Kumppanit

Keskustelut » Arvostelut, tarjoukset ja löydöt

Mene sivulle: Edellinen 1 2 Sivu: 2 / 2

Re: valion tuotteet
Kirjoitti: mila Viestejä: 895
Päiväys: 08.07.2010 12.44

Laktaasientsyymi = pilkkoo maitosokerin ja joillakin se ei toimi normaalisti eye popping smiley
En tiiä onko sitä ihan tieteellisesti tutkittu, mutta omien empiiristen tutkimusten pohjalta voin sanoa, että tuo on ihan totta. Jos ei suoliston tarvi pilkkoa maitosokeria, se "ajattelee" että entsyymiä ei tarvita confused smiley Olin vuosikausia juomatta maitoa ja kerran riipaisin janooni kaksi lasia tavallista maitoa, kun ei muuta ollut saatavilla - seurauksena vessassa vietetty ilta.
Huvittavin väite, jonka olen kuullut, kun eräs sanoi käyttävänsä HYLAA ennaltaehkäisevästi, ettei tulisi sitä laktoosi-intoleranssia tongue sticking out smiley

Kirjoitti: zora Viestejä: 2957
Päiväys: 08.07.2010 12.45

Oikeassa olet Mailo!

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 08.07.2010 13.05

Lainaus:
mila
Laktaasientsyymi = pilkkoo maitosokerin ja joillakin se ei toimi normaalisti eye popping smiley En tiiä onko sitä ihan tieteellisesti tutkittu, mutta omien empiiristen tutkimusten pohjalta voin sanoa, että tuo on ihan totta. Jos ei suoliston tarvi pilkkoa maitosokeria, se "ajattelee" että entsyymiä ei tarvita confused smiley
Juuri tätä tarkoitin, en vaan osannut selittää yhtä hienosti smiling smiley

Toki teen vähälaktoosisista tuotteista esim. töihin kahvipöytään leipomuksia jne. (en tokikaan halua sekoittaa muiden vatsoja) joita syön itsekin, mutta kotona ruokaa laittaessa, kaikki on tavallista. Ja kuitenkin joudun syömään sitä vähälaktoosista ruokaa töissä joka päivä, sen lisäksi vähälaktoosista viiliä, jugurttia, jne.
Ei taitaisi mennä läpi, jos sanoisin olevan hyla -tuotteille allerginen grinning smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 08.07.2010 13.06.

Kirjoitti: leena47 Viestejä: 1699
Päiväys: 08.07.2010 13.55

Ja nuo laktoosittomat ovat paljon kalliimpiathumbs up. Meille myös ostetaan tavallisia ellei ole sellaisia vieraita tulossa, joile pitää olla Hylaa tai laktoositonta.

Päiväys: 08.07.2010 14.07

Onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää, että kaikenlaisissa joukkoruokailuissa on varminta ja yksinkertaisinta ostaa taloon pelkkiä hyla-tuotteita, niin sopii ainakin sama kaikille. Ja jos kotioloissa käyttää normituotteita niin tuskinpa se suolisto rupeaa kapinoimaan laktoosia vastaan, jos ei siihen muuten ole taipumusta.

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 08.07.2010 14.20

Meille lääkäri selitti sen niin, että kun ihmisen ei ole ollut alkujaan tarkoitus vauvaikää pidemmälle käyttää maitotaloustuotteita niin se on meillä kaikilla geeneissä tuo "intoleranssi". Mutta joidenkin ihmisten geenit ovat vuosisatojen kuluessa muuttuneet sietämään laktoosia.
Eli ns. normaaleja ovat ne jotka sitä eivät siedä ja ne jotka sietävät ovat geenimuunneltuja ihmisiä grinning smiley

Kirjoitti: Ciru Viestejä: 83
Päiväys: 08.07.2010 14.37

Muisteelin lukeneeni että vain 30% sietää maidon laktoosia. Ihmisellä, kuin muillakin nisäkkäillä tulee laktoosi-intoleranssi kun on aika luopua maidon imemisestä. winking smiley

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 08.07.2010 16.44

Mie olen nyt vähän niuho, mutta minua ärsyttää kun yleisesti puhutaan aina Hyla -tuotteista.
Hyla on Valion tuotemerkki heidän vähälaktoosista tuotteista, Arla-Ingmanin vastaavat ovat tuotenimeltään Into tuotteita.
Se että Valio oli eka joka toi markkinoille vl-tuotteet on yleistänyt ihmiset käyttämään kaikista vastaavista tuotteista yleisnimeä Hyla.

Tuon tämän siksi esille, että en pidä Valion valta-asemasta vaan kannusta kaikkia pieniä meijereitä/juustoloita, että nekin pärjäisivät markkinoilla. Kaikkien on keksittävä omille vastaaville tuotteille oma nimi, hyla on Valion oma.

Ravintolat/baarit/leipomot ym. sortuvat mainonnassaan suosimaan ruokalistoillaan Valiota, usein tahtomattaan. Listoissa lukee usein, että kaikki ruuat on tehty hyla -tuotteilla vaikka ovat tarkoittaneet vl-tuotteita.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 08.07.2010 16.45.

Päiväys: 08.07.2010 17.02

Mie ymmärtäisin sen niin, että hylasta on kansankielessä tullut yhtä kuin vähälaktoosinen. Ihan yhtä lailla kuin vaikkapa astianpesuaine on "fairia" vaikka ei oikeasti olisikaan eye popping smiley

Päiväys: 08.07.2010 20.05

Lainaus:
mila
Onhan se toisaalta ihan ymmärrettävää, että kaikenlaisissa joukkoruokailuissa on varminta ja yksinkertaisinta ostaa taloon pelkkiä hyla-tuotteita, niin sopii ainakin sama kaikille. Ja jos kotioloissa käyttää normituotteita niin tuskinpa se suolisto rupeaa kapinoimaan laktoosia vastaan, jos ei siihen muuten ole taipumusta.
Meilläkin on vain 1 vähälaktoosittomia tuotteita käyttävä ihminen töissä, mutta silti kaikki muuta 38 muuta joutuvat(?) syömään sitä samaa ruokaa. eye rolling smiley

Päiväys: 08.07.2010 20.07

Lainaus:
Teya
Meille lääkäri selitti sen niin, että kun ihmisen ei ole ollut alkujaan tarkoitus vauvaikää pidemmälle käyttää maitotaloustuotteita niin se on meillä kaikilla geeneissä tuo "intoleranssi". Mutta joidenkin ihmisten geenit ovat vuosisatojen kuluessa muuttuneet sietämään laktoosia.
Eli ns. normaaleja ovat ne jotka sitä eivät siedä ja ne jotka sietävät ovat geenimuunneltuja ihmisiä grinning smiley
Ahaa... Niinkö se meneekin! eye popping smiley
Mihinköhän tässä enää uskoisi...

Päiväys: 08.07.2010 20.16

Lainaus:
Riitta-Mummo
Mie olen nyt vähän niuho, mutta minua ärsyttää kun yleisesti puhutaan aina Hyla -tuotteista.
Hyla on Valion tuotemerkki heidän vähälaktoosista tuotteista, Arla-Ingmanin vastaavat ovat tuotenimeltään Into tuotteita.
Ah. Mä en ole ikinä ajatellut asiaa. mä puhun usein vähälaktoosisista tuotteista hyla nimellä. En ole edes tainnut tietää että asia on noi. Toki mä olen intosta kuullut, mutta silti...

Päiväys: 08.07.2010 20.17

Lainaus:
mila
Mie ymmärtäisin sen niin, että hylasta on kansankielessä tullut yhtä kuin vähälaktoosinen. Ihan yhtä lailla kuin vaikkapa astianpesuaine on "fairia" vaikka ei oikeasti olisikaan eye popping smiley
Näin se taitaa olla.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2537
Päiväys: 08.07.2010 21.13

Meillä on monta henkilöä suvussa, jotka eivät siedä kaupan tavallista maitoa. On käytettävä hylaa tai intoa. Joillekin sopii pastoroimaton maito, mutta sitä on vaikea saada täältä. Koko pitäjässä on suurin osa lehmistä lihakarjaa.

Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4018
Päiväys: 08.07.2010 21.35

Lainaus:
Riitta-Mummo

Tuon tämän siksi esille, että en pidä Valion valta-asemasta vaan kannusta kaikkia pieniä meijereitä/juustoloita, että nekin pärjäisivät markkinoilla. Kaikkien on keksittävä omille vastaaville tuotteille oma nimi, hyla on Valion oma.

.

thumbs downthumbs down

samoin ja samoista syistä mua äsryy, kun kaikki puhuvat mokkulasta vaikka se on dna:n tuotemerkki nettitikulle ja todellisuudessa on kysymyksessä siis nettitikku!

olen vuoden verran kapinoinut noita valtamerkkejä vastaan ja loppujen lopuksi melko pienellä vaivalla löytyy joka paikkakunnalta (tuppaan liikkumaan täällä suomen sisälläwinking smiley ) pieniä ja paikallisia tuotteita, hiukan kun vain kyykisteleesmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley winking smiley

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2537
Päiväys: 08.07.2010 22.00

Satakunnassa on vain Sata-Maito. Tuotteita löytyy kaupoista kiitettävästi.

Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4018
Päiväys: 09.07.2010 7.57

Lainaus:
AIMATO
Satakunnassa on vain Sata-Maito. Tuotteita löytyy kaupoista kiitettävästi.

Kiitti, juuri tuota tarkoitin.

Eli kun olen Ruokolahdella ostan Parikkalan Pika-Pullan karjalanpiirakoita Enkä Vaasa&Vaasan, vai kenen ne on, Imatranpiirakoita jne. Porvoossa en osta karjalanpiirakoita, paikallistenkaan ei vaan maistusmiling smiley
JaNiinEdelleensmiling smiley

Muoks; riisipuuro tehdään maitoon, sitäkautta tämä linkittyy otsikkoonsmiling smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 09.07.2010 7.58.

Kirjoitti: kkr Viestejä: 1633
Päiväys: 06.08.2010 14.21

Lainaus:
Hörvelö

riisipuuro tehdään maitoon,

Tuo minullekin on opetettu. spinning smiley sticking its tongue out

Kirjoitti: mari76 Viestejä: 2113
Päiväys: 17.08.2010 11.29

Hörppis..pika-pullan piiraat on ihan parasta tongue sticking out smiley

[www.pikapulla.fi]

Kirjoitti: tarja2 Viestejä: 1466
Päiväys: 06.09.2010 14.43

Kerrompas teille yhden jännen tarinan,joka on todellakin totta.Ostin viimmeviikolla kaupasta valion jukurttia mansikkaa 200g purkin.No kun tulin kotiin niin poikani otti jukurttia ja oli sitä syönyt jonkin verran,hän huusi voi hitsi.Minä että mitä nyt.Poika siihen että jukurtissa oli jotain kovaa ja se meni mun vatsaan jo,ja vielä että hampaasta eestä lohkesi palanen.No minä otin heti yhteyden Valoille ja siellä otettiin yhteystiedot ylös,ja soittivat meille.Sanoivat että pojan mennä hammaslääkäriin että he korvaavat hampaan.Ei ole vieläkään tietoa että mikä se oli,epäilivät että olisko jostain koneesta joku pieni palanen irronnut ehkä.Mutta tämmöstäkin voi tapahtua.Onneksi poika sai hampaan kuntoon ja Valio maksoi sen.

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2607
Päiväys: 21.09.2010 12.37

Valiolta ovat nyt mainostaneet televisiossa aika kovasti Plus-maitoa. Suorilta en muista mitä kaikkea hyvää siinä nyt tulikaan mukana (d-vitamiinia taisi ainakin olla lisätty), mutta itse tuotteena oli maistuva kun pääsin hieman maistelemaan.

Ajattelin että voisi toimia kohtuullisen hyvänä juomana treenien jälkeen noin palautumisjuomana. Hinnasta ei tosin ole tietoa - ei ole osunut omissa lähikaupoissa silmään - mutta jos se ei ole ihan suolainen, niin voisi olla uusi maitosuosikki tässä.

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 21.09.2010 17.05

Lähikaupassa oli kaksi tölkkiä eurolla tarjous. Olisikohan normihinta ollut 1,20€ - 1,30€...

Kirjoitti: isabella Viestejä: 283
Päiväys: 22.09.2010 14.23

Lainaus:
Teya
Lähikaupassa oli kaksi tölkkiä eurolla tarjous. Olisikohan normihinta ollut 1,20€ - 1,30€...

Juu, Valiolla on kamppis päällä - 2 tölkkiä yhden hinnalla!

Mene sivulle: Edellinen 1 2 Sivu: 2 / 2

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu