Näin Joulunkin alla varsin ajankohtaista: Tuikkujen metalli, hautakynttilät, laatikkojen rasiat, lahjapaperit...
Oliko muuten jo kierrätysketju, kun en löytänyt? :-)
minä en polta tulisijassa mitääm muuta kuin puita ja maitopurkkeja ja sanomalehti paperia. Loput pihan polttouunissa.
Minulle on opetettu, että kaikki muu, mainos ym paperit nokeuttaa piippua ja se voi olla jopa paloturvan kannalta paha...
Meillä nuohotaan piippu säännöllisesti. Sukulaismies käy kerran vuodessa ns lakisääteisesti, mutta ite nuohotaan toisen kerran. 2 kertaa riittää vaikka lähes puulämmityksellä ollaan.
:D Mailo *heristää sormeaan* muistithan ne kinkun rasvat tänä vuonna....
Mutta joo, ei käy lahjapaperit paperinkeräykseen. Sisältää paljon väriä ja teippejä ja tarroja... Energiajätteeseen käy.
Minä olen muutaman vuoden ajan ostanut paketointipaperia (ruskeaa) ja leimannut tai piirtänyt kuvia paketteihin. Teen paperimassasta myös sydämmiä, tähtiä tms joita laitan. Myös koristeita aikaisempien vuosien paketeista. Kuka niitä muistaa ??
Lahjakassit on hyviä koska ovat monikäyttöisiä. Saaja laittaa varmasti taas eteenpäin jne.
Prismasta löytyi Daily niminen lasinen hautakynttilä,palaa 75 tuntia ja sinne voi sitten laittaa uutta kynttilää tilalle kun vanha on palanut,ainakin näin ajattelin.Hintaa oli vain 3,5 ja oli ihan kauniskin ja omatunto hieman kevyempi kun säästyy muovikynttilöiltä...
Siivoilin tossa ennen joulua mun varastokopin, kun piti saada sinne tilaa. En heittäny mulle "turhia" tavaroita mihinkään jäteastioihin, vaan kasasin ne kaikki siististi jätekatoksen seinän viereen. Myöhemmin illalla vein vielä roskia ja tyytyväisenä huomasin, että mulle tarpeettomat tavarat oli kelvanneet naapureille :-) Näin säästettäis turhia jätekuluja, jos kierrätettäis tavaroit taloyhtiöissäkin (tu)
Toi on hyvä juttu, Anne.
Olen kuullut muiltakin että toimii.
Me viedään joskus töihin naisten pukeutumistiloihin
vaatteita tai kenkiä joita ei itse tarvitse.
Lasten vaatteita. Aina on jollekin kelvannut.
Toi on hyvä juttu, Anne.
Meil töis ihan sama juttu :-) kelpaa jopa sellaset t-paidat, mitä luulis ettei. No, kellä on mökkei ja saa olla sillee, ettei tarvii ajatella et mitä muut ajattelee, niin jos muutenkaan tarvii :S Itte, kun oon ehkä vähäsen sellai tarkka vai nuuka, no kumpiakin, niin en raaskis mitään heittää pois.
Siivoilin tossa ennen joulua mun varastokopin, kun piti saada sinne tilaa. En heittäny mulle "turhia" tavaroita mihinkään jäteastioihin, vaan kasasin ne kaikki siististi jätekatoksen seinän viereen. Myöhemmin illalla vein vielä roskia ja tyytyväisenä huomasin, että mulle tarpeettomat tavarat oli kelvanneet naapureille :-) Näin säästettäis turhia jätekuluja, jos kierrätettäis tavaroit taloyhtiöissäkin (tu)
Tuo on hyvä juttu.
Itse olen löytänyt roskiskatoksesta avaamattomassa muovissa olleen valkoisen laskosverhon (ikeasta) ja pari isoa ehjää taulukehystä, toinen vielä muovissa. Kummatkin anoppilassa ja laitamme ne kohta rempatun huoneen ikkunaan ja seinille.
Roskiskatoksessa voisi olla jokin hylly sellaisille tavaroille.
Itse vien useimmiten kierrätyskeskukseen tai uffiin. Roskiskatos olisi parempi toisaalta, silloin ei tavitsisi maksaa. Joku kierrätyskeskuskin pyytää toisinaan ihan hirveitä summia jostakin rojusta.
Carkey(kohan) se oli joka sanoi että niillä on kerhohuoneessa tms. paikassa noita tavaroita, ihan huonekaluista lähtien.
Täällä en ole tuollaista kierrätystä kuullut olevan, mutta miehen siskon taloyhtiössä on just tehty hyllyt roskiskatokseen ihan tuota varten (Turussa). Ei mikään iso sijoitus taloyhtiöltä, mutta fiksua ajattelua (tu)
Näin Joulunkin alla varsin ajankohtaista: Tuikkujen metalli, hautakynttilät, laatikkojen rasiat, lahjapaperit...
Oliko muuten jo kierrätysketju, kun en löytänyt? :-)
Kierrätys on hyvä asia.
Kaikkea voi kierrättää.
Ruoka- ja juomapakkaukset, tyttöystävät, pahvilaatikot, sanomalehdet, puutarhajätteet jne.
Niinpä. Ainakin se lahjapaperin määrä on valtaisa, mitä joulupukki tuo tullessaan. Meillä ne on aina menny roskiin. Pitäisköhän tänä jouluna olla niin fiksu ja kerätä kaikki ehjäksi jääneet joulupaprut ens joulua varten. Tosin lapset ku avaa joululahjoja, niin ne paperit tuskin säilyy ehjänä:-).
Virhe
One fine body…
Minulle on opetettu, että kaikki muu, mainos ym paperit nokeuttaa piippua ja se voi olla jopa paloturvan kannalta paha...
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Mutta joo, ei käy lahjapaperit paperinkeräykseen. Sisältää paljon väriä ja teippejä ja tarroja... Energiajätteeseen käy.
Minä olen muutaman vuoden ajan ostanut paketointipaperia (ruskeaa) ja leimannut tai piirtänyt kuvia paketteihin. Teen paperimassasta myös sydämmiä, tähtiä tms joita laitan. Myös koristeita aikaisempien vuosien paketeista. Kuka niitä muistaa ??
Lahjakassit on hyviä koska ovat monikäyttöisiä. Saaja laittaa varmasti taas eteenpäin jne.
Joo ne on purkissa vielä (:D
Täällä öljyjen ja rasvojen hävittämisestä.
Tuikkujen ja roihujen kuoret kelpaa pienmetalliin.
Tää lähtee nyt kierrättämään lasi- ja metallipurkkeja:) Jostain kummasta syystä niitä on tässä juuliruuanlaitossa keräntynyt:)
Hyvin palaa papereilla sytytet koivuhalot! (tu)
Meillä lahjapaperit sytyttävät takassa kakkosnelosia...ei niin romanttista kuin koivuhalot:)
El siis sinne mihin mm. muovikassit?
http://www.sita.fi/lajitteluohjeet_energiajate
Tuo on hyvä juttu.
Itse olen löytänyt roskiskatoksesta avaamattomassa muovissa olleen valkoisen laskosverhon (ikeasta) ja pari isoa ehjää taulukehystä, toinen vielä muovissa. Kummatkin anoppilassa ja laitamme ne kohta rempatun huoneen ikkunaan ja seinille.
Roskiskatoksessa voisi olla jokin hylly sellaisille tavaroille.
Itse vien useimmiten kierrätyskeskukseen tai uffiin. Roskiskatos olisi parempi toisaalta, silloin ei tavitsisi maksaa. Joku kierrätyskeskuskin pyytää toisinaan ihan hirveitä summia jostakin rojusta.
Carkey(kohan) se oli joka sanoi että niillä on kerhohuoneessa tms. paikassa noita tavaroita, ihan huonekaluista lähtien.
Se kun on kovin .. erilaista. Ainakin muutamat on kovin paksua tavaraa, hieman vahvempaa.
muoks. no onhan ne aikakausi -lehdetkin...
Aiemmin on varmaan ollut puhetta mm. kierrätyksestä, ekologisessa jalanjäljestä jne. eettiset valinnat ketjussa.
(:D
Kierrätys on hyvä asia.
Kaikkea voi kierrättää.
Ruoka- ja juomapakkaukset, tyttöystävät, pahvilaatikot, sanomalehdet, puutarhajätteet jne.