Kumppanit

Keskustelut » Arvostelut, tarjoukset ja löydöt

Mene sivulle: 1 2 Seuraava Sivu: 1 / 2

PANGASIUS
Kirjoitti: metsänvartija Viestejä: 1919
Päiväys: 14.07.2009 2.18

onko tuttu ?
Tuodaan Vietnamista pakastettuna ja täällä myydään kalatiskissä ikään kuin tuoreena. Hyvän makuinen kala kyllä oli, mutta en eettisistä, työvoimapoliittisista, periaatteellisista ja kestävän kehityksen kannalta kyllä kaukomaiden kaloja suosi !
Hinnaltaan on kyllä edullista 1/2 halvempaa kuin kotimainen kirjolohi, ahvenesta tai kuhasta puhumattakaan.

tässä artikkeli:
[www.karjalainen.fi]

eli sampea odotellaan ! Kotimaista !

tässä reseptini:[www.kotikokki.net]

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 14.07.2009 2.20.

Re: PANGASIUS
Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 14.07.2009 3.54

K - kauppojen pakastealtaassa löytyy myös FairTrade - version kyseisestä kalasta...

FM

Kirjoitti: marice Viestejä: 1438
Päiväys: 14.07.2009 4.02

En ole muistaakseni kokeillut, taytyypa ostaa huomenna. Sita kutsutaan Basaksi taalla.
Onko Suomessa myytava valkoista, punertavaa vai kellertavaa? Kuulemme jenkit tykkaa valkoisesta, europpalaiset punertavista ja aasialaiset kellertavista...
Piti heti lukea lisaa netista, aika iso business nayttaa olevan.

Kirjoitti: maitzo Viestejä: 176
Päiväys: 14.07.2009 7.11

On se järkyttävää, että tuodaan toiselta puolelta maailmaa tuoretta kalaa lentorahtina Suomeen. Täällä järvet pursuavat kalaa ja veikkaisin, että suomalainen särkikin on yhtä hyvää kuin kyseinen kala.

Se on tässä myöskin järkyttävää, että toiselta puolelta maailmaa tuotu kala on halvempaa kuin suomalainen järvikala. Uskomatonta!!!

Päiväys: 14.07.2009 10.03

Niimpä. Hesarissa oli vasta juttu särjestä ja sen erinomaisuudesta, mutta miksi sitä ei käytetä ? Eikö muka kannata täällä pyytää ja jatkojalostaa ??? Japanilaiset aikoinaan kävivät Suomessa ihmettelemässä järvien ja niiden kalojen paljoutta, sanoivat, että jos heillä olisi tälläiset kalavedet, he eläisivät koko kansa kalalla...

Kirjoitti: Piri Viestejä: 1064
Päiväys: 14.07.2009 10.05

Pitää käydä tutkimassa pakastealtaita.
Kotimainen kala on minulle liian kallista, lajista riippumatta. sad smiley

Päiväys: 14.07.2009 13.47

Lainaus:
maitzo
...
Se on tässä myöskin järkyttävää, että toiselta puolelta maailmaa tuotu kala on halvempaa kuin suomalainen järvikala. Uskomatonta!!!

Nyt sopisi mainiosti keskustella, miksi näin on? (Mm. Ruotsista tuotu maito voidaan myydä € 0,78 / L ja suomalainen maito maksaa noin 35 - 40% enemmän litralta?) Tämä hinnoittelu toistuu monessa ns. suomalaisessa tuotteessa... kuten kalassa, vaikka saa käsityksen, että meillä on järvissä kalaa, vaikka muille jakaa...

FM

Kirjoitti: sarkku Viestejä: 724
Päiväys: 14.07.2009 14.00

mä olen kerran sitä paistellut.Enpä mitenkään rakastunut.
Kotimaista ostaisin jos hinnat ei hipois pihvien hintoja.

Mistähän tota ruottalaista maitoa oikein saisi?Hämeessä ei ole tullut vielä vastaan..Ihan arlan tuotantoako?Onkohan rillit huurussa?

Kirjoitti: maitzo Viestejä: 176
Päiväys: 15.07.2009 6.21

Lainaus:
FutoMaki
Lainaus:
maitzo
...

Nyt sopisi mainiosti keskustella, miksi näin on? (Mm. Ruotsista tuotu maito voidaan myydä € 0,78 / L ja suomalainen maito maksaa noin 35 - 40% enemmän litralta?) Tämä hinnoittelu toistuu monessa ns. suomalaisessa tuotteessa... kuten kalassa, vaikka saa käsityksen, että meillä on järvissä kalaa, vaikka muille jakaa...

FM
Ruoka on Suomessa kallista siksi kun täytyy rakentaa valtavia kauppakeskuksia ja kukas sen muu maksaa kuin kuluttaja.

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4123
Päiväys: 15.07.2009 9.04

.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03.01.2010 11.27.

Kirjoitti: marice Viestejä: 1438
Päiväys: 15.07.2009 9.23

No nyt kokeiltiin Pangasiusta ja taytyy sanoa, etta oli melko maukasta. Hinta-laatusuhde oli hyva. Kala maksoi valmiina fileina AU$ 10/kilo (jakakaa se suunnilleen puoliksi, niin tulee euroja), verrattuna esim Tasmaniassa kasvatettuun loheen, joka maksaa AU$ 28 fileina.

Päiväys: 15.07.2009 16.16

Pangasiuksen laitan itse yleensä oliiviöljyllä, fleur de sel - suolalla ja timjamilla uuniin 6 - 7 minuutiksi á + 200 C astetta... Hyvin helppoa ja nopeaa arkiruokaa...

FM

Kirjoitti: Rokka Viestejä: 2622
Päiväys: 17.07.2009 1.19

Lainaus:
Piri
Hei, ei millään pahalla: Kuvassa olet veden äärellä, eikö ole kalastuslupaa? eye popping smiley

Päiväys: 17.07.2009 1.23

Lainaus:
minna bunce
Olisiko korkeiden hintojen syyna kilpailun puute?
Korkeiden hintojen syynä on korkea palkkataso, jos sitä vertaa Vietnamilaiseeen.

Päiväys: 17.07.2009 8.00

Rokka, asia ei ole noin yksinkertainen. Katsos, vaikka tuontikalassa palkkataso / henkilökuntakulut tuotannossa ovatkin huomattavasti alempia, niin välikäsiä rahastukseen matkalla, jossa kaikki muutkin haluavat tienata, on huomattavasti useampia, kuin suomalaisessa "Lähi" - tuotannossa... Mutta ihmetellen lausahdustasi: "Korkeiden hintojen syynä on korkea palkkataso, jos sitä vertaa Vietnamilaiseeen", koska tuon pohjalta väittäisin suomalaisen tuottajan olevan liian ahne palkassaan??? - Minun pitäsi yhtyä Presidentti Ahtisaaren lausahdukseen, että Suomi tarvitsee lisää maahanmuuttajia... Se alentaisi ainakin tuotannon henkilökuntakustannuksia alalla, kuin alalla...

Kuten sanottu, asiat eivät ole ihan noin yksioikoisia...

FM

Päiväys: 17.07.2009 14.01

Lainaus:
Rokka
Lainaus:
Piri
Hei, ei millään pahalla: Kuvassa olet veden äärellä, eikö ole kalastuslupaa? eye popping smiley
Silloin, kun olen kalastamassa niin luvat ovat kunnossa.
Pangasiusta näkyi olevan täälläkin Prisman altaassa, vaan en ostanut vielä.

Päiväys: 19.07.2009 0.06

Lainaus:
FutoMaki
Mutta ihmetellen lausahdustasi: "Korkeiden hintojen syynä on korkea palkkataso, jos sitä vertaa Vietnamilaiseeen", koska tuon pohjalta väittäisin suomalaisen tuottajan olevan liian ahne palkassaan???
FM
Tai sitten vietnamilaiset tuottajat ansaitsisivat enemmän palkkaa raadannastaan! Asiat ei todellakaan ole iksioikoisia. winking smiley

Päiväys: 19.07.2009 3.26

"Mutta kun ei tiedä" eli mihin ne marginaalivoitot menevät Aasia - tuotannosta? Ja mihin jää suomalainen tuotanto Hinta - (Tuotanto) Kustannus - vertailussa?

Suomen jokirapujen "viljely"tuotannon osalta tuli jo hihkaus, että viljelyä on vähennetty, koska villirapua nostetaan hyvin. Laskeeko suomalaisen jokiravun hintaa tänä vuonna, vaan tyydymmekö ainakin puolta havempaan kiinalaiseen täplärapuun? Tuskin suomalainen tuottaja hintojaan laskee tai jopa kilpailuittaisi...

PS. Kuten, Rokka itse tiedät, kulut tuotannossa koostuvavat monilaisista palasista, joiden vertailusopivuus saattaa olla hankalaa... varsinkin silloin kun ja jos saa EU - tukea...

PPS. Suomilipun ja Joutsenmerkin uudet säännökset ja varsinkin velvollisuudet á la EU ovat todella OK - Ei todellakaan voi olla kahden (2) herran renki, koska silloin pidettäisiin jo Reberbahnin bailuja...

FM

Päiväys: 20.07.2009 16.23

Saako rapuviljelijät EU-tukea?
En tiedä mitä uusia säännöksiä Joutsenmerkin käyttöön
on tullut? Hyvä kuitenkin, että ko. on merkki olemassa! thumbs down

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 20.07.2009 23.07

Päiväys: 20.07.2009 23.13

Miten te teette tuon sinisen tekstin? eye rolling smiley

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 20.07.2009 23.59

[url= liitä tähän sivun osoite ] ja tähän kirjoitat mitä haluat ja suljet merkeillä [/url]

Päiväys: 21.07.2009 0.31

Päiväys: 23.07.2009 0.09

Jokirapu, villi sellainen kohta minulla merrassa, toivottavasti joku sata edes....
Siitä saa paremman hinnan, kuin esim. täpläravusta...
en ole täplärapua syönyt, joten en tiedä kumpi parempaa ?
Mutta en ainakaan näitä kiinalaisia tai espaniasta tuotuja arvosta, hirveä panssarikuori ja ei ole sama kuin omalla ohjeella keitetty !
[www.kotikokki.net]

ps. ROKKA: eikös tuon vieraan sivuston osoitteen voi kopioida vetämällä se tummaksi, kopioi ja sitten tänne taas liitä ....

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 23.07.2009 0.11.

Päiväys: 23.07.2009 22.03

23.-25.7. K-Market tarjoaa Pangasiusfilettä 5,99 kg.

Kirjoitti: pike65 Viestejä: 534
Päiväys: 25.07.2009 16.39

Kävin Cittaris kysyys tänään pangasiusta. Tänne ei haluta tilata myyntiin sitä, koska se Greenpeacen listalla nro 1. Asiakkaat olleet kuulema olleet tosi kiukkuisia....

Päiväys: 25.07.2009 20.33

Lainaus:
Piri
23.-25.7. K-Market tarjoaa Pangasiusfilettä 5,99 kg.
Eipä tuota ollut meidänkään K-Marketissa, vaikka mainos tuli kotia. eye rolling smiley

Kirjoitti: Fitney Viestejä: 2205
Päiväys: 25.07.2009 23.23

Mulle tuo kala ei ollut tuttu. Ja ei siihen sitten vissiin pääse tutustumaankaan jos ei kauppiaat ota myyntiin. Ei mahda löytyä ravintoarvoja finelistä. Onko maultaan minkä tyylinen, onko lohen tai vaalean kalan tyylinen?

Kirjoitti: White Trash Viestejä: 5702
Päiväys: 25.07.2009 23.29

Mä olen yhden kerran syönyt pangasiusta.
Vaalea kiinteä liha kalassa eikä mun
mielestä edes maistunut kalalta.
Mutta makuja monia...

Kirjoitti: pike65 Viestejä: 534
Päiväys: 25.07.2009 23.32

Ketjua kun lukee taaksepäin, oikeestaan alusta, löytää tietoo jotta maukas kala, pakastealtaasta fairtrade-versio (FutoMaki jälleen ajantasalla thumbs down )

No, minä meen ongelle, ehkä onnestaa smiling smiley

Mene sivulle: 1 2 Seuraava Sivu: 1 / 2

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu