Sain venäläiseltä ystävältä Galinalta tälläisen tehokkaan aikuisten flunssalääkkeen.
1dl vähintään 40% alkoholia
1/2 tl mustapippuria
Sekoitetaan ja juodaan heti. Sitten peiton alle ja nukkumaan niin aamulla flunssa on muisto vain.
Sain veoi hörppästä pelkknäläiseltä ystävältä Galinalta tälläisen tehokkaan aikuisten flunssalääkkeen.
1/2 tl mustapippuria
Sekoitetaan ja juodaan heti. Sitten peiton alle ja nukkumaan niin aamulla flunssa on muisto vain.
Minulla on ollut aina ohje, että mustaviinimarjamehua kuumana ja siihen rommia sellainen kunnon loraus. 3 x 3sti päivässä...ei kyl töihin voi mennä seuraavana päivänä. Mutta toi tehoo..ja välissä voi hörppästä pelkkää viinimarjamehua. Kun se juominen vie ne pöpöt pois.
Olen flunssassa par'aikaa. Muutto kesken ja huomenna seminaari jonka väliin jättäminen tietää 12 opintopisteen viivstymistä. Ei ole joutanu lepäilemään :(.
Taidan kohta syödä kokonaisen valkosipulin, mahtaa olla hyvä yhdistelmä tuon desin viina-annoksen kanssa. Etenki huomenna sais seminaarissa paljion kavereita.
Kuusenkerkkäsiirappia olen ottanu lusikalisen, se auttaa yskän ärsytykseen. vai kuvittelenkohan vain?
Sain venäläiseltä ystävältä Galinalta tälläisen tehokkaan aikuisten flunssalääkkeen.
1/2 tl mustapippuria
Koko desi???
En varmaan edes heräisi enää koskaan peiton alta!!!
Mä yskin ja köhin. Äiti antoi eilen pullollisen
Jägermeisteria. Pitäis auttaa. Unohdin sen
laukkuuni ja kävin just hakemassa...
Onpas... tehokkaan tuntuista.
Minulla on menossa flunssa ohi. Kauheesti vielä torsoa pitää tyhjäksi niistää.
Tuossa 1000 aikaan tuli vain huono-olo joten nukuin tunteroisen. Kaippa se vielä on flunssaa tai sitten se kun aamupala myöhästy.
Muuten matokuuritkin on vedetty joskus liiveihin;) Kun hevosen kanssa ollaan taisteltu matokuurista:) Välillä on omassa suussakin ollut sitä tahnaa, mitä hepoille kuuluisi antaa.:D:D
Minulla ei ole ollut flunssaa 15 vuoden aikana kuin pari kertaa. Lievää nuhaa vaan p ari kertaa vuodessa. En ole joutunut olemaan sängyn pohjalla flunssan takia. Rokotteita flunssaan en ole koskaan ottanut, enkä aio ottaa. Mulla kun on sen verran rautainen kunto ollut koko ikäni, etten mitään roketteita tarvi. Joten tänä talvenakaan ei ole ollut flunssaa, vaikka ukko sen sairasti - ei tarttunut edes minuun. :)
Ei meilläkään olla sairastettu. Mie ja mies ei kait myöskään ainakaan 15 vuoteen ja lapsetkaan eivät ole olleet pois koulusta flunssan takia useampaan vuoteen.
Sitä vastustuskykyä ollaan hankittu syömällä kaikennäköisiä bakteereja:) Ei nipoteta ihan turhasta aina. Mukulat pienenä tykkäs raksuttaa koiran kupista kuivamuonaa:) ja ollaan aina touhuttu ulkona eläinten kanssa. Eikä ikinä kotona ylisiivota.
Niin kuin ei päiväkodin"täditkää" ...aina.
Mutta tämäpä täti sairasti tänä vuonna jo toisen kerran vatsataudin. Oi että oli kamalaa. Nukuin muutaman tunnin vessan lattialla, kun en mihinkään ehtinyt kun piti jo palata :(
Se on ollut vähän kuin vitsaus mulla, ei tarvii kuin jonkun puhelimessa sanoa sairastaneensa/sairastavansa vatsatautia, niin vuorokauden päästä se on mulla :X
Luulin jo päässeeni siitä 8-)
Niin kuin ei päiväkodin"täditkää" ...aina.
Mutta tämäpä täti sairasti tänä vuonna jo toisen kerran vatsataudin. Oi että oli kamalaa. Nukuin muutaman tunnin vessan lattialla, kun en mihinkään ehtinyt kun piti jo palata :(
Se on ollut vähän kuin vitsaus mulla, ei tarvii kuin jonkun puhelimessa sanoa sairastaneensa/sairastavansa vatsatautia, niin vuorokauden päästä se on mulla :X
Vanhankansan oppien perusteella sauna, terva ja viina auttavat.
Nykyisin voi mennä saunaan ja juoda vaikkapa terästettyä tervasnapsia, olisikohan se sama asia ?
Tiedä auttaako se viina,mutta saunoen ja juopotellen sairastaminenkin voi olla ainakin sen aikaa hupaisaa.
Nk.seuraavan päivän hupaisuutta en pysty takaamaanB)-
Jotakin täytyy kuitenkin "juoda", vaikka pakolla, vatsataudissa, vaikka ylös tulisikin, mustikkakeittoa, energiajuomaa, ym. jotta verensokeri nousee edes hieman.
Etenkin lasten ripulissa on proffesori Moron porkkanakeitto paras lääke.
Joskus sata vuotta sitten Müncheniläisessä lastenkodissa 95% lapsista kuoli ripuli-kulkutautiin,kunnes tämä herra Moro lääkitsi lapset kehittämäällään porkkanakeitolla...nyt nykyajan tieteilijät ovat todenneet,että Moron soppa vaikuttaa paremmin,kuin antibiootit.
Helppo tehdä,
500 g kuorittuja porkkanoita keitetään litrassa vetta 1-1,5 tuntia.
Survotaan siivilän läpi-tai sousetaan sauvasekoittimella.Lisätään vettä niin paljon,että seosta on litra kattilassa.LIsätään vajaa teelusikallinen suolaa.
Valmis.
Zora, siis vau!!! Laita tuo ehdottomasti resepteihin!!!!
En ole ikinä kuullutkaan tosta, mutta teen takuuvarmasti kun lapset sairastaa.
Mietin, että voikohan tossa oikasta vaikka käyttämällä pirkan porkkanasosetta tai tekemällä pakkaseen valmiiksi.
Vaikka eihän siinä kauaa, käy kun suihkasee ton.
Mutta haluasin ton omaan pöytälaatikkoon, joten ole hyvä ja kirjoita ylös :)
Mies viime yönä 40 asteen kuumeessa, ja koko yön valvoin sitä lääkiten ja juottaen ja viilennellen. Nyt alkaa olla aika kuitti, ja toivon hartaasti ettei tuon kuume enää nouse, vaikka on moneen otteeseen yrittänytkin tässä päivän aikana.
Ainakin se sai jo syötyä, ekan lautasen väkipakolla ja äsken jo ihan omasta tahdostaan.
Kunhan ei vaan meikään tulisi tuo tauti, kun en voi vaavimasun takia lääkettä ottaa :(
Kunhan ei vaan meikään tulisi tuo tauti, kun en voi vaavimasun takia lääkettä ottaa :(
Ai mikset? Saahan sitä normaali särkylääkettä ottaa, niinku panadolia. Sitte vaan kuumaa juomaa, teetä tai mehua. Paljon tehokkaampaa ku finrexin ym. Ittelläni ei muuten raskausaikana ollu ollenkaan flunssaa, ei syksyllä eikä keväällä. Normaalisti on ollu sen kaks kertaa vuoteen:D Neuvolantäti ihmetteli helmikuussa että "sulla vaan hemoglobiini nousee ja pahin flunssa-aika menossa?!?" Mutta nyt sitte onki jo toinen flunssa tälle syksylle, pojallaki nenu tuhisee. Isi ku kantaa kyliltä meille noita pöpöjä..Kivaa ku huomenna hampila ja sinne pitää mennä tunniksi niiskuttamaan pari kätöstä suussa..
Minulla taas raskaana jos tuli flunssa niin se pitkity ja pitkitty.
kyselin neuvolasta ja siellä sanottiin että varsinkin limakalvojutut pitkittyy jostain syystä raskaana.
Jos olisi mennyt lähelle synnytystä, niin niillä on joku tehkas yleisantibiootti millä yritetään...
Minä olin oksennustaudissa viimeisimmän synnytyksen aikaan :D
"Ponnista, ponnista!!" "YÖÖÖÖÖÖÖ!!!" (:D
Ei vaan, onneks oli mahdollisuus siirtää h-hetkeä kun leikattiin ;)
Virhe
One fine body…
1/2 tl mustapippuria
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Minulla on ollut aina ohje, että mustaviinimarjamehua kuumana ja siihen rommia sellainen kunnon loraus. 3 x 3sti päivässä...ei kyl töihin voi mennä seuraavana päivänä. Mutta toi tehoo..ja välissä voi hörppästä pelkkää viinimarjamehua. Kun se juominen vie ne pöpöt pois.
Juoma, vessa, juoma, vessa, juoma, vessa....:)
Taidan kohta syödä kokonaisen valkosipulin, mahtaa olla hyvä yhdistelmä tuon desin viina-annoksen kanssa. Etenki huomenna sais seminaarissa paljion kavereita.
Kuusenkerkkäsiirappia olen ottanu lusikalisen, se auttaa yskän ärsytykseen. vai kuvittelenkohan vain?
Koko desi???
En varmaan edes heräisi enää koskaan peiton alta!!!
Jägermeisteria. Pitäis auttaa. Unohdin sen
laukkuuni ja kävin just hakemassa...
Onpas... tehokkaan tuntuista.
On sen verran "tyjyä".
Ei sitä voi maistaa ku lusikalla.
hyvä jälkimaku... Laitoin sen pullon kaappiin.
Jos tulee flunssa joskus toistekin.
Tuossa 1000 aikaan tuli vain huono-olo joten nukuin tunteroisen. Kaippa se vielä on flunssaa tai sitten se kun aamupala myöhästy.
Sitä vastustuskykyä ollaan hankittu syömällä kaikennäköisiä bakteereja:) Ei nipoteta ihan turhasta aina. Mukulat pienenä tykkäs raksuttaa koiran kupista kuivamuonaa:) ja ollaan aina touhuttu ulkona eläinten kanssa. Eikä ikinä kotona ylisiivota.
8-)
En minä ainakaan....
Vanhankansan oppien perusteella sauna, terva ja viina auttavat.
Nykyisin voi mennä saunaan ja juoda vaikkapa terästettyä tervasnapsia, olisikohan se sama asia ?
Nk.seuraavan päivän hupaisuutta en pysty takaamaanB)-
Joskus sata vuotta sitten Müncheniläisessä lastenkodissa 95% lapsista kuoli ripuli-kulkutautiin,kunnes tämä herra Moro lääkitsi lapset kehittämäällään porkkanakeitolla...nyt nykyajan tieteilijät ovat todenneet,että Moron soppa vaikuttaa paremmin,kuin antibiootit.
Helppo tehdä,
500 g kuorittuja porkkanoita keitetään litrassa vetta 1-1,5 tuntia.
Survotaan siivilän läpi-tai sousetaan sauvasekoittimella.Lisätään vettä niin paljon,että seosta on litra kattilassa.LIsätään vajaa teelusikallinen suolaa.
Valmis.
En ole ikinä kuullutkaan tosta, mutta teen takuuvarmasti kun lapset sairastaa.
Mietin, että voikohan tossa oikasta vaikka käyttämällä pirkan porkkanasosetta tai tekemällä pakkaseen valmiiksi.
Vaikka eihän siinä kauaa, käy kun suihkasee ton.
Mutta haluasin ton omaan pöytälaatikkoon, joten ole hyvä ja kirjoita ylös :)
(tu)
Ainakin se sai jo syötyä, ekan lautasen väkipakolla ja äsken jo ihan omasta tahdostaan.
http://www.hyvinvoinnin.fi/ryhma/889
Ai mikset? Saahan sitä normaali särkylääkettä ottaa, niinku panadolia. Sitte vaan kuumaa juomaa, teetä tai mehua. Paljon tehokkaampaa ku finrexin ym. Ittelläni ei muuten raskausaikana ollu ollenkaan flunssaa, ei syksyllä eikä keväällä. Normaalisti on ollu sen kaks kertaa vuoteen:D Neuvolantäti ihmetteli helmikuussa että "sulla vaan hemoglobiini nousee ja pahin flunssa-aika menossa?!?" Mutta nyt sitte onki jo toinen flunssa tälle syksylle, pojallaki nenu tuhisee. Isi ku kantaa kyliltä meille noita pöpöjä..Kivaa ku huomenna hampila ja sinne pitää mennä tunniksi niiskuttamaan pari kätöstä suussa..
kyselin neuvolasta ja siellä sanottiin että varsinkin limakalvojutut pitkittyy jostain syystä raskaana.
Jos olisi mennyt lähelle synnytystä, niin niillä on joku tehkas yleisantibiootti millä yritetään...
"Ponnista, ponnista!!" "YÖÖÖÖÖÖÖ!!!" (:D
Ei vaan, onneks oli mahdollisuus siirtää h-hetkeä kun leikattiin ;)