Edullisia raaka-aineita

Tittiditii
Sivuaa tuota "Eurolla ateria neljälle" -ketjua ja varmasti tästä on ollut aiemminkin puhetta (mailoo!!!:), mutta silti olisi kiva kerätä edullisia raaka-aineita yhteen ketjuun ja myös sellaisia edullisempia vaihtoehtoja, joita voi käyttää kalliiden raaka-aineiden sijaan. Kaikenlaisia ideoita siis!

Minä esim. olen miettinyt kovasti juustoja, ne kun ovat aikas hinnoissaan. Silti ne ovat niin hyviä, että...

Igor (=turkkilainen jogurtti) maustettuna korvaa minusta mainiosti kalliimmat tuorejuustot. Ja ihan itsenään kalliimmat ranskankermat ja smetanat. (Mutta älä osta Igoria K-ketjun kaupoista; Alepassa Igor maksaa vain 2,45/kg)

Sitten olen huomannut, että kannattaa ostaa aika voimakkaita juustoja: hinta ei ole yhtään sen edullisempi (monesti päinvastoin), mutta eipä juustoa sitten tarvitse lisätä ruokaan kovinkaan paljon! Tämähän on sitä paitsi terveellistäkin! ;)

Parmesania (jos siihen ylipäänsä on varaa)kannattaa ostaa se kalliilta tuntuva palanen ennemmin kuin se edullisemmalta vaikuttava raastepussi. Maku on aivan toinen ja siitä palasta raastaa moneen ruokaan, joten loppujen lopuksi se tulee edullisemmaksi.

Ylipäänsä juusto tosin on kallista, joten ne reseptit, joihin juustoa ei tarvitse lainkaan tai tarvitsee vain vähän, ovat edullisempia kuin juustolliset. (Siis periaatteessa, riippuu tietenkin muista raaka-aineistakin:D)

21.4.2009

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit