Yhteyttä

FutoMaki
Hyvin merkittävä sosiaalinen komponentti on hävinnyt uudistuksen myötä. Nyt ei saa yhteyttä Kokkikavereihin, joiden kanssa on ollut yhteydessä vuosia, mutta jotka kaihtavat muita sosiaalisen median foorumeita.

Kotikokissa olemme tutustuneet ja löytäneet yhteiset sävelet, mutta nyt soittaminen on loppunut, kun ei ole instrumenttia. Jos ongelmana on ollut, että kaikki voivat lähettää viestejä kaikille (JOSTA VOI TULLA HYVINKIN RUMAA JÄLKEÄ), niin ainakin kokkikaverilta kokkikaverille viestityksen saisi toimia. Se, että nyt ei ole Kokkikavereita, vaan seurattavia ja seuraajia, vääristää alkuperäistä yhteisöllisyyttä.

FB KOKIT on täysin mahdoton yhtälö. Se ei voi, eikä saa korvata yhteisöllisyyttä täällä Kotikokissa. Olen useampaan kertaan laittanut esimerkin saksalaisesta Chefkoch.de sivustosta, joka toimii erilaisin välinen käyttäjiensä palveluksessa, mutta tuntuu, että Kotikokissa pyörää yritetään keksiä uudestaan, mutta tällä hetkellä se on neliskanttinen, valitettavasti.

IT- mielessä kaikki mahdollisuudet ovat olemassa, mutta niiden käyttäminen on ihan toinen juttu... Kysymys on myös, että osoitanko tässä kohdin syyttävän sormeni ALMA Medialle vai Rohealle? Jossakin mättää, mutta pahasti - valitettvasti.

Se, että ideoita haetaan sivustojen kehittämiseksi, mutta ei saada vanhojakaan toimintoja käyttöön, sotivat toisiaan vastaan. Reseptihaku näyttää olevan yksi palopiste, varsinkin kun lukee "Mä en löytänyt mun reseptiä" kommenteihin... Uudistuksen myötä reseptihaun piti olla helpompaa, mutta näin ei ole markkinat? Rehellisesti sanottuna en itse edes tarvitse reseptihakua - teen ruokani ilman sitä tai ihan ulkomuistista mukaillen raaka-aineiden mukaan tai kirjoitan uuden reseptin oivalluksen tuloksena.

Yhtä kaikki - Yhteisöllisyys on kadonnut täältä ihan kokonaan - Kotikokkilaisuus on tapettu julmasti uudistuksen myötä - eli olemme kuin hyttysen píeru saharassa... Oliko tämä uudistuksen tarkoitus?

19.3.2014

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit