Kumppanit

Keskustelut » Arvostelut, tarjoukset ja löydöt

Mene sivulle: 1 2 3 Seuraava Sivu: 1 / 3

Touch of Taste -fondit
Kirjoitti: Tittiditii Viestejä: 3791
Päiväys: 31.03.2010 12.41

No niin, nyt on mullakin kotona yhdeksän erilaista fondia! smiling smiley

[www.kotikokki.net]

Olen ihan innoissani, kun makuja on niin monta ja olen aiemmin käyttänyt vain kana-, liha- ja kalafondia! ihan uusia makuja siis odotettavissa!

Jokainen pullo oli pakattu tiiviisti kuplamuoviin, joten en ole edennyt vielä sen pitemmälle kuin että poksuttelen niitä kuplia rikkismiling bouncing smiley Mulla on himo niiden rikkipoksutteluuni!!?? tongue sticking out smiley

Re: Touch of Taste -fondit
Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 31.03.2010 16.41

Ehtivät tänne Lapin perukoillekin juuri ennen pääsiäistä. Kiitoksia vaan lähettäjälle.
Ohjeet tulevat varmaan sitten spostiin myöhemmin. Kuinka toimimme ja millä aikataululla?

On pakko kyllä kokeilla heti lampaanlihan marinoinnissa ja kanasalaatin kastikkeeseen.

Kirjoitti: laara85 Viestejä: 1
Päiväys: 31.03.2010 17.31

Tännekkin tuli eilen ja tänään kävin postista noutamassa.Hirmuinen määrä pulloja smiling smiley luulin niiden olevan vain jotain pieniä näytepulloja grinning smiley Palan halusta päästä kokeilemaan erilaisiin ruokiin!Kokeilin jo kanttarellifondia lihakastikkeeseeni ja hyvää tuli :b

Kirjoitti: Skeppo Viestejä: 216
Päiväys: 31.03.2010 17.44

Minäkin olen ihan innoissani noista fondeista. Aiemmin olen kokeillut jo Vasikan fondia ja olen todennut nää fondit todella käteviksi käyttää.

Tänään kokeilin sitä kalafondia sei kastikkeeseen. Ja pääsiäisenä pääsen testaamaan kanafondia.

Ai jukra kun sormet ihan syyhyävät päästä lorauttelemaan noita fondeja sinne sun tänne sopeviin juttuihin smiling smiley

Kirjoitti: Tittiditii Viestejä: 3791
Päiväys: 31.03.2010 18.19

Lainaus:
Riitta-Mummo
Ohjeet tulevat varmaan sitten spostiin myöhemmin. Kuinka toimimme ja millä aikataululla.

Niin, enpä tiedä, tuleeko lisää ohjeita, ainakaan ihan heti, kun pääsiäispyhät alkavat? Siksi aloitin tämän ketjun, jotta tänne voi jotain kokemuksia kirjoittaa. Ja kuka nyt sitten ensimmäisenä keksii jonkin reseptin, voi varmaan aloittaa uuden ketjun niille? Ja samoin käyttövinkeille.

Kirjoitti: Valkyria Viestejä: 3
Päiväys: 31.03.2010 20.04

aivan mahvavia nämä fondit. Aikaisemmin käyttänyt jo kanafondia kastikkeissa, sekä piikakassa...ja tietysti myös pastan ja riisin keitin vedessä. Seuraavaksi aijon koittaan jotakin fondeista eräänlaiseen tunisialaiseen kastikkeeseen ja patonkiin.

Kirjoitti: Taskuvenus Viestejä: 477
Päiväys: 31.03.2010 21.04

Eiköhän tässä ole kyse siitä että testaamme ja jossain vaiheessa tulee kysely joko meilitse tai postitse jossa kerrotaan miten käyttänyt, miten parantaa yms. =)

Itte jo lorautellut tohon kasvisjauheliha-pataan mutta huomenna ajattelin korkata kantarellifondin sämpylöihin/leipään, toivottavasti onnistuu, suolamäärää lähinnä mietin!

Kiva et laitoit Tittiditii tän ketjun, saa tosiaan vinkkejä!! =)

Päiväys: 31.03.2010 23.08

Marinadin tein poronfileelle tuosta italian vasikkafondista ja huikean hyvälle tuoksui.
Patonkitaikinaan ajattelin laittaa tuota kantarellifondia ja salaattikastikkeeseen menee kana ja hummerifondi.
Kasvisfondi linssikeittoon ja härkäfondi wokkiin.
Pääsiäisen jälkeen sitten lisää kokeiluja ja reseptejä.

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2617
Päiväys: 01.04.2010 11.36

Hieno juttu, että fondit ovat saapuneet! Lähetän tänään vielä hieman tarkempia ohjeita (jotka tosin tarkentuvat vielä ensi viikolla), mutta käytännössä voi varautua arvioimaan tuotteita yleisesti ja kertomaan hieman kokemuksiaan sekä antamaan myös keksimiään vinkkejä!

Jos satutte kehittelemään ihan reseptejä, niin pistäkää reseptien tageihin/avainsanohiin sana "touchoftaste"!

Kirjoitti: huksi Viestejä: 9
Päiväys: 02.04.2010 13.36

Mäkin olen jo päässyt kokeilemaan ekoja fondeja. Sellaisten.. täytettyjen briossien tapaisten täytteeseen (jauheliha-riisi) käytin kasvisfondia, toi mukavan maun mukaan.

Eilen sitten väänsin ihan peruskaavalla jauhelihamureketta, niin sinne lotrasin vasikkafondia sekaan. Mausta tuli mukavan tuhti, ei ihan niin perinteinen mureke sitten ollutkaan smiling smiley

Päiväys: 02.04.2010 19.49

Nyt on kokeiltu hummerifondia katkarapupiirakkaan, kermaviilin sekaan mausteeksi ja toimi erinomaisesti.
Kalafondia laitoin kalaseljankaan ja hyvin toimi sekin.

Sienifondia aion kokeille sienipasteijoihin. Siihen jostain syystä on kovasti ennakkoluuloja, ettei vaan olisi liian "kovamaku"? Kerron kun olen kokeillut.
Tuonne resepteihin laitoin Punaviinihärkäohjeen, johon käytin marinadiin härkäfondia ja tuli todella hyvää. Suosittelen!

Kirjoitti: Rocinante Viestejä: 9
Päiväys: 03.04.2010 11.28

Minä olen ehtinyt kokeilla kasvisfondia kukkakaalimuusiin ja härkäfondia kastikkeeseen. Härkäfondista tuli todella hyvää, mutta kasvisfondissa yllätti se, että siinä on käytetty valkoviiniä. Valkoviinin ystäville varmasti hyvä juttu, että se valkkari tosiaan fondissa maistuu, mutta itse en valkoviinistä pidä... Olisi taas pitänyt lukea tuoteseloste ajatuksella ennen käyttöä. smiling smiley

Kirjoitti: Hokus-Focus Viestejä: 965
Päiväys: 03.04.2010 12.30

Kasvisfondia lohkoperunoiden marinadiin, hyvää oli

Kirjoitti: Heiii_ Viestejä: 7
Päiväys: 03.04.2010 14.05

Minäkin katkarapupiirakkaa väsäsin eilen ja hummerifondia laitoin pohjaan veden seassa, hyvää tuli!

Kana-riisirisottoa hauduttelin kanafondiliemessä (ehkä noin 2rkl litraan vettä), muuten ihan hyvä mutta ehkä ois saanu olla pikkusen vähemmän fondia, niin paljon anto makua, että alko pikkusen pistää sieltä läpi.

Päiväys: 03.04.2010 16.22

Hummeri- ja kalafondia laitoin kermaiseen kastikkeeseen ja toimi kyllä hyvin. Erityisesti hummerifondissa ihastuttaa väri ja ärjyhkö maku =)

Kirjoitti: kikko Viestejä: 1
Päiväys: 03.04.2010 18.27

Värkkäsin juuri valkosipulivoita lampaan kanssa nautittavaksi ja kylläpä antoi kivan säväyksen kantarellifondi tilkka siihen lisättynä.

Päiväys: 03.04.2010 18.51

Lainaus:
kikko
Värkkäsin juuri valkosipulivoita lampaan kanssa nautittavaksi ja kylläpä antoi kivan säväyksen kantarellifondi tilkka siihen lisättynä.

Olipas mukava vinkki, tuota kokeillaan. Kiitoksia Kikko!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03.04.2010 18.51.

Kirjoitti: jempula Viestejä: 2
Päiväys: 04.04.2010 11.54

en ole vielä ehtiny hakemaan postista pulloja mutta ennestään on härän- ja vasikanfondia. molemmat on hyviä ja tulee käytettyä kastikkeissa sekä tietysti makaroonien keitinliemessä. härkäruukkuun laitoin härkäfondia ja oli hyvänmakuista. odotan innolla muitten makujen kokeilua varsinkin tuo kanttarellifondi kuulostaa mukavalle vaihtelulle.

Kirjoitti: sarkku Viestejä: 725
Päiväys: 06.04.2010 13.26

täällä kanssa vasta huomenna päästän fondien kimppuun.

Mukavaa vaihtelua ainaisiin lihaliemikuutioihin verrattuna.
Murekkeeseen menee ekana, sienikeittoon ja kääryleisiin.Munakkaaseen yms..empäs kerrokkaan enneko on testaillut kunnolla.

t.Sarkku

Kirjoitti: isabella Viestejä: 283
Päiväys: 06.04.2010 15.02

Haettu on kans Fondit - tänään heti aamusta olin käsi postin ovenrivassa kiinni klo 9. smiling bouncing smiley

Testaillaan...

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 06.04.2010 16.43

Mulla on yksi fondi ollut jääkaapissa jo jonkun aikaa... (pitääpä tarkistaa päivämäärä). En vaan kertakaikkiaan saa käyettyä sitä mihinkään. Unohdan sen aina, kun tapani ei ole käyttää niitä. Miksiköhän se tuli ostettua eye rolling smiley

Kirjoitti: Rocinante Viestejä: 9
Päiväys: 06.04.2010 16.45

Nyt on testattu italy vasikanfondia värikkääseen nakkisoppaan ja pizzan tomaattikastikkeeseen. Sopii kumpaankin tosi hyvin ja antoi erityisesti nakkisoppaan mukavan uuden makuvivahteen! Näpyttelen näistä reseptitkin, kun kerkiän. smiling smiley Ideoita, mihin voisi riistafondia testata? Meillä kun ei ole riistaa pakastimessa, eikä budjetti nyt oikein anna myöden ostaakaan... Johonkin jauhelihajuttuun?

Päiväys: 06.04.2010 17.02

Mie laitan sitä riistafondia ihan tavalliseenkin ruskeaan kastikkeeseen mauksi. Ei se tartte olla riistaa, kokeile vaan jauhelihaan ja mihin vaan missä on punaista lihaa.
Marinadeihin sopii myös oikein hyvin.

Päiväys: 06.04.2010 19.06

"Perusruokien" tuunailu jatkuu, makaronilaatikon mausteiksi sopi kasvis- ja vasikkafondit oikein loistavasti. Meinasin kokeilla jotain muuta kuin vasikkaa, mutta vahingossa otin sitten sen pullon käteeni ja lorautin menemään grinning smiley No, seuraavalla kerralla (eli huomenna johonkin suolaiseen piirakkaan!) sitten smiling smiley

Päiväys: 06.04.2010 20.30

Lainaus:
Rocinante
Nyt on testattu italy vasikanfondia värikkääseen nakkisoppaan ja pizzan tomaattikastikkeeseen. Sopii kumpaankin tosi hyvin ja antoi erityisesti nakkisoppaan mukavan uuden makuvivahteen! Näpyttelen näistä reseptitkin, kun kerkiän. smiling smiley Ideoita, mihin voisi riistafondia testata? Meillä kun ei ole riistaa pakastimessa, eikä budjetti nyt oikein anna myöden ostaakaan... Johonkin jauhelihajuttuun?

Mulla kun meni rikki nuo muut lihafondit (uusi lähetys tulossa!) ja riista säilyi ehjänä oon käyttänyt sitä lihafondien tapaan, korostanut sitä savuaromilla ja hyvin on toiminut!
Miksei riistafondi sopisi vaikka leivän leivontaan? PItsakastikkeeseen, ihan mihin vaan, mielikuvitus rajana smiling smiley

Kirjoitti: sarkku Viestejä: 725
Päiväys: 08.04.2010 13.10

namnam..helpompi sitä fondia on laittaa kuin lihaliemikuutioita..minusta.Noh makuasia.
Ainoana miinuksena sanoisin sen että kerran avattuasi pullon se pitää säilyttää jääkaapissa.Ja jos kaikkia makuja samaan aikaan aukailee niin eihän mun jääkaappiin enään muuta mahdukkaan sen jälkeen.

Testasin kanapasta soossiin kanttarellifondia ja voi jestas että tuli ihanaa..laitan ohjeen joskus.

Liha ja riistafondeja voi luirutella melkein minne vaan lihan kanssa.keittoihin yms.

Kirjoitti: jempula Viestejä: 2
Päiväys: 08.04.2010 17.10

Joo mä oon kans korvannu lihaliemikuutiot täysin fondeilla. Mun mielestä kätevämpää. Nää on kyllä hyviä ihan arkiruuanlaitossa kun ei aina jaksa miettiä kauheesti maustamista. Kastikkeisiin saa makua kummasta. Kantarellifondi on kyllä ehkä mielenkiintoisin.

Päiväys: 08.04.2010 19.01

Tartteisin vähän apuja nyt (mikäli joku ehtii lukea ja vastata), koska aiemmin en ole valmistanut porsaan ulkofileepihvejä. Mitähän näistä fondeista suosittelisitte maustemarinadiin laitettavaksi? Itse teen siis kastikkeen johon nuo tunniksi aion laittaa maustumaan, mutta vähän lyö tyhjää että mikähän se ton possun kanssa hyvin kävisi yhteen. Ja minkä verran sitä laittaisi, ettei nyt ihan liian tönkköä tulisi grinning smiley

Kirjoitti: isabella Viestejä: 283
Päiväys: 08.04.2010 20.30

Tässä kohtaa...
Suosittelen, et kokeile mitä vaan!!!
Mikään fondi ei mene pahasti metsään possun kans, mut uusia makuja löytyy!!!
Kokeile, ja laita vaikka pari eri makua marinoitumaan!!! tongue sticking out smiley

Päiväys: 08.04.2010 21.06

Kunhan olet varovainen fondit ovat todella voimakkaita makuja, joten tipottain kokeile mikä tuntuu hyvälle.
Itse laittaisin vasikka/kantarellifondeja possun marinadiin.

Mene sivulle: 1 2 3 Seuraava Sivu: 1 / 3

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu