ootteko pakastaneet uusia perunoita?::o ite en koskaan oo, mut yx tuttava sanoo pakastaneensa joka kesä, jouluna kiva sit syödä niitä! jos ootte, niin ois kiva vinkkejä saada, tiedän et niit pitää esikeittää, tuttava pakastaa potut tillin ja liemen kanssa. kuinka te ::o meinasin tänä kesänä testata, ois sit joulupöydässä uudet potut!:D
Enpä ole moista koskaan edes ajatellut. Luulen kuitenkin että nautin mieluummin perunani tuoreina. Siinähän se taika piilee että niitä saa vaan kesällä...nautinto on suurin ja tunnelma aito.
mää kokeilin kerran ja jäi kerraksi.en vaan visiin onnistunut.likkakaverin ohjeilla..potut keitettiin n. 2-3 min , kuivattiin ja pakkaseen...se juju oli kuulema sitten siinä että kun ne ottaa käyttöön pakkasesta niin ne piti laittaa jäisinä suoraan kiehuvaan veteen ettei ne lössähdä.
noh kyllä ne vaan lössähti mulla..
antaa toisten pakastella.
mää kokeilin kerran ja jäi kerraksi.en vaan visiin onnistunut.likkakaverin ohjeilla..potut keitettiin n. 2-3 min , kuivattiin ja pakkaseen...se juju oli kuulema sitten siinä että kun ne ottaa käyttöön pakkasesta niin ne piti laittaa jäisinä suoraan kiehuvaan veteen ettei ne lössähdä.
Varmaan keittelit turhan pitkään. Kuten mersu sanoi kommentissaan että keittoajan kanssa on oltava tarkkana. Onnistuin saamaan omista pakasteperunoistani sössöä juuri sen vuoksi kun olin vähän suurpiirteinen sen keittoajan kanssa;)
Kyllähän uusia perunoita voi pakastaa. MUTTA parhaat perunat tulevat ihan ensimmäisistä pienistä perunoista ja niin kun tässä on kirjoiteltu, on keittämisen kanssa oltava tarkka ja ehdottomasti laitettava jäisinä perunat kattilaan ja kiehuvaan veteen. Nyt on minun mielestäni jo liian myöhäistä laittaa jouluksi, mutta ainahan voi kokeilla eikö vain, että harjoitus tekee mestarin. Ei muuta kun reippaasti kokeilemaan. Kerrohan sitten miten ne onnistuu näistä myöhäisimmistä perunoista, mielenkiintoista.
Aikoinaan kun omistin puutarhapalstan tuli perunoita enemmän kuin jaksoi tuoreeltaan syödä, joten harjoittelin niiden pakastusta ja hyvin onnistui! Ryöppäys ja nopea jäähdytys ja nopea pakastus ovat kaiken A ja O!!! Sitten vain jäisinä kiehuvaan veteen ja tarkkana keittoajan kanssa!!!!! Herkkua!(tu)(tu)(tu)
eilen sen sit tein:D, nimittäin pakastin pottuja! eka keitin niitä noin 4min. jäähdytin juoksevan veden alla ja kuivasin pyyhkeen sisällä ja laitoin pakastuspussiin ilmatiiviisti. jouluna sit nautitaan uusista potuista:D!!!?
eilen sen sit tein:D, nimittäin pakastin pottuja! eka keitin niitä noin 4min. jäähdytin juoksevan veden alla ja kuivasin pyyhkeen sisällä ja laitoin pakastuspussiin ilmatiiviisti. jouluna sit nautitaan uusista potuista:D!!!?
Kannattaa varmaan testata jääpottuja jo lähiaikoina, niin ehtii tekemään vielä uusia pakastustestejä uusilla potuilla, jos tarvetta on - ei ole sitten kaikki yhden kortin varassa.. Ja lopputuloksesta uteliaat, kuten minä, saavat myös täällä vastauksen nopeammin :)
[quote askelmittari]eilen sen sit tein:D, nimittäin pakastin pottuja! eka keitin niitä noin 4min. jäähdytin juoksevan veden alla ja kuivasin pyyhkeen sisällä ja laitoin pakastuspussiin ilmatiiviisti. jouluna sit nautitaan uusista potuista:D!!!?
Kannattaa varmaan testata jääpottuja jo lähiaikoina, niin ehtii tekemään vielä uusia pakastustestejä uusilla potuilla, jos tarvetta on - ei ole sitten kaikki yhden kortin varassa.. Ja lopputuloksesta uteliaat, kuten minä, saavat myös täällä vastauksen nopeammin :)[/quote]
jos vaikka vkonloppuna testais, kerron sit kuin kävi;)
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Varmaan keittelit turhan pitkään. Kuten mersu sanoi kommentissaan että keittoajan kanssa on oltava tarkkana. Onnistuin saamaan omista pakasteperunoistani sössöä juuri sen vuoksi kun olin vähän suurpiirteinen sen keittoajan kanssa;)
Kannattaa varmaan testata jääpottuja jo lähiaikoina, niin ehtii tekemään vielä uusia pakastustestejä uusilla potuilla, jos tarvetta on - ei ole sitten kaikki yhden kortin varassa.. Ja lopputuloksesta uteliaat, kuten minä, saavat myös täällä vastauksen nopeammin :)
Kannattaa varmaan testata jääpottuja jo lähiaikoina, niin ehtii tekemään vielä uusia pakastustestejä uusilla potuilla, jos tarvetta on - ei ole sitten kaikki yhden kortin varassa.. Ja lopputuloksesta uteliaat, kuten minä, saavat myös täällä vastauksen nopeammin :)[/quote]
jos vaikka vkonloppuna testais, kerron sit kuin kävi;)
tässä olis yks vinkki:D