Hyvät tarjoukset ja iloinen mieli
tuore lohi 6,90/kg, hyvä kotimainen naudanpaisti 8,90/kg, avokadot 2,65/kg sekä päärynät, mandariinit, hunajameloni ja munakoisot euron kilo! Ihanat Pirkan miniluumutomaatit olivat myös euron rasia.
Tuli vähän hamstrattua ja viikonloppuna aionkin tehdä ruokaa ja leipoa pakastimeen ja jääkaappiin herkkuja -pojat ovat nimittäin isällään viikonlopun...
Ideoita, vinkkejä ja reseptejä otetaan vastaan! (tu):-) Ihan jo jouluisiakin: nythän voi jo hyvin aloittaa valmistelut :)
30.10.2009
Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.
Virhe
One fine body…
Samalla vaihdoimme S-pankin Visaan, josta sai 2x10:n lahjakortin=> kinkku oli ilmainen.:-)
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
:PKiitos Mailo, mulle tää oli jotain. Tykkään niin kovasti munakoisosta ja tomaatin mausta!
Kopioin reseptin.
Voi pakastaa niin lapsetkin voivat sitten nauttia, kun tulevat. Kun pakastaa osiin, niin riittä pitempään.
Minullakin oli tänne juuri kirjoitettuna sellaista kalavuokaa, jossa oli näitä minitomaatteja, luumu- ja ananastomaatteja pohjalla ja lohifilettä päällä, uunissa, täällä on eilen kirjoitettuna siitä resepti.
Sinuna tekisin valmisvoitaikinasta piirakoita, pakkaseen, joita voi sitten lämmittää mikrossa, näissä mitä eilen kirjoitin oli pitkäjyväriisiä ja jauhelihaa sisällä, niistä eilen kirjoitettuna ohje täällä. Niistä riittää pitkäksi aikaa täyttävää välipalaa.
Ja saa mukavaa kuviota kun saksilla leikkaa päälle tulevaan taikinaan viiltoja niin että uunissa sitten täyte hieman näkyy sieltä sisältä.
Munakoisoahon voi laittaa laatikkoruokiin, siitäkin kirjoitin toissapäivänä yhden ohjeen, se oli kylläkin ulkomaalainen tyystin, ja ei ehkä kaikkien mieleen lainkaan. Otsikossa ei kylläkään ollut sanaa munakoiso.
Mutta kirjoitelkoot nyt muutkin kivoja vinkkejä Tittiditiille
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/188728/Liha-riisipasteijat(:P)
Ja tälläinen, turskanhan voi vaihtaa loheksi, tätähän voi pakastaa ja nauttia, silloin kun sopii vaikka sen pastan tai spaketin kera: http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/188487/Turskaa%20uunissa%20kirsikkatomaatin%20ja%20kanelin%20kera(:P)
Ja voihan tätäkin pakastaa, kun laittaa, vaikka ihan pakastepusseissa, kunhan hetken "lepää vuoassa, että saa kunnolla leikattua ja siirrettyä:http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/188483/Päärynäpannukakku
Ja tässä itselle hieman exotiikkaa, jossa on käytetty 1 kpl munakoisoa. Siitä minäkin tykkään kovasti:http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/187980/Arabialainen%20liha-kasvispata
ja jos tykkää tuorejuustosta, niin miksikä ei voisi käyttää tähän päärynää ja mandariineja sekä appelsiinituorejuustoa ja valmismuropohjaa taikka tehdä itse (riippuu siitä mikäli tykkää tuorejuustoista, voihan esim. maustamatontakin käyttää ja maustella itsekin, ja mandariinit saada tähän mahdollisimman kalvottomiksi? Jaa`a, en tiedä,maku asia, pitääkö tästä? http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/26210/Päärynä-appelsiinituorejuustopiirakka
Itse tekisin mandariineistä palasta ja tekisin esim. hedelmäriisin, jos haluaa hemmotella itseään. Ja mun hedelmäriisistä löytyisi takuulla kermavaahtoakin.
Nämä on nyt vain tälläisiä ajatuksia.
Itse olen miehen kanssa eilen ja tänään kantaneet lähikaupasta, (lopettavat) 25% alennuksella sapuskaa. Vähän naurattaa toi "hamstraaminen".
Mutta hyvää viikonloppua Titille!
Muoks: nyt kun on millä mällätä;)
Toivottavasti joku kertoo sitten meillekin!
Kunhan heitin tosta, ja olin iloinen, että saat nyt vähän omaa aikaakin ja touhuta vapaasti.
Entä jos otat vapaata ihan kaikesta, siis keittiöstä ja syötte raakana, muut, paitsi jauhelihan!
Tää oli toinen "heitto" huomaan, mä varmaan tekisin niin Sinun asemessasi. Eli pitääkö alkaakaan aina niin touhuamaan, kun on kerrankin sitä "omaa aikaa", noh`jaa`a sekin on...makuasia, jos siinä rentoutuu?
Tai jos koko ajan haluaa olla muille "hyödyllinen".
Jännään nyt mitä vastaat! Tai sitten olet itsepintaisesti jo päättänyt, että leivon, kokkaan...kokkaan!;)
Itsekin juuri tänään ajattelin, että täytyy ihan tosissaan alkaa tyhjennellä tuota pakastinta, että sitten Joulun jälkeen, kun isot erät erilaisia lihatuotteita tulee alennukseen (ainakin viime vuonna, Joulun jälkeen isot erät erilasia lihatuotteita oli puoleen hintaan) niin pystyy niitä sitten pakkaseen ostelemaan ja tekemään esim. jauhelihasta pasteijoita tai piirakoita pakkaseen. :-)
Olen vähän tässä tehnyt päätöstä, etten osta enää muuta kuin päivittäistuotteet, kuten esim. maidon kaupasta, käytämme pakastettuja tuotteita.
Ja niitä kyllä nyt on yllin kyllin.
Voi vähän niin ku hautautua tänne kotiin jo noiden ikäviltä kuulostavien flunssienkin takia.
Näin ainaskin joksikin aikaa.
Jouluostoksille on pakko mennä.
Ja tuore hedelmiä ja vihanneksia aina välillä ostaa, että sais niitäkuituja ja vitamiineja muustakin kuin marjoista.
Mutta linjana on mistä saa edullisesti ja hyvää tuotetta.Vaikka kyllä meillä on niitä "herkkujakin" ostettu ja välillä vähän liiankin kalliisti.
Kuten nyt toi poron takaneljännes, josta pitäis tulla ilmoitus "noutopisteestä", eli Vaasasta ÉuroMarketista, pakaste-kylmiö säilytyksestä.
Mutta pitäähän tämä kauhun tasapaino aina jokseenkin säilyttää, muutenhan sitä "rikastuu" liikaa, heh....:D
(:D(:D(tu) Juuri tänä viikonloppuna en ota "lomaa", kun menin hamstraamaan tuota edullista ruokaa... Rauhassa ruoan laittaminen ja leipominen on sitä paitsi rentouttavaa, varsinkin tässä pimeydessä::o
"Lintsaan" sitten taas kesällä, kun on paljon muuta mielekästä tekemistä :) Sitä paitsi, kun valikoi helpot reseptit, niin tuollahan nuo muhivat uunissa suurimman osan aikaa ja minä sen kun luen ja nautin tuoksuista! B)-
Täytyy kyllä sanoa, että olin pettynyt loheen: ruotoja ja suomujakin jäljellä! Ruodot on helppo juttu, mutta suomujen irrottaminen on aika "lentävää puuhaa"! Nyt uunissa muhii paisti, slurps!