Keskustelut
-
0 3
Miten tehdään aito \"koulun\" kermaviilikastike!
Monen muistissa kouluruokailusta saattaa olla tuo tuttu ihana maku kalapuikkojen kanssa tarjotusta kermaviilikastikkeesta. Mutta miten sitä oikein tehdään?? Jos joku tietää, niin kerrotteko myös minulle tietämättömälle. Kiitos!
-
0 10
Mitä juustoja ruokapöydässänne on?
Pitkästä aikaa tuli ostettua jotain erikoisempaa juustoa kaupasta. Ei ollut lainkaan hassumpaa.Yleensä käy niin, että ruokapöydässä on joko oltermannia tai emmetaalia. Nyt viimeaikoina on tullut ostettua myös Goudaa, joka on oikeastaan erittäin piristävä poikkeus. Välillä myös chevreä t...
-
0 2
Latva-artisokka
Onko kellään tietoa latva-artisokan ravintoarvoista? Mistään ei tunnu löytyvän tietoa aiheesta sen enempää...
-
0 1
merirosvosynttärit
-
0 26
Sienestäjiä?
käyks kukaan enään nykyään sienessä metsässä,vai onko se vallan unohtunut taito tai ns mummojen juttu?Kehtaako kukaan tunnustaa?
-
0 3
Millä korvata Philadelphia juusto?
olen tehnytnyt muutaman kerran ihanaa juustokakkua johon tulee 600g Philadelphia juustoa. Siinä on vain yksi vika. Se juusto on kallista. Melkein 2€/200g. Onko kellään kokemusta siitä, että milä sen voisi korvata. Onko tuorejuustoilla muutenkaan rakenteellisia eroja vai kuvittelenko v...
-
0 2
pekinginkeitto
Tietääkö kukaan Pekinginkeiton reseptiä? Paikallisessa kiinalaisessa se on alkuruokana aivan julmetun hyvää, mutta eivät mokomat paljasta reseptiä.
-
0 7
Halloween
Nyt ideoita. Lapsille järjestän halloween kutsut. Mitäs kaikkea karmaisevan ihanaa siellä voisi tarjota. Olen jo ajatellut muffinsseja joissa hämähäkinseitti kuvio, halloween kurpitsakakku, suolaiseksi pikku nakei, sinisiä popcorneja.. mitäs vielä?Ideoita rohkeasti ja re...
-
0 9
Kotikokki uudistui.
Heippa kaikille.Pitkällisen työnteon jälkeen kotikokkiin valmistui uusia ominaisuuksia. Mielestäni paras näistä on uusi parannettu reseptihaku, sekä mahdollisuus luoda reilusti omia keittokirjoja joissa reseptejä voi haluamansa mukaan ryhmitellä.Nyt olisikin kiva kuulla, että tul...
-
0 6
Kuka tietää reseptin?!
Olen jo pitkään himoinnut reseptiä ruoasta nimeltä "Uunissa kuorrutettu sei". Se sellainen ihanan makunen, mehevä, varmaan kaloripitoinenkin kalaruoka. Varmaan ruoanlaiton ammattilaiset tietää ainakin... olis tosi tervetullut ohje!Olen yritellyt omia versioita tehdä huonolla tuloksella, jot...
-
0 2
kasvisruoka
sellaista kysyisin.. jos tekee kasvisruokaa niin paljon pitää olla kasviksia jos ennen on käyttäny 400g jauhelihaa että tulis täyttävä määrä ruokaa.
-
0 32
LASTENKUTSUT
Minkälaisia lastenkutsuja olette järkänneet?mikä on ollut pravuuri?itellä on uponnut suolasena palana nakkikääröt,eli croissanttaikinan sisään nagei ja uuniin / tai juustoversio näistä..helppoo..makeita kakkuja en juurikaan osaa ( lue jaksa) tehdä mut olisi kyllä kiva joku helppo kaakku ope...
-
0 7
Tonnikalaa?
täältäkin löytyy tonnikalaohjeita pilvin pimein...kuinka usein tulee syötyä tonnikalaa??Mikä siitä tekee jauhelihan korvikkeen niin helposti?eihän se ole enään eurojen myötä edes halpaa mielestäni..miettikääpäs kilohintaa =)
-
0 3
Pihin ja laiskan kokin reseptit
Joskus kun haluaa tehdä halvalla ruokaa (tai on pakko) niin ei pälkähdä mieleen mitään reseptiä. Tännehän niitä voisi itse kukin laittaa jos vaan on mielessä.Itsellä olisi seuraavanlainen:Perunat ja kananmunakastikeSulata kattilassa nokare rasvaa, lisää muutama rkl jauhoja...
-
0 5
onko kukaan??
onko kukaan maistanut sammakon reisiä??mikä on kummallisin (sun mielestä) ruoka tai maku mitä olet syönyt / juonut?Minulla ne taitaa olla nuo froglegsit..;)
-
0 6
Kyllä ihmiset kyselevät/ihmettelevät outoja asioita....
Rakkaat ystävät, himoleipurit!Nämä ovat Pirkka-lehteen lähetettyjä ongelmia/avunpyyntöjä ja niihin annettuja ratkaisuja jostakin viime vuosituhannen puolelta.Seuraavat esimerkit ovat totta!!! Eli me todella OLEMME Euroopanamerikkalaisin kansa.......
-
0 1
Possun paistaminen.
Tervike.Joskus täällä on tullut juteltua pihvin paistamisesta http://www.kotikokki.net/keskustelut/3/45 mutta silloin oli kyseessä naudan pihvi.Itselleni on aina jäänyt takaraivoon opetus "muista paistaa possu kypsäksi". Nähtävästi opetus juontaa siitä, että possun lihassa voi ol...
-
0 2
Asiattomat nälvimiset
Kiitos kaikille jotka ovat pitäneet resepteistäni ja kenties jopa käyttäneet niitä. Oli mukava käväistä täällä. En kuitenkaan halua kommentteja muusta kuin kokkaamisesta joten siirryn muualle hämmentelemään. Hyvää jatkoa...
-
0 13
Keittiössä touhuillessa sattuu....
Kertokaahan millaisia kommelkuksia /mokia/ töppäyksiä on teille keittiössä ruokaa laittaessa sattunut?
-
0 19
NÖTSÖTTIÄ
kuuma kesä ja näkkärin päällä sikanauta purkista kaivettua nötsöttiä ..äklö rasvaista nuoruuden matkaherkkua..niin ja tietysti sitä hernesoppaa..onko kenellekkään tuttu herkku??
-
0 56
Hiilihydraatitonta ruokaa
onko kukaan perehtynyt tähän ilmiöön..?Atkinsseihin tai muihin alakarppausjuttuihin?Reseptejä?
-
0 2
Apua! Apua!
Nyt on todella Hätä kädessä! Muutin tänne ruotsiin pari viikkoa sitten ja VOI EI! Täältä ei saa ruisleipää!? Hiivalla nostattettuja pehmeitä ruispullia ja kummallisuuksia täällä kutsutaan Ruisleiväksi? Saahan täältä toki ihan suomalaisia ruispaloja lähes joka kaupasta, mutta tääl...
-
0 8
Voileipäkakun täyteitä
Olen tässä ensi viikonloppuna tekemässä voileipäkakkua.Kertokaahan teidän voileipäkakkunne täytteitä! Jos vaikka saisin uusia vinkkejä omien lisäksi! Olisi kiva kokeilla jotain uutta täytettä!
-
0 15
Makkaroista kysely?
mikä on EHDOTTOMASTI paras grillimakkara??Suomi on makkaroitten luvattu maa ja ruotsin vieraani juoksevat citymarketeissa hyllyjen välissä tukka hulmuten rohmuamassa kaikenmaailaman makkarat mitkä vaan löytävätten!!En osaa vastata siihen peruskysymykseen että mikä olisi "se" makkara t...
-
0 4
Reseptin kirjoittaminen.
Olen saanut monta kertaa kirjoitettua reseptin valmiiksi ja meinannut tallentaa sen, mutta jostain syystä tallennus ei toimi.Tallennus painike on melkein päällekkäin kommentin vai mikä se nyt olikaan.Eikä siellä näy kaloritaulukkoa tai annosten kokoa. Olisi kiva saada selv...
-
0 5
Mitä söit jussina?
Oliko mitään erikoisuuksia, tai muuten vain erityisen hyvää?Pidetäänpä siis pieni gallup tässä vaiheessa.Meillä oli aika perussettiä. Lettuja, makkaraa... Olipa yhdellä aterialla muurinpohjapannussa grillattua naudan sisäfilettäkin, nam.
-
0 1
skoonenperunat
Hei! Joskus aikoinaan tehtiin kouluus skoonen perunoita, mutta olen ihan kokonaan unohtanut miten niitä tehdään.muistan että perunat kuutioitiin ja ehkä mahdolliseti keitettiin kernassa/maidossa tai jotain..muistaisi vaan mitä.Osaako joku auttaa??
-
0 1
keittokirjan toiminta
Miksi en saa reseptejä siirtymään keittokirjaani, vaan aina kun painan ko. linkkiä tulee ilmoitus fatal error.
-
0 1
Mango-juusto torttu
Moikka....olisko kellään mango-juustotortun ohjetta...kiitti jo etukäteen..
-
0 9
Mitä syötte kuumina kesäpäivinä?
Kesä ja grillikausi lähestyy! Lämpiminä kesäpäivinä on kieltämättä hauska grillata hyvässä seurassa. Kuitenkin todellisina hellepäivinä kun sitä perinteistä makkara ja kyljyksiä on tullut syötyä enemmän kuin tarpeeksi alkaa kaivata jotain kevyenmpiä vaihtoehtoja.Mitä yleensä syöt...