Tuli sitten keitto tehdessä ensimmäistä kertaa kokeiltua fondia. Täytyy sanoa, että tästä eteenpäin liemikuutiot alkavat jäädä sivuosaan. Liemikuutiot voi korvata fondilla suoraan. Huomasin myös että suolaa on huomattavasti vähemmän.
Onko kenelläkään muulla tapahtunut vastaavia "heräämisiä" ruoka-asioissa?
Mulle ihan uus juttu oli, ku mies sano et työkaverillaan oli ollu eväänä kesäkurpitsa-lasagnee...eli lasagne-levyt oli korvattu kesäkurpitsalla, koitin sitten itse sitä, oli aivan ihanaa ja meillä ei sitten sen jälkeen ole perinteistä lasagnee syötykään (:D
Monissa kaupoissa löytyy erikoishyllyjä, joista löytyy esim. sushitarvikkeita: mm. wasabia, riisiviinietikkaa, merilevälevyjä, säilöttyä inkivääriä, kombua jne. Jos löydät sellaisen niin vihreässä tuubissa on sitä Wasabia. :)o
En ole sushi- ihmisiä, mut katellaan jos löytyis. Kiitos.
Wasabi on mainio mauste moneen muuhunkin kuin sushiin. Resepteissäni on mm. wasabilla höystetty drinkki ja dippi (vaikka ihan sipseille). Joulukinkun päällä myös paljon tavallista sinappia parempaa(tu)
Ikävää vain, ettei Suomesta saa sitä ihan oikeaa wasabi-tahnaa, jossa olisi wasabi-juurta enemmän kuin tuo Blue Dragon tuotteiden muutama prosentti:(.
Mielestäni ovat aika kalliita nämä fondit, enkä sen vuoksi ole niitä usein ostanut. Wasabi on aika hauska juttu. Sitä kun sipaisee sushiin ja kastaa sen soijakastikkeeseen niin pää ikäänkuin puhdistuu, kun höyryt pakkaavat ulos. Vahva elämys-
En ole koskaan käyttänyt fondeja, vaikka olen tiennyt niiden olemassa olosta niin kauan , kun ne tulivat markkinoille.
Minkälaisia makuja on olemassa, pakkauskoot ja niiden hinnat ? Se on hyvä, että niissä on vähemmän suolaa. Nuo liemikuutiot ja soijakastikkeet ovat liian suolaisia mielestäni. Moni on kanssani samaa mieltä.
Itse olen nyt ihastunut noihin yrtti-juustoihin leivän päällä.
Niitä fondeja saa sellaisissa desin kokoisissa pulloissa. Ainakin lähikaupasta löytyy kala-, liha- ja kasvisfondia.
Tuli maistettua lihafondia pikkutippa sellaisenaan. Maistui ihan HP-kastikkeelle.
Kitoksia soppa! Nyt ei tarvitse enää kummastella niiden reseptien kohdalla missä löytyy fondi ainesosana. Eli fondilla siis "tarkoitetaan peruslientä tai liemipohjaa, joka on jokaisen hyvän kastikkeen, keiton tai padan salaisuus."
Virhe
One fine body…
Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.
Wasabi on mainio mauste moneen muuhunkin kuin sushiin. Resepteissäni on mm. wasabilla höystetty drinkki ja dippi (vaikka ihan sipseille). Joulukinkun päällä myös paljon tavallista sinappia parempaa(tu)
Ikävää vain, ettei Suomesta saa sitä ihan oikeaa wasabi-tahnaa, jossa olisi wasabi-juurta enemmän kuin tuo Blue Dragon tuotteiden muutama prosentti:(.
Tarttis päästellä niitä höyryjä ;)
En ole koskaan käyttänyt fondeja, vaikka olen tiennyt niiden olemassa olosta niin kauan , kun ne tulivat markkinoille.
Minkälaisia makuja on olemassa, pakkauskoot ja niiden hinnat ? Se on hyvä, että niissä on vähemmän suolaa. Nuo liemikuutiot ja soijakastikkeet ovat liian suolaisia mielestäni. Moni on kanssani samaa mieltä.
Itse olen nyt ihastunut noihin yrtti-juustoihin leivän päällä.
Tuli maistettua lihafondia pikkutippa sellaisenaan. Maistui ihan HP-kastikkeelle.
jälleen hieman viisaampi oli ylpeästi hän.