Kiinnostavaa
-
2 1
Muokkasin "hieman" riisijauhon kuvausta: Riisijauhon valmistaminen on helppoa ja voit säästää selkeästi rahaa, varsinkin jos sinä tai tuttavistasi noudattaa gluteenitonta ruokavaliota tai kärsii keliakiasta. Vehnäjauhon gluteeni voi aiheuttaa ruoansulatushäiriöitä ja muita ei-toivottuja sivuva...
-
2 0
Muokkasin reseptiä koskemaan myös muiden uutteiden valmistamiseen.
-
0 0
Muokkasin reseptiä koskemaan myös muiden uutteiden valmistamiseen.
-
0 1
Savipata
Tein pitkästä aikaa merimiespihviperuna-annoksen vanhassa savipadassa, jota liotetaan ennen käyttöä. Nyt en vaan muista uskallanko lämmittää sen uudelleen uunissa. Alaosassa on tietysti nestettä, mutta pittäkö sitä yläosaa liottaa uudelleen ennen kylmään uuniin laittoa vai siirrynkö mikrolämmityk...
-
4 5
KOTIKOKKI haluaa tietää, missä mennään, joten nyt kaikki siis vastaamaan kysykyksiin ja antamaan avoimiin kommenteihin laajempaa selvitystä. Itselläni meni yli arvioidun ajan, mutta nyt käytin tilaisuuden myös hyväkseni.
-
2 0
Reseptin seuraaminen vaihe vaiheelta on vain osa ruoanvalmistusta, sinun on myös pidettävä elintarvikkeiden turvallisuus mielessä niin, että syöjät eivät sairastu. Tiedän, ettei tämä kuullosta hauskalta ja mielenkiintoiselta aiheelta, mutta hygienialla ja elintarvikkeiden oikein säilyttämisellä o...
-
0 2
Uskoisin, että maistuu
Meillä oli eilen parvekkeen (lasitetun sellaisen) siivouspäivä - se on aina olevinaan iso urakka!!! Ei, kun se on oikeasti, koska kummatkin meistä inhoavat ikkunoiden pesua, niin silloin on nakitettava pari kaveria mukaan. Tein eilen lihapullia ja samaan vuokaan laitoin kaupasta ostettuja mari...
-
3 1
Olet varmaankin kuullut friteeratun ruokaa kuvattavan "öljyn peitossa". Tämä ei ole aivan totta. Jos öljy on laadukasta, ruoka on suoraan yhteydessä öljyyn enintään puolet kypsennysajasta. Loput ajasta vesihöyry virtaa pois ruoasta kuplina ja työntää öljyä sivuun. Antaako öljy miellyttävän mau...
-
0 1
Äititenpäivä 2013
Iloista ja leppoisaa Äitienpäivää kaikille kirjoittelijoille ja lukijoille. Toivottavasti tuo minun kauhukuvani edellisistä äippäpv.stä eips toteudu kenellekkään toiselle; eli kahvi kakun kera tarjoiltuna suoraan sänkyyn ja sotkuinen köökki ;) Hyvää äitienpäivää :-)
-
0 0
Päätin uusia sivujani hieman ja uudet sivut löydät täältä! Toistaiseksi ne ovat vielä hieman kesken. Olen mm. käynyt reseptini ja oppaani läpi ja muokannut joitakin kohtia. "Vaniljauute" on muuttunut "Maustetuksi uutteeksi".
-
0 3
äitien tekemää
viimeaikoina on tehty just sitä perus kotiruokaa mitä äitimuorikin aina on tehny. Ihan käsittämätön himo jauhelihakeittoon, läskisoosiin ja karjalanpaistiin! Nyt kun ne on tehty niin lyö ihan tyhjää. Ehkä vielä se peristeinen jauhelihakastike menis samaan sarjaan... Toinen on vielä kala allergikk...
-
3 1
Suola on suolaa, eikö? No, kyllä ja ei - varsinkin kun on kyse annoksen viimeistelystä. Suola on yksi niistä arjen ainesosista, joka ei ainoastaan tee ruoasta paremman makuista, mutta on myös välttämätön osa ihmisen ruokavaliota. Kemiallisesti katsoen se on yhdiste, joka muodostuu natriumista ...
-
3 1
Alzheimer - Perinnöksi jäi lämpimmät muistot sekä tietysti reseptit, kuten myös keittämiseen innostuminen ja omistaituminen - evakkoajan Piikareseptit...
-
0 12
Nolottavin ruokahimosi? Tunnustusketju ;)
Löytyykö muilta mitään ruokahimotusta jota hieman häpeilee myöntää? Jota ei yleisesti ottaen katsota hyvällä ainakaan ruokaharrastajien kesken? Tajusin että mun oma "paheeni" on valmismuusi -rakastan sitä koulun pussimuusia ja muita valmismuuseja, joku niissä vaan koukuttaa niin jumalattomasti!...
-
1 4
Kakkubuumi vie mennessään ainakin pirkanmaalla jos kuvasatoon on luottaminen ;) Mahtavia kuvia!
-
0 28
Maailman paras.....
Minua on hauskuuttanut ja ihmetyttänyt lukiessani reseptejä tuo reseptien nimeen liitetty maailman paras. On maailman paras pannari, lettutaikina, pasta, piirakka ja ties mikä... Mitä sillä yritetään kertoa, mikä sen funktio on, verrataanko sitä johonkin huonompaan vai miksi?? Itse en periaatte...
-
2 4
Ja sesongin ulkopuolelta ostajille yksinkertainen kysymys: miksi? Kaikki puhuvat niistä nyt kaupungissa; ohuen, vihreä ja herkkä on nyt in - kyseessä on parsa! Räpäytä silmiäsi ja todennäköisesti menetät sen. Parsa on ehdottomasti yksi parhaimmista vihanneksista kun halutaan edistää sesongi...
-
0 0
Sesonkisyöminen
Itse olen aina ollut kiinnostunut ruoanlaittamisesta. Olen kuitenkin alkanut tutkimaan blogini http://bit.ly/10z6fYN myötä enemmänkin ruokaa itsessään ja sen vaikutusta ihmiseen - se on osa meitä, kuinka elämme elämäämme. Itse olen tutustunut http://bit.ly/YTeXnx leipien valmistamiseen lähemmin ...
-
0 21
Mitä kokkaisit kuninkaallisille? Hae kokkitiimiin, kehitä resepti ja lähdet Tukholmaan!
Hei! Västerbottensost ja Kotikokki järjestävät kokkitiimin, jonka tavoitteena on kehittää suussa sulavia reseptejä Västerbottensostin tuotteista! Kokkitiimiin valitut kotikokit saavat käyttöönsä tuotepaketin, ja tehtävänä on - ei mitään sen vähempää - kuin kehittää resepti kuninkaallisille! My...
-
0 23
Miksi kaiken pitää uida kermassa?
Katselin aamulla uusia reseptejä ja panin merkille,että monessa ruuassa on valtavasti käytetty voita ja kermaa. Miksihän joka ruokaa pitää lisätä voita tai kermaa, ihan kuin varmuuden vuoksi? Hyviä raaka-aineita resepteissä ja sitten lopuksi litra kermaa tai 100g voita. Itse teen hyvin yksinker...
-
4 5
“Ennen kaikkea sesongin mukainen syöminen tuo runsaasti rikkauksia elämäämme. Mitä hauskaa on syödä samoja asioita ympäri vuoden?” Miksi karitsa on täydellistä ainoastaan tiettynä kuukautena, mutta hummeri ei? Miksi sinun pitäisi valita mansikat karhunvatukoiden sijasta? Miksi sinun pitäisi su...
-
0 0
"“Ennen kaikkea sesongin mukainen syöminen tuo runsaasti rikkauksia elämäämme. Mitä hauskaa on syödä samoja asioita ympäri vuoden?”" Miksi karitsa on täydellistä ainoastaan tiettynä kuukautena, mutta hummeri ei? Miksi sinun pitäisi valita mansikat karhunvatukoiden sijasta? Miksi sinun pitäisi ...
-
3 6
Oi ja voi! Tulisipa Suomeenkin tällainen jäätelöbaari, jossa voisi oman annoksensa kustomoida alusta loppuun. Kysyntä ei ikinä riittäisi kattamaan kustannuksia näin vähäväkisessä paikassa, mutta ainahan voi haaveilla. :) Propsit uraauurtavasta teknisestä oivalluksesta! Videolinkki englanniksi. ...
-
0 1
BÄÄÄÄhähhää
Nyt on sitten ollunna se Bää marinaadissa iha mont päivää. Ekaa kertaan/ testaan jonkun muun ohjetta. Muorin.. aateltiin grillata se! Mitäs sanot? Ryppy rakkauteen..??? Kerron sitten miten kävi.'ROCK
-
1 4
Ostin tuossa K-kaupan tarjouksesta pussillisen avokadoja ja olen miettinyt, että mitäs kaikkea niistä tekisi. Eräs kokki mieheni työp...
-
3 3
Leipuria voisi verrata arkkitehtiin, koska niissä on paljon yhtäläisyyksiä. Molemmat käyttävät yksinkertaisia materiaaleja, kuten rakennusaineita. Arkkitehdeille se on puu, teräs, tiili ja kivi, mutta leipurille se on taas jauhot, hiiva, vesi ja suola. Hyvä arkkitehti ja leipuri suunnittelevat yk...
-
4 1
Italiassa sanotaan, että olet rikas jos sinulla paljon kuivattuja herkkusieniä purkissa.
-
2 4
Vuonna 1920 leipurit alkoivat suosi sähköuunia, nopeasti nousevia hiivoja ja mekaanisia sekoittimia. Ja niistä tuli nopeasti normi kuin poikkeus. Valitettavasti tämä "moderni" lähestymistapa ei parantanut leivän laatua - leivät muuttuivat hetkessä pehmeiksi, valkoisiksi ja mauttomiksi. Ja valitet...
-
0 1
pinaattilettujen kastike
Tänään syötiin pitkästä aikaa pinaattilettuja tosin kaupasta ostettuja. Tuli tässä yllättäen mieleen mitä se valkoinen kastike on, jota yleensä syödään pinaattilettujen kanssa. Ja miten sen saa valmistettua?
-
3 6
Katsoin juuri A-Studio Stream "Kotimaisen ruoan metsästys" YLE Areenasta, kuten AIMATO itseasiassa jo aikaisemmin suosittelikin. Yhden asian haluan nostaa pöydälle, josta olen täällä Kotikokissa saarnannut jo vuosia! ME, kuluttajat määräämme kysyntämme / ostojemme kautta, mitä meille tarj...