Mausteita joka lähtöön...

zora
Olen tänään tehnyt oikean urotyön...siivosin nimittäin maustekaappini.Se olikin ollut mullin,mallin niin,että en löytänyt sieltä mitään.
Nyt on kaikki järjestyksessä ja tekemässäni listassa,johon merkkasin jokaisen mausteen,joka nyt laatikossani lojuu,on 54 eri maustetta-tai sekoitusta.Aloin tässä funtsia,että taitaa olla vähän liikaa.
Siksi kysynkin teiltä kotikokeilta,mitkä ovat ne perusmausteet,joita ilman ette tule toimeen?

22.9.2008

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Teya
Tyttökullat :D :D :D

Onko kukaan katsonut?
Höperö, norjalaista alkuperää oleva blondi, texasilainen (?) vamppi ja juuri eronnut nainen italialaisen äitinsä kera..
6.3.2009

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Teya
Askarruttaa hajupihka/pirunpihka/pirunpaska..
Löysin kyllä googlettamalla paljokin tietoa, mutta en sitä, että millä sen voisi mahdollisesti korvata, jollei satu saamaan ko maustetta käsiinsä. Tai kannattaako vain jättää pois..
5.2.2009

Azura
Meilla kuluu keittiossa eniten:

jeeraa
mustapippuria
chilia
korianteria (siemenia ja tuoretta)
muskottipahkinaa
kurkumaa
laakerinlehtia
kaardemummaa
valkosipulia

Noita em. joutuu ainakin taydentamaan useimmin. Mausteseokset teen yleensa itse tai kauppias sekoittelee ne minulle. Valmiina ei ole yleisesti saatavilla.
Suomesta muuten ostan aina maustepippuria kotiin viemisiksi. Se on jotenkin niin eksoottista, etta meilla ei ole myynnissa (:P)
21.10.2008

Tittiditii
Onko kukaan kokeillut näitä? Oikotie onneen?

http://www.santamaria.fi/servlet/se.daddy.sm.web.servlets.ProductServlet?c=1&p=p1a
17.10.2008

koti-isä
Ostin tänään kaardemummaa ja aloin vertailla niiden kilohintoja eri pakkauksissa,lasipurkissa maksoi yli 60€ kilo.Xtran pussukassa 30€ kilohintaa,aikamoisia eroja heti yhdenkin kaupan valikoimissa (S-marketin)::o
Täällä jossain joku kauppasi mausteita maahantuojana,mutta kadotin linkin,Mailo auta:D
13.10.2008