Keittiössä touhuillessa sattuu....

Iituliina
Kertokaahan millaisia kommelkuksia /mokia/ töppäyksiä on teille keittiössä ruokaa laittaessa sattunut?

5.8.2006

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit

*erika*
<p>Tämä tapahtui työkaverin vaimolle kun leipoi kakun töihin. Ohjeessa luki:" mausta kakku kahvilla". Kakkua sydessämme ...pthyi...sylkäsimme..pthyi... kahvinpuruja suusta ;-) Johon työkaveri tokaisi:" laittaako vaimo kanamunatkin kuorineen ?".</p>
1.12.2006

Kuvat päivittyvät heti, kun suljet tämän lisäysnäkymän kuva-napista.

Eero
Hihi :) Mutta toisaalta eihän sitä teidä, ehkäpä pippuri oikeasti sopisikin (vähän pienemmissä määrin) korvapuusteihin: "pippuriset korvapuustit" - aivan uusia makuelämyksiä!</p><p>Löytyisköhän tuollaiselle ihan testattukin ohje, muukin kuin Dinatan yllämainitsema ;)
30.11.2006

DINATA76
<p>Pakko laittaa yksi monista omista sähläilyistä... </p><p>Nuorena tyttönä (joka tietenkin olen vieläkin, mutta silloin teini-iässä) tein kotona korvapuusteja. Olin hieman nuhainen täytettä tehdessä ja äitylillä oli paha "tapa" laittaa mausteita purnukoihin ja sitten arvuutella mitä niissä oli noin niin kuin haistelemalla. Siis etikettejähän näihin purtiloihin ei voinut tietenkään laittaa, että jännitys säilyisi =). </p><p>Arvatkaas vaan mitä olin kanelin sijasta laittanut pulliini ? Koko juttu olisi säilynyt tyystin mysteerinä elllei isukkini olisi puustia maistaessaan tokaissut: "Muuten ihan hyvää, mutta tuo pippuri taitaa vähän maistua liikaa..." Tyyli hänellä oli ihan sellainen, kuin kyseinen maku kuuluisi leivonnaiseen ilman muuta. En itsekään ollut maistanut mitään erikoista sivumakua.</p><p>Tarinan opetus: nuhanenät pysykööt poissa leipomispuuhista =) </p>
30.11.2006

anne
Niin ja porkkanat osaan helposti polttaa pohjaan. Enkä vaan kerran, vaan olen tehny sen aikoinaan monta kertaa. Keittelin niitä höyrystämällä, liian vähän vettä ja liian kova lämpö :) Mulla on niin paljon tekemistä yhtäaikaa nääs, laittelen pyykkejä ja siivoan samalla, kun teen ruokaa :)
29.11.2006

anne
<p>Tapahtuipa montatoista vuotta sitten. Leivoin usein valmistaikinasta lihapiirakkaa pellillisen kun oli vieraita tulossa. No, kerran sitten laitoin täytteeseen jauhelihan sekaan kanelia, kun piti laittaa jauhelihamaustetta :) Kiireessä tietenkii ja sitä ei ollu ihan vähääkään. No en ehtiny enään alkaa uuttakaan tekemään, supsuttelin makua peittämään jos jonkinlaisia mausteita. Syötiinkin piirakkaa sitten ja hyvää kuulemma oli :( No en itekään kyllä koskaan kenenkään tekeleitä arvostellu epäonnistuneiks.</p><p> </p>
29.11.2006