostia minulle tmikkonen_23@luukku.com.. kiitos
-
1 128
mitäs "roskaruokaa" syötte mieluiten?
Itselläni se on skrovmål. siihen tulee ranskalaisetperunat, hampurilainen juustolla sekä limu. En tosin nyt ole koko tämän vuoden aikana käynyt grillillä, sillä mun pitää pudottaa painoa, koska: meen kesällä leikkaukseen, jossa pienennetään vatsalaukku ja samalla poistetaan uusinut palleatyrä. El...
-
0 11
mitä einesruokia syötte??
Itselläni on tapana ostaa silloin tällöin kokkikartanon kinkkukiusausta, broilerpastaa. isoja rasioita, aina 700gr rasiassa. maukkaita ovat....:P
-
0 34
huominen naistenpäivä
:S:S:S mitäs huomenna naistenpäivänä meinaatte kokata Itse ajattelin valmistaa salaatin, johon laitan raejuustoa, paprikaa, tonnikalaa sekä oliiveja. pääruoaksi ajattelin: broilerpastaa. jälkihyväksi: kahvia ja pannaria mansikkahillon kera. vaikuttaiskos hyvältä :S
-
0 6
Hyvin säilyvä jälkiruoka?
Taas kerran olisin apuanne vailla... :D Eli mikä olis sellanen jälkkäri mikä olisi vielä hyvää sunnuntaina jos sen tänään tekisi... Ajattelin vaan että josko helpottaisi noiden vklopun työntekijöiden työtaakkaa (kun ovat yksin) jos olisi sunnuntain jälkkäri valmiina....
-
0 11
K-70
Katsoiko kukaan ko. ohjelmaa? Ihan mahtava, upeita esityksiä! Tuli omaa mummoa ikävä.
-
4 16
Millä korvata tuorejuusto?
Melkein joka ikiseen helkkarin herkkuun tulee tuorejuustoo... :( Syystä x sitä ei ole leipomuksiin tms saatavilla... Ajaako mikään/mitkään aine/et saman asian??
-
0 18
ideoita kaivataan..
Ajatukset on jo keväässä ja kesässä... eritoten vapussa... yleensä mennään jonnekin puistoon istumaan ja olisi kiva tehdä hyvät eväät mukaan koko porukalle.. mutta ideoita kaipaisin.. eli jotain sormin syötävää mielellään joka ei kaipaa lämmittämistä puistossa eikä mene pilalle ulkona jos vaikk...
-
3 164
Miten keität spagetin?
Tai muun pastan? Öljyä ennen vai jälkeen, minuutilleen vai sinne päin? Huuhteletko vai ei? Kylmällä vai kuumalla? Vai keitätkö ollenkaan? (siinä tapauksessa ei ehkä tarvitse vastata)
-
0 4Vastaus- vastauksesta - vastaukseen
:o.Pikaviestit - kun olen vastannut pikaviestin, niin tulee viherällä VASTATTU. Voidaanko linkinttää mahdollisuus - VASTATTU- takaisin omaan vastaukseen ja se avaa dialogin-/Vastauslaatikon myös samalle viestittäjälle / viestille? Futomaki...B)-
-
1 5
Kylmäsavulohesta
Tällainen hassu kysymys että jos kylmäsavulohta laittaa uuniin niin "kypsyykö" se siellä ihan niin kuin tavallinen raaka lohi? Kun mun maailmassa toi kylmäsavu on raakaa samoin kuin graavilohi 8-)
-
0 6
ceasarsalaattikastikkeen ohjetta kaipailen pikaisesti !!!!
Kaivelkaapa ohjeitanne ja auttakaa minua hyvällä ja helpolla ceasarsaldekastikkeen ohjeella. Tarvitsisin sitä pian enkä ole löytänyt hyvää ohjetta ja valmista en voi enkä halua ostaa. APUA !!!!!!
-
0 5Reseptien linkitys reseptissä
Hei Pojat ja tietysti Eero, kun linkitin reseptissä "Istanbulilainen riisi" 2 ohjettani "kirkastettu voi" ja "Pesty riisi" näytti kaikki hyvältä reseptiä tehdessä sen linkin kanssa:D... Kun klikkasin - tallenna - näytä resepti - niin heräsin ruususen unesta..:S... kun linkit eivät olleet yhteyde...
-
0 4
Haku
Toimiiko muilla tuo Tarkennettu Haku-toiminto kunnolla? Ku tämä ei tuntuis ees ettivän mitään. Vaikka kuin näpelöitsen noitten hakuehtojen kanssa.
-
0 5
Porkkana kropsun resepti ?
Tuli mieleen toisen keskustelupalstan jutuista, mieheni mummun tekemä porkkana kropsu. Se oli paistinpannulla tehty, voissa paistettu todella hyvä kasvispaistos... Mummu sitä meille usein tarjoili. Ei vain tullut pyydettyä reseptiä. Sattuisiko kenelläkään olemaan reseptiä?