Hmmm, kotzone?

Taskuvenus
Iltistä selatessa tuli vastaan tämä "viikonlopun varma mättöläppä" ja siitä kiinnittyi huomioni pikaluennalla pariin seikkaan. Pitsan päälle lätkäistään vain paseerattua tomaattia johon pruutataan järjetön määrä valkosipulia joka siis korvaa kastikkeen. Ihan oikeasti? Huh. Pistäis nyt vaikka maustettua ketsuppia tai salsaa sen sijaan? En tiedä kalskahtaako se vain mun korviin(silmiin) siltä 70-luvun pitsalta johon leviteltiin tomaattipyrettä tai ketsuppia soosina :D Toinen asia oli että suomalaiset taitavat tosissaan olla sitä mieltä että sinihomejuusto on vain ja ainoastaan auraa. Olen tainnut itsekin siihen syyllistyä, tosin aloin sinihomejuustoa syömään vasta muutamia vuosia sitten. Kun maistoin jumalaista Ahlmannin meijerissä tehtyä sinihomejuustoa meni kyllä omat ajatukset täysin uusiksi tästä- aura on ok mutta ei se missään taivaissa ole tehty ja suosittelen rohkeasti kokeilemaan muitakin merkkejä sinihomejuustosta! Kokonaisuudessaan tämä resepti sai mut ajattelemaan että ollaanko me oikeasti noin jälkijättöistä kansaa että 70-luvun tyylit vielä päällä, oli sitten kyse pitsakastikkeista ja täytteistä, olkoonkin että tämä läppä oli modattu salaatilla....Pitäisikö kaupoissa olla enemmän eri tuottajien maistatuksia vai mistä tämä auraankin jumahtaminen johtuu? Niin...tällaisia mietteitä nyt tässä viikonlopun alkajaisiksi samalla kun ekaa kertaa koitan itse tehdä kebabaa (kebabia) :)
Mitä olette mieltä, maistuisiko tuollainen pelkkä paseerattu tomaatti valkosipulilla? Entäs onko se Aura ainoa ja oikea sinihomejuusto...? ;)
Keskustelu liittyy Kotikokin ulkopuolle

19.9.2014

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit