Keskustelut
-
0 216
Uusi off topic -alue!
No niin, nyt löytyisi oma alue keittiön ulkopuolisille keskusteluille eli, tadaaa, off topic! Täällä voi vaihdella kuulumiset, tulla jatkoille toisilta alueillta jos alkaa rönsyillä liikaa jne. Hyvä toimintapa voisikin olla, että jos jossain ketjussa alkaa rönsyillä, niin joku perustaa rönsyil...
-
0 34
Mitä näistä aineksista saisi aikaan?
Jotain hyvää, makeahkoa tekis mieli mutta kaapit ammottaaa tyhjyyttään... Eli aineksia joita on: -vehnäjauho -maito(jauhemaito) -suklaata (tumma ja vaalea ½ levyä kumpaakin) -sokeria -keksejä -aprikoosimarmeladia -rasvaa (vähän) -kaurahiutaleita -vaniljasokeria -tummaa kaakaojauhetta...
-
0 43
Mitä valmiskastikkeita käytät?
ItellÄ paha tapa noi perinteiset knorrin jauheet ja joskus pastakastikkeet purkista. Ostan halvinta purkkisoossia ja jatkan sitte ite niitä sopivilla aineilla. Mites muut keittiön gurut?
-
0 74
monta askia tupakia menee päivässä ?
tässäpä kysymys !
-
0 69
Passata, kermaviili ja muita 'erikoisia'
Okei, tämmönen ongelma ... Kaytetäänkö suomessa Passataa ja tunnetaanko se yleisestikään edes tolla nimellä? En löydä käännöstä, mutta siis Passata on siivilöityä tomaattia (sieved tomatoes, aika suora käännös siis) ... kuulostaako tutulta? Ja jos joku tietää, saa kertoa mikä se on Suomeksi :)...
-
0 35
Mitä joulukinkusta?
Meillä on pakkasessa vielä paistamaton joulukinkku ja aattelin ottaa sen nyt sieltä ja laittaa ruuaksi loppuviikosta. Meillä päin kun alkaa ensi viikolla hiihtolomat niin onpahan sitten syömistä päivästä toiseen8-) Valmiiks vaan jo tiedän että muutama kerta siitä menee kuin kuumille kiville mu...
-
0 9
Pakastuspullojen puhdistus?
Miten ne saa puhtaaksi? Jotkut pullot ovat Max pakastussarjaa ja niissä on ihmeelliset korvat, jotka ylettyvät pullonsuun tasolle. Vaikka pulloon olen laittanut vettä ja astianpesuainetta ja antanut liota ylösalaisin, niin en saa niitä puhtaiksi :X. En raskisi heittää roskiinkaan :o. t. Piri...
-
0 131
urheilu
mitä urheilulajeja harrastattte?Harrastaako kukaan esim jotain tanssia huutosakkia nyrkkeillyä tms(:P)
-
0 12
Veteraanijuhlat - Mitä tarjolle?
Mitkä ruoat ovat vanhempien ihmisten suosiossa? Mitä kannattaisi tarjota veteraaneille? Millaiset ruoat ovat perinteisiä koko Suomessa? Olemme järjestämässä tällaisia juhlia, ja minulle annettiin vastuu ruokalistan suunnittelusta, ja haluaisin teiltä ehdotuksia.
-
0 277
Apuaaaa!!!!!
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisin hankittua itselleni teokset: "Ranskalaisen keittiön salaisuudet" ja "Ludvig XV:n keittiömestari: Keittotaidon kannettava käsikirja".?!!!!????
-
0 5
Keittokirjat!
Onko kenelläkään tietoa, mistä saisin hankittua itselleni teokset: "Ranskalaisen keittiön salaisuudet" ja "Ludvig XV:n keittiömestari: Keittotaidon kannettava käsikirja".?!!!!????
-
0 35
Viestin poisto?
Kun olen kirjoittanut keskustelualueelle jotakin, niin onko minulla mahdollisuutta poistaa oma viestini? 8-) t. Piri
-
0 83
Salaiset kansiot
Ylläpito voisi järjestää (vaikka vain pienen sivun :()rekisteröityneille käyttäjille. Tuntuisi juttelu jotenkin läheisemmältä :S t. Piri
-
0 29
Meillä syötiin eilen:)
Tässä voi kertoa kokemuksia aterian laitosta, ruokailusta, miltä ateria maistui ja mitä sen jälkeen...;)
-
0 28
Etsinnässä ruokaisa salaatti
Perhejuhlat tulossa ja kaipaan ohjetta ruokaisaan salaattiin, joka täyttää seuraavat kriteerit: - pitää voida valmistaa edellisenä päivänä, koska juhlapäivän aamuna ei ehdi - gluteeniton (ei pastasalaatti) - ei majoneesia Ehdotuksia otetaan kiitollisena vastaan!
-
0 50
Pojille :)
Mielenkiinnosta kysyn, mistä saitte idean tähän sivustoon? eli mistä kaikki alkoi? Historiaa 8-)
-
0 256
Ruoan hinta nousi
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Ruuan+hinta+nousi+ja+kiihdytti+inflaatiota/1135234064236 Ruoan hinta nousi. Hälyttävintä on vehnäjauhojen 46 % nousu. Makaronikin sai pari kymmentä prosenttia lisää ja maitokin liki viisitoista. Tämä on syvältä.
-
0 23
Hyvää Ystävänpäivää
kaikille tasapuolisesti!(:D
-
0 21
ystävänpäiväruokaa
:-) Mitäs olette ajatelleet kokata ystävänpäiväruokaa?? itse aattelin: broilerpihviä, perunamuusia ja ruskeakastike. Lisukkeena: puolukkahilloa. Jälkkäriksi: Donitsi kahvit. aivan ihanaa.......:P;)
-
0 91
Juurekset
On puhuttu lantuista omassa yhteydessä, mutta muistuttakaan jos on yleisesti ollut tällainen keskustelu ;) Minkälainen on palsternakka (tiedän jopa minkä näköinen, mutta..)?
-
0 60
?
.
-
0 139
APUA JA VINKKEJÄ
Apua ja Vinkkejä ruoanvalmistukseen voisi pyhittää tosiaan asialliselle keskustelulle aiheesta ! Nyt kun nämä jutut tuntuvat rönsyilevän aika laveasti (itse kullakin). Välillä tarvitsee oikeasti apua ja vinkkejä, niin olisi mukava että niitä myös löytyisi.... nyt saattaa otsakkeen "kuinka kuorin ...
-
0 25
Italialainen salami
Käytättekö Italialaista salamia ? katsokaa sitten tämä video, myös hevosten ystävät ! http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?588966 :S
-
0 31
Kirkastettu voi ? ?
Kyseinen kirkastettu voi, tai pesty voi on tullut eteen jotain vanhaa keittokirjaa selatessa. Miten voita kirkastetaan? Tai miten sitä pestään? Elikkä mitä termeillä tarkoitetaan?
-
0 87
Mitä mausteita nämä on?
Sain ulkomailta tuliaseksi mausteita, ja en tunnista niiden nimiä:D Jos joku tietää ja vois kertoo mitä ne on ja mihin niitä vois käyttää? Eli Karvi, Thymi, safran tunisien, harissa couscous, 4pieces... Harissan kyllä tiijän maustetahnana mutta tuo on ihan jauhetta, onko silti samaa?
-
0 213
ette kai puhu kännykkään !
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/02/610384 8-) mukava pitää pitää välillä kokonaan kiinni, saapi olla ihan rauhassa !
-
0 3
Mitä keittokirjoja hyllyssänne ?
Lempi keittokirjanne ? Tuossa hyllyssä on keittokirjoja n. 1m verran (lintukirjoja vain 60 cm). Vanhimmat, Kotiruoka 1930 luvulta ja Maija keittää v.1950. Sitten löytyy Itämaista, Afrikkalaista, Italialaista, Karjalaista perinneruokaa, Gordon Ramsayta, Eero Mäkelää, Antti Vahteraa, ym. ym. mie...
-
0 14
50 vuotias juhlat ?
Tarvis keksii jotain pientä ja helppoo suolasta juhliin, sellaselle 40 hengelle ?et jos jotain ideoita löytys...ois kiva saada vähä vinkejä :?
-
0 24
löytyisikö jostain hapanjuurta??
Haluaisin aloittaa leipomaan itse ruisleipää ja nyt kaipailisin hapanjuurta. Itse tein kyllä vedestä ja jauhoista, mutta juuri ei oikein kauhean hyvin toiminut. Olisiko jollain tarjota hyvää ohjetta tai mieluiten ottaisin valmista juurta, jos jostain saisin??!!
-
0 12
Hellittelyherkkuja
Mikäköhän leivonnainen maistuisi työmatkalta palaavalle rakkaalle? Ehdotelkaa kera ohjeiden. Mistä itse pitäisitte?