hyvat ruokapaikat

minna bunce

19.5.2007

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

Hevitäti
Mulle tuli heti mieleen Zetor.... Sehän toimii päivisin ruokaravintolana ja iltaisin siellä on baarimeininkiä. Paikka sijaitsee Helsingin keskustassa, osoitteen saa varmasti netistä. Listalla on esim. perinteistä poronkäristystä sun muuta aika perinteikästä suomalaista ruokaa. Sisustus on sitten jo toinen lukunsa, siellä on ainakin yksi traktori jne. eli maalaistunnelmaa siellä on tavoiteltu. Hinta sitten taas ei ole siitä halvimmasta päästä, mutta mun mielestä Zetor on kyllä käymisen arvoinen sekä ruuan että sisustuksenkin puolesta! :-)
21.5.2007

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

minna bunce
.
21.5.2007

Eero
En ole Meccassa itse käynyt syömässä, mutta on sitä jotkut kaverit suositelleet.

Itselle tulee sellaiset paikat mieleen perinteisistä kuten Tori ja Seahorse, ja ihan uusista Carma (joka on kyllä tyyrimmän puoleinen).

Vinkkinä http://www.eat.fi -palveluun on listattu helsinkiläisiä ravintoloita, ja käyttäjien arvioita niistä :)
21.5.2007

minna bunce
.
20.5.2007

tvlupa
Vaarallinen kysymys suositeltavaksi, kun makuasioista ei voi kiistellä. Eli mikä on hyvää ja kotoisaa kenellekin voi vaihdella paljonkin. Ravintoloiden hintahaitarikin on iso.

Kun itse asustin pitkään ulkomailla ja palasin Suomeen, niin huomasin kaipaavani eniten luonnonläheisiä paikkoja. Helsingissä niitä löytyy mielestäni meren ääreltä eli olisiko esim. Särkänlinna?, Särkän saaressa Kaivopuiston edustalla.

Vähän halvempia, mutta ihan kelvollisia ruokapaikkoja löytyy myös oikeastaan kaikista Helsinki-Espoo rannikon pursiseuroista. Niiden paras puoli on kuitenkin ehkä se pieni tuulahdus Itämerta.

Jollekin suomalaisuutta voi olla enemmän metsä ja kelopirtti, mutta sen henkisiä HYVIÄ ruokapaikkoja en pääkaupunkiseudulla tiedä.

Jos hyvä ruoka on se pääkriteeri niin Mecca? Klaus Kurki?
20.5.2007