Taas epätietoinen......ja kysymyksiä

Kimmo64
Jäänyt varmaan itseltä huomaamatta ohjeistukset, mutta.. En juurikaan surffaile netissä, kun ei ole riittävää taitoa muutenkaan koneen käyttöön.
Mitäpä tarkoittaa nuo " f Like Pin it Twiittaa" jutskat ?

Kumpiko parempi, perinteinen liesi vai induktio ? Olenpa joutunut keittiöremontin jälkeen harjoittelemaan tuolla induktiolla reilun vuoden. Ensimmäinen järkytys oli, kun jouduin luopumaan parista lempikattilasta ja paistinpannusta.
Eilen possunkieliä keittäessä selvisi vasta yksi aivan loistava ominaisuus, josta en tiennyt. Alkukiehutuksen vahdinta unohtui, uuni alkoi piipata ja liemi kiehui yli. Mutta ! Viisas liesi sammutti itse levyn ! Voi, jos olis ollu punajuuria..ja mitäkö perusliedellä ?

Kiitoksia vaan kaikille peukuttajille ja reseptien katsojille ! Eipä nuo ainakaan kaikki ihan moskaa ole, mikäli mausteet osuu itselle kohdalleen. Aina sanottu, että muiden tekemä ja kylässä saatu ruoka maistuu paremmalta. Itse olen joutunut vuosikaudet omaani syömään, joten ainakin tuo suolan käyttö on ollut pelastus. Pystynyt itsekin noita syömään.
Mikäli haltijatar kuolinvuoteella ilmoittaa, että saat ottaa kolme maustetta matkaasi, et muuta. Vastaus on kahden osalta helppo: karkea merisuola ja grillimauste. Ehdin varmaan kuolla ennen kolmannen päättämistä. Se on joko kokonainen rosepippuri tai säilykepepperoni (mikäli tuo pepperoni mausteeksi hyväksytään).

Ei muuten ole nuo peukut omalta kohdaltani pariin kuukauteen toimineet. Näkyy ja sitten ei enää näy. Omalla peukkusivulla jo olleita on myös häipynyt eikä vieläkään tullut takaisin. Laitin palautelomakkeen kautta tuosta kysymyksen ja ilmoitettiin että siellä on jotain hämärää. Viimeistä vastausta ei ole vielä tullut ja tilanne edelleen sama. Onko muilla samoja ongelmia ?

Ja tietenkin kuvat, kun mahdollisuus. Eilen keitetyt possunkielet. Juniorin keittämät villiriisit, viude mikä vaihtoehto perusriisille. Eipä kyllä mikään pikariisi, keittoaika 50-60 minuuttia.
Ja tänään tietenkin kielisämppäriä. Kolmeen kertaan.

30.8.2014

Merkintä on julkinen ja kaikkien nähtävissä.

Kommentit