Kumppanit

Keskustelut » Ulkona keittiöstä (off topic)

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 6 / 64

Re: Lemmikit
Kirjoitti: Lynx Viestejä: 9097
Päiväys: 05.09.2008 6.49

Sen verran on bokserista kokemuksia, että en ehkä ihan suosittelis lapsille.
Siis ne on tosi kilttejä, ei siinä mitään.
Mutta ei kyllä mitään jären jättiläisiä.. Ja kauheita vetämään ja voimaa on kuin pienessä pitäjässä.
Eli jos sen bokserin laittaa niin se on kärsivällisesti koulutettava, että lapset voisi sitä taluttaa. Ja silti ne tahtoo olla sellaisia touhottaja.
Ja myös pitää ottaa huomioon että sen jalostetun kuonon takia on enemmän ongelmia silmissä ja neässä ja hampaissa jne.

Komea ja kiltti ja vahva se on. Eli sopisi ulkomuodon puolesta kehonrakentajien perheeseen.
Mutta en kuitenkaan suosittelis ihan heti.

Jos sen kokoluokan koiraa mietit niin miten olisi VESIKOIRA
niillä on kyllä turkkia...
Mutta mitä itsellä on kokemuksia niistä niin aivan ihania ja oppivaisia.
Tai kiharakarvainen noutaja.
Snautsereitakin kannattaa miettiä. Ovat kyllä vilkkaita.

Jos jaksat Fitney (etkä ole vielä pentua ostanu winking smiley ) niin laitappa lista vaatimuksista ja mieltymyksistä.
Varmaan joku muukin kiinnostuisi miettiin siihen sopivaa koiraa! Minä ainakin smiling smiley

esim koko, luonne jne

Päiväys: 05.09.2008 6.54

Laitan oman koirani vaatimukset.

-vahti
-lapsirakas
-ulkokoira
-ei vaadi rapsuttelua minulta
-vetää
-vahva
-ei tykkää ulkopuolisista
-itsenäinen
-ei mielistele
-ei pyöri jaloissa
-on minulle näkymätön
-keskittää huomionsa mieheeni

Tällainen on olemassa!! Ja se on Amerikan akita

Ehkä komeimpia koiria mitä tiedän. Hyvin itsetietoinen eikä heilu jalkojen juuressa mielistelemässä. Ja muutenkin tykkää eniten perheen päästä. Ja koska koirat (tyhmyyttään winking smiley ) aina mieltää miehen perheen pääksi, niin minä saisin olla rauhassa

Kirjoitti: Fitney Viestejä: 2205
Päiväys: 05.09.2008 13.54

Tää on suoraan lainaus rotukuvauksesta ja ah.. niin natsaa siihen mitä mä koiralta halajan..siks mä nyt oon laiska ja kopioin sen tähän:

KÄYTTÄYTYMINEN / LUONNE: Bokserin tulee olla vahvahermoinen, itsetietoinen, rauhallinen ja tasapainoinen. Rodunomainen luonne on erittäin tärkeä, ja sitä on tarkoin vaalittava.

Bokseri on aina ollut kuuluisa isäntäänsä ja koko perhettään kohtaan osoittamastaan kiintymyksestä ja uskollisuudesta sekä valppaudestaan, pelottomuudestaan ja rohkeudestaan puolustajana. Se on vaivaton perhekoira, iloinen ja ystävällinen leikkikaveri, mutta epäluuloinen vieraita kohtaan ja tosipaikan tullen peloton. Bokseri on helposti koulutettavissa, koska se on valmis alistumaan, se on tarmokas ja rohkea, luonnollisen terävä ja sillä on hyvä hajuaisti.

Vaatimattomuutensa ja siisteytensä takia se on yhtä miellyttävä perheessä kuin suojelu- , seura- ja palveluskoirana. Bokseri on koko ikänsä luonteeltaan suora, ei petollinen eikä salakavala.
...

Ja kas Lynx, niinkuin arvelit niin ulkonäkökin miellyttää (vaikka siksi en koiraa ostakaan) täytyy toivoa silti ettei emännästä tässä tapauksessa tule koiran kanssa saman näköinen, ainakaan naamavärkistä winking smiley

YLEISVAIKUTELMA: Keskikokoinen, lyhytkarvainen, vankka koira, jolla on lyhyt, neliömäinen rakenne ja vahva luusto. Voimakkaasti kehittynyt, kuiva lihaksisto on selvästi erottuva. Liikkeet ovat eloisat, voimakkaat ja ylväät. Bokseri ei saa vaikuttaa kömpelöltä eikä raskaalta, ei kevytrunkoiselta eikä ilmavalta.
....

Tuo on kuvauksiltaan niin mun koira... mutta millainen se on käytännössä, jää nähtäväksi ( - jos jää, ei vielä ostettu)

Koiraäitiinkin tykästyin kovasti, oli rauhallinen ja leppoisa vaikka oli pentuja. Tervehti vain ja meni pentujensa pariin. (Tuolla aiemmin tarkoitinkin sitä koiraa kun kerroin että pienten lasten äidithän on väsyneitä).

Itse oon pitänyt bokseria kyllä myös älykkäänä, niinkuin palveluskoirat yleensäkin ovat. Ja tää taas aiheuttaa sen että saatta yksin ollessaan pitkästyä ja tehdä tuhojaan... mitä kyllä pentuna saattaa tehdä kaikki koirat. Siinä on siis se mikä eniten huolettaa että onko rauhassa kun meidän isi nukkuu..

Kirjoitti: Tittiditii Viestejä: 3791
Päiväys: 05.09.2008 14.12

Kuva bokserista?

Päiväys: 05.09.2008 14.49

Otinhan mä toki kuvan emosta ja pennusta eilen mutta kun en ole ostanut omaksi niin en katso olevan lupaa jaella kuvaa. Niin kiva kun se oiskin tänne laittaa.

Tässä linkki yhden kennelin sivuille...
[www.cocoonsboxers.net]

Kirjoitti: MilaK Viestejä: 335
Päiväys: 05.09.2008 15.47

Mulla on koirat kuin yö ja päivä ja kummassakin on semmosia piirteitä mistä tykkään ja mitkä on lähes raivostuttavia. Narttun plussat: arka, ei mielistele, itsenäinen, nöyrä, sosiaalinen koiria kohtaan, miellyttää mun silmää (ylväs/sporttinen), luottaa vain muhun, ei merkkaa joka tolppaa, ei ole kiinnostunut hajuista

Uroksen plussat: mamman kultapoika smiling smiley, vahtii (ei puolusta), söpön näköinen karvapallo, sitä saa vieraatkin silittää, oppivainen, hiukan miellyttämisen halua, osaa ilmaista mitä haluaa

Nartun miinukset: arka, liian innostunut ruuasta, metsästysvietti, menee helposti "lukkoon" kun komentaa, karvaa lähtee niin pirusti

Uroksen miinukset: epävarma itsestään, rähisee muille, kiehnaa ja hakee huomiota, turkki jokaa kerää roskaa sisäänsä, hermostuu jos on paljon vieraita, syö huonosti, metsästysvietti, merkkaa/haistelee joka tolpan

Kannattaa muuten huomioida rotua valitessa että kaikki rodun edustajat ei ole samasta puusta veistettyjä ja joidenkin rotujen kohdalla on yksilöllisiä eroja tosi paljon.

Päiväys: 05.09.2008 16.17

Fitney, kannattaa tutustua jossain TOKO kentällä vaikka koiriin. Emot ovat rauhallisia kun heillä on pennut. Heillä on sellainen seesteinen äitirooli päällä. Totuus VOI olla eri kun pennut on poissa.
Paras olis kun pääsisit ihan koirakentälle näkeen eri rotuja.
Minun dobberi ei inakaan vastannu ollenkaan rotukuvausta ja maksoi sillosta rahaa 4000mk

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 05.09.2008 17.06

Onko sen pakko olla puhdasrotuinen?
Jollei kulje näyttelyissä niin sillei lie väliä ja eivät ole niin kalliita...
Tollasesta villiksen ja boxerin risteytyksestä vois tulla roteva kiharatuk...-öh-turkkinen komistus.
Tietty siitä vois tulla myös hintelä lyhytkarvainen kuikelo.... eye rolling smiley
No joo, olipa taas tärkeetä asiaa eye popping smileygrinning smiley

Päiväys: 05.09.2008 19.16

Lainaus:
Lynx
Fitney, kannattaa tutustua jossain TOKO kentällä vaikka koiriin. Emot ovat rauhallisia kun heillä on pennut. Heillä on sellainen seesteinen äitirooli päällä. Totuus VOI olla eri kun pennut on poissa.
Paras olis kun pääsisit ihan koirakentälle näkeen eri rotuja.
Minun dobberi ei inakaan vastannu ollenkaan rotukuvausta ja maksoi sillosta rahaa 4000mk

Joo tiiän, mutta toisaalta toi emon käytös osoitti kyllä melkoista luottamusta. Mainio tapaus kyllä oli. TOKO kentällä mä olin silloin mun siskon rottisten kanssa mutta sen jälkeen en ole ollut (ne oli kyllä just semmosia kun rotukuvauksessa sanotaan). Täytyis kyllä selvittää missä ja koska niitä pidetään koska aion sitten pennun kanssa mennä itsekin.

Yks mitä aattelin niin olis kiva tavata pentujen isä, asuu myös Seinäjoella. Kasvattajan mukaan molemmat on rauhallisia ja lapsiperheistä.

Teya, siksi puhdasrotuista itse haluan koska haluan tietää mitä vanhemmat ovat. Ovatko terveitä ja millaisia luonteeltaan, miten kasvatettu, asuinympäristö. Sekarotuisestahan ei välttämäti edes tiedä minkä rotuinen isä on saati että tuntis taustoja.

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 05.09.2008 19.46

MilaK: Minkä rotuiset koirat sulla on? Jäi mulle epäselväksi, vai oliko se ollut jo aiemmin esillä.

Päiväys: 05.09.2008 20.37

Lainaus:
Teya
Onko sen pakko olla puhdasrotuinen?
Jollei kulje näyttelyissä niin sillei lie väliä ja eivät ole niin kalliita...
Tollasesta villiksen ja boxerin risteytyksestä vois tulla roteva kiharatuk...-öh-turkkinen komistus.
Tietty siitä vois tulla myös hintelä lyhytkarvainen kuikelo.... eye rolling smiley
No joo, olipa taas tärkeetä asiaa eye popping smileygrinning smiley
Heh.. no sehän vois mennä meille kyllä tietty tommonenkin: eka vaihtoehto muistuttais mun miestä ja toka mua smiling bouncing smiley

MilaK, minun piti kysymäni samaa kun Mailo..

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 05.09.2008 20.38.

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 05.09.2008 22.17

En kyl ihan lähtis kuvaamaan sua hinteläks, lyhytkarvaiseksi kuikeloksi grinning smiley

Mutta joku väitti -ittellä ei mitään tietoo- et ne roduille tyypilliset ongelmat ja mahd taudit ei niin kiusaa sekarotuisia. Olisivat terveempiä...
Kaverilla oli Irlannin susikoiran ja saksurin risteytys ja semmoisen ottaisin itsellekin...ehkä joskus..

Päiväys: 05.09.2008 22.31

joo oot kyllä Teya ihan oikeassakin sairauksien suhteen.. jos liikaa sisäsiittoisuutta niinkuin esim. harvinaisemmissa roduissa voi olla, niin sitten tulee sairauksiakin jne.

Olis varmaan aika hyvän näköinenkin tommonen Irlannin susikoira/ saksanpaimenkoira risteytys. Ja jos tuntee vaikka koiran vanhemmatkin niin mikä ettei...
Paitsi että en tykkää saksanpaimenkoirista. Kun lapsena ollessani hyökkäsi kaverini kimppuun niin siitä on jäänyt semmonen ei-kiitos. Itse pääsin täpärästi pakoon.

Päiväys: 05.09.2008 22.32

Meilläkin on ollut serobeja ja kaikki terveitä ja kilttejä.

Mutta oikeasti uros olisi hyvä nähdä. Minä olen teettäny dobberilla pentuja ja vilkas emo oli kokoajan rauhallinen kun pennut oli imeväisiä. Käytös on erillaista.

Rottis onkin ehkä parhaimmin suosituista koirista määritelmän mukainen ja labbis toinen.

Varmaan myös harvinaisemmatkin rodut.

Mutta ainahan niissä on ne yksilö erot.
Olet selvästi rakastunut tuohon bokseriin, joten kun valitset pentua. Ota se keskiverto. Ei vilkkainta, eikä rauhallisinta.
Koita katsella myös pentu millä on korostetuimmat kulmaukset. Kulmaukset suoristuu kokoajan pennun kasvaessa. ja jos on kovin suorajalkainen jo pentuna niin ei pärjää näyttelyissä.
Ja valitse tummasilmäinen. Kannattaa tutustua rotumääritelmään ja katsoa korvien paikkaa ja asentoa. Ei pennusta paljoa näe mutta aina jotain.
Palveluskoiraksi pitää valita pentu joka kiinnostuu kun rättiä vedetään edessä ja tarraa siihen kiinni. Mitä vakaampi puru ilman älyttömiä ravisteluja sen parempi...
Mutta kaikkihan riippuu mihin koira on tulossa.
Mutta näyttelytkin on ihan kivoja, ainakin moni käy jokavuotisissa paikallisissa. Joten ihan huonostakaan ei kannata maksaa.
Ja lonkat. Vaatisin kyllä molemmilta vanhemmilta A-lonkat. Vaikka saa olla c+a mutta en suosittele.
Ei ole kauheampaa kuin tuskainen lonkkavikainen koira!!

Päiväys: 05.09.2008 22.38

Huuh eye popping smiley Oletko Lynx, eläinlääkäri, koirankasvattaja, vai vaan innokas harrastaja?
Mä en ole ikinä ajatellut meille muuta kuin sekarotuista, niin ei todellakaan ole tullut mieleen "millä silmällä" rotuja pitää katsoa eye popping smiley

Päiväys: 05.09.2008 22.48

Joo oon mä kyllä http://www.mysmiley.net/imgs/smile/love/love0001.gif. Pennut oli nyt neljäviikkoisia että kauheasti niiden käytöksessä ei ollut eroja nähtävissä. Mutta siellä oli enää yksi pentu vapaana mutta sepä se vei minun sydämeni. Otin sitä syliin ja se nojasi minun rintaan ja nuoli hellästi naamaan http://www.mysmiley.net/imgs/smile/love/love0020.gif

Kotikoirahan meille periaatteessa on tulossa, että ei mulla ehkä ne näyttelyt ensimmäisenä ole mielessä. Mutta jotain toimintaa voisin kyllä harrastaa niin siitä olisi samalla koiralle älyjumpaksi. Sitä kadonneen etsintää/ jäljestykseksikö sitä sanotaan ehkä rauniokoiraksi. Pitää selvittää mitä on tarjolla. Poikien kanssakin vois sitten harjotella sitä jossain pienessä metsikössä niin että menevät piiloon ja neiti saa sitten etsiä.

Lonkat oli isällä muistaakseni A ja emällä B. Mutta isä olisi maailmanvalio jos olisi läpäissyt suojelukoulutuksen. Mutta ei ollut kuulemma siihen tarpeeksi kova. Ja minulle se on vaan plussaa että sekä isä että emä ovat pehmoisen luonteisia. Isän luonnetestikin oli ihan ok mutta ei mikään rankka.

Soitin isän kasvattajallekin tänään (kenneliin) ja hän tiesi tän koiran nykyäänkin ja kehui kyllä että on kiva koira.

Päiväys: 05.09.2008 23.10

Olen ollut erittäin innokas harrastaja. 10v pyörin TOKOssa ja PKssa ja hiihdossa ja näyttelyissä.
Tämä on kyllä paha kun olet rakastunut ja just viimeiseen. mutta jos et jalostukseen halua niin sillä ei ny hirveesti ole väliä.
Mutta tuo pehmeys... Pehmeä koira voi myös olla arka. Ja arka voi olla hermostuva ja äkkitilanteissa purra. ns. pelkopurija.
Mikäs oli hermorakenne? Se on tärkeä. Eli pelästyikö se pimeää huonetta? Pelästyikö putoavaa tynnyriä?
Olen nähnyt dobberin joka karkas koko paikalta kun tynnyri tuli alas. Vahva hermoinen väistää ja menee nuuskimaan.

Oma koirani ei pystynyt toimimaan pimeässä huoneessa ja pelästyi liikaa tynnyriä. Ja se kertoi oikein!! Koirallani oli huono hermorakenne.
Ainut plussa oli, että kun hyökkäyksessä koirani ensin peruutti ja peruutti niin viime hetkellä kun tuomari näytti oikeasti käyvän kimppuuni niin koirani puollusti minua!
Eli otappa selvää missä osioissa oli huonommat pisteet.
Minusta eniten kertoo paukkuarkuus ja pimeähuone ja tynnyri ja ukko.
Tuosta pelkopurijasta, niin minulla on sellainen mutu että bokserit eivät ole sen maineessa kuten esim kultaiset noutajat (johtavat purematilastoja kaikkien hämmästykseksi) ja mustat belgianpaimenkoirat. Mutta en osaa varmasti sanoa.
Kannattaa oikeasti kysella toiselta kasvattajalta vielä. Kaikki kehuu omiaan. Ja minun dobberin myyjällä oli armeija muka tuttuja asiantuntioita kehumassa. Ja koirani oli loppujen lopuksi ihan pepasta. (silti rakas)
Minäkin rakastuin siihen ensisilmäyksellä...

Päiväys: 05.09.2008 23.23

Niin ei se isä liika pehmeä ollut reilu 170 oli tulos luonnetestissä eli ihan hyvä, mutta ei kumminkaan yli 200, joka kai on kovan koiran merkki. Osioita en tiedä mitä niissä kokeissa oli ja missä isä oli hyvä.

Ja tää ei siis ollut koiran myyjä kelle soitin. Vaan kenneliin josta isä oli lähtöisin (paljastin sen vasta kun olin kysellyt ummet ja lammet grinning smiley), isän sukutietoja tutkin netistä ja sieltä sain nuo lonkka ja luonnetestilukemat.

Niinkuin arvelit niin minunkin mielestä bokserit on sillai ihan hyvässä maineessa ettei ole pelkopurijoita ja tulevat hyvin toimeen lasten kanssa. Epäluuloisia vieraita kohtaan ehkä? Toisaalta sanotaan että ystävällisiä. Jossain määrin saa ollakin epäluuloinen. Mun mielestä koira on hyvä silloin jos aistii miten emäntä ja isäntä suhtautuu tulijaan.

Millai se sun dobberi oli pebasta? Mitä siinä oli sun mielestä huonoa?

Niin Lynx, en mä antais meidän lasten sitä kadulla yksin kuljettaa. Omassa pihassa ja maastossa vain koira irrallaan ja kadulla minun kanssa. Pojilla voi olla remmi jos olen mukana. Näin aattelin.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 05.09.2008 23.27.

Päiväys: 06.09.2008 6.24

Dobberillani oli todella huono hermorakenne. Jokaisella siitä pentueesta.
Kotona se ilmeni siten, että kun se näki vieraan koiran se ryntäsi hysteerisesti haulluen kohti ja sitten takaisin minun luo. Jos Vieras koira ei säikähtänyt hyökkäystä vaan odotti häntä pystyssä niin uikuttaen takaisin mamman jalkoihin.
Tuo hermorakenne teki siitä myös erittäin epäluotettavan uusissa tilanteissa. Sai pelätä että se voi näykkästä. Olin aina tarkka ja ihmispaikoilla pidin kuonokoppaa. Ei se koskaan päässyt ketään puremaan. Minun koira oli nimenomaan pelkopuria.
Ja rassaantui uusissa tilanteissa hilseili ja läähätti.
Vahvahermoinen koira on tyytyväinen siellä missä isäntä vain on smiling smiley
Minä en suosittele kenellekkään dobberia, rotu on pilalle jalostettu. Koko harrastus aikana en nähnyt kuin muutaman kunnollisen.
Hiihtohommissa se oli ykkönen, se veti kunnes kaatui maahan. Ja sillä oli halu voittaa. Eli jotkut hidastaa kun ovat ohittaneet. Tämä joksi täysillä ilman kirittäjää.
Minusta vahvahermoisista koirista hyviä esimerkkejä on labbis ja karkeakarvainen saksanseisoja. Ja pienet terrierit smiling smiley
Ne ei hätkähdä mitään ja yleensä tekevät harkittuja päätöksiä hötkyilemättä turhaan.

Tässä on lainaus luonnetestien sivulta
TESTIN TULOKSET

Testin loppupistemäärä ei käytännössä kerro lähestulkoon mitään itse koirasta, vaan tulos on luettava eri osa-alueiden arvosanoista. Testin maksimipistemäärä - 300 pistettä - ei suinkaan ole optimi kaikille koiraroduille. Testituloksia tarkasteltaessa tulee aina muistaa rodun alkuperäinen tarkoitus, ja verrata tuloksia sen vaatimuksiin. Esimerkiksi suurikokoisille seurakoiraroduille testin optimiarvot (suuri taisteluhalu, vilkas temperamentti, kohtuullinen terävyys jne) eivät kuulu, eikä niitä tule testituloksessa toivoakaan.

Ja tässä KOVUUDESTA!!!
Eli jos minä käsitän oikein mitä kovempi koira sen parempi??Eli jos se muistaa liiankin hyvin epämiellyttävät asiat niin koira on arka. esim. viilieläimet muistavat asiat koska niiden täytyy.

Luonnetestin arvosteluohjeet - KOVUUS

Kovuudella tarkoitetaan tässä yhteydessä koiran taipumusta muistaa epämiellyttäviä kokemuksia. Kovana pidetään sellaista koiraa, joka unohtaa pian pelottavat kokemukset. Koiraa, joka kauan muistaa vähäpätöisetkin ikävyydet, sanotaan pehmeäksi.

Tottelevaisuuskoulutuksesta muistamme, että koira yhdistää kokemansa ikävyydet siihen tapahtumaan tai tekoon, joka vallitsi kyseisellä hetkellä. Mutta harvoin pelkkä tilanne jää mieleen epämieluisana: myös tapahtumapaikka ja sen lähiympäristö sekä mahdolliset kuulo- ja näköhavainnot, joilla ei ole muuta yhteyttä tapahtumaan kuin että ne havaittiin juuri samalla hetkellä kuin ikävä asia tapahtui, jäävät mieleen. Tämä mahdollistaa koiran kovuuden arvostelemisen.

Erillisiä kokeita

Tarkkailemalla koiran reaktioita voi saada käsityksen siitä, kuinka hyvin se muistaa paikan ja sen, mitä siellä tapahtui. Tavallisin reaktio on, että koira yrittää vältellä epämiellyttäväksi muistamaansa paikkaa joko kiertämällä sen tai kieltäytymällä liikkumasta eteenpäin.

Koiran reaktioiden voimakkuuden voi katsoa olevan suhteessa siihen mielipahaan, jonka se kokee tunnistaessaan paikan. Ärsyke siis vaikuttaa voimakkaammin pehmeään kuin kovaan koiraan. Pehmeällä koiraita on siis syy reagoida voimakkaammin, koska se muistin kautta kokee ärsykkeen uudestaan.

.

Eli Fitney. Jos oikeasti olet sen pennun ostamassa. niin pyydä nähdä ne tulokset osa-alueittain. Yhteistulos ei kerro onko se pehmeä vai kova jne.

Tässä linkki. Käy lukeen tuo!!
[www.dogsports-online.com]

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 06.09.2008 6.44.

Päiväys: 06.09.2008 6.55

PS Fitney, elä hermostu kun tyrkytän näitä.
Otat sen pennun miltä tuntuu.
Minä vain innostuin kaikista harrastuksista pennun myötä ja koirani pärjäsi ihan kivasti näyttelyssä oli sertiä jne. Niin harmitti sitten kun luonne oli niin huono.
Ja koira on kallis!!!!
Eli sillä kannustan miettimään ja harkitsemaan ja ottamaan etukäteen selvää.
Esim. minulle on tullut jo 1,5 vuotta amerikan akitan järjestön lehti. Siinä pystyy seuraamaan ketkä on niitä johtavia kasvattajia.

Jos nyt ostaisin pennun. Ostaisin nimenomaan kasvattajalta joka on suomen paras ja suurin.
Hinnat pyörii silti samoissa.

Eli itse opin kantapään kautta

Päiväys: 06.09.2008 8.09

Kävin katteleen Boksereitten luonnetesti tilastoja. Niihin nähen koirasi emä on pärjännyt hyvin.
Mutta olisi silti hyvä tutustua eri osion pisteisiin.
Ainakin Boxmann ja Ma bakerilla näytti olevan paljon valiota koirissaan.
Tutustu Fitney vielä. Älä osta sitä ensimmäistä. Pentuja kyllä tulee kokoajan. smiling smiley

Päiväys: 06.09.2008 8.36

Lynx, en toki hermostu. Kiitän kovasti ja käyn katsomassa nuo sivut. Mä pyysin apua pähkäilyihini ja oon tosi iloinen että annat hyviä vinkkejä smiling smiley

Mä tarkoitin tuolla kovuudella vähän eri asiaa kun näköjään mitä sillä tarkoitetaan oikeasti. Eli mä tarkoitan sillä sitä millai suhtautuu ihmisiin, onko luonne sillai hellunen vai örmy. Ja mä aattelin käydä tapaamassa sitä isää, luulen että se onnistuu.

... mutta mutta... mun täytyy kyllä myöntää että oon rakastunut tähän nimenomaiseen yksilöön, ihan kuin se olisi heti ottanut mut omakseen..

Samoin meidän pojat, varsinkin keskimmäinen on hellyttävän ihastunut tähän pentuun. Ja samoin sen emään. Aamulla ensimmäisenä ja illalla viimeisenä hällä on pentu mielessä ja monta kertaa päivässä pyytää minua maksamaan varausmaksun että sitä ei ostaisi kukaan muu.

Tänään aamulla heti sanoi että hän siivoaa niin hyvin että se koira voi meille tulla ja minä voin sitten maksaa sen varausmaksun. Kas kun oon puhunut siitä että tavarat pitää pysyä paremmassa järjestyksessä sitten kun meillä on koira.

Joo hinta on varmaan sama kuin kenneleissäkin, ei mitenkään halpa. Mutta vaikka se suurin kasvattaja ja kennel ulkoisesti kasvattais komeita näyttelykoiria tms. niin me kuitenkin ostetaan perhekoira, ainakin ensisijaisesti. Siksi siinä koirassa merkitsee enemmän kuitenkin se, millainen on luonteeltaan ja olemukseltaan kuin se miltä näyttää näyttelyssä. Eikä tämä tosiaankaan ruma koira ollut tämäkään.

Mä harkitsin myös labbista.. edelleen vähän.. vaihtoehtona boxerille, mutta mä en usko että sillä on kovinkaan kummoista suojelutarvetta vaan taitaa hyväksyä ehdoitta kaikki kaveriksi... vai oonko väärässä? WT?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 06.09.2008 8.42.

Päiväys: 06.09.2008 10.38

Minusta et ole väärässä smiling smiley Siis labbiksen suhteen
Mutta tiedän labbiksien suojelleen tosipaikan tullen.
Eli varaukselliset koirat ovat epäluuloisia vaikka ihminen yrittäisi käyttäytyä kiltisti. Eli ei päästä pihalle.

Labbiksisakin on eroja. Oikein metsä ja riista viettiset ovat jo melkein kuin oma rotunsa.

Kävin kovasti ihan mielenkiinnosta katseleen ja surffaileen boksereista. Sinun isä ehdokas on todella huippu ja äitillä hyvä sukku.
Joten erittäin toden näköisesti saat terveen pennun. Josta on moneksi. Jos ihan vain näyttely koiraa hakee niin silloin pitää keskittyä etsintään, mutta tajuan nyt että et sitä halua. Minä olin silloin nuorena hullu ramppaan näyttelyitä!! En kyllä enää itsekkään siihen ralliin lähtis.

Ja tosiaan tuo LT tulos on hyvä.
Kävin kurkkaan oman koirani tuloksen.
Nyt tuskin ihmettelet miksi olin huolissani kun ostat sen ekan minkä näät. ELI koirani LT tulos oli huimat 42pistettä.
Eli tuskin sinun yhdistelmän koirista sellaisia tulee.
Koirani isä oli huippu, mutta äitiin kun tutustuin myöhemmin paremmin käyttäytyi juuri kuten minun koira. En tunnistanut silloin vain merkkejä. omistaja piilotti hyvin ja piti tiukassa remmissä aina ulkona jne.

.

Päiväys: 06.09.2008 11.39

Mulla on vajaa kolmevuotias siperianhusky narttu ja seitsemän vuotias kuusivuotiaana leikattu sekarotuinen uros. Rotuina siinä on collie/samojedi x suomen pystykorva/lapinkoira. Mulla oli ennen kuvakin meistä tossa esittelyssä mutta tässäpä nämä smiling smiley

Eve husky [i273.photobucket.com]
Indi seropi [i273.photobucket.com]
ja pikku videokin smiling smiley [s273.photobucket.com]

Päiväys: 06.09.2008 11.47

Pitää vielä kertoa yks raivostuttava asia aamulenkiltä... Mä käytän Evellä aika-ajoin semmosta kuonopantaa kun se välillä unohtaa miten kuljetaan vetämättä hihnassa. Se on semmonen hevosten riimun tyylinen koiran päähän laitettava systeemi että jos koira vetää niin sen pää kääntyy silleen sivulle. Monesti isojen koirien, esim. tanskandoggien omistajat käyttää kun sillä on helppo hallita voimakasta koiraa. Noh sit joku vanhempi mies tuli vastaan ja totes että toi on eläinrääkkäystä sitoa koiran nokka tolleen. Mä sit sanoin et se on siks ettei se vedä ja et se ei satuta sitä mitenkään muta äijä vaan jatko matkaa eikä edes päätään kääntäny vaikka puhuin sille. Kyl yleensä aikuiset ihmiset perustelee jos jotain mieltä on ja sen ääneen sanoo. Ärsytti kauheesti, ei olis pitäny alkaa mitään selittelemän vaan sanoa et ei ole tai vaan olla huomioimatta sitä. Kuonopannasta [terrieri.net]

Päiväys: 06.09.2008 11.57

Eve on kaunis!

Päiväys: 06.09.2008 12.18

Todella kauniita molemmat!!
minullakin oli tuo kuonopanta kun opettelimme pyörällä juokseen ilman vetämistä. Ei tod. ole eläinrääkkäystä.
Meillä se vain ei onnistunu kun koiralla oli niin kova vietti että painoi vaan pään rintaa vasten ja rupesi vetämää'n grinning smiley
Hankkiin sitte sellasen springerin. Siinä sai vetää.

Päiväys: 06.09.2008 14.13

Kiitti Lynx kauheesti sun uurastuksesta minun koirakokelaani eteen http://www.mysmiley.net/imgs/smile/love/love0029.gif. Ihana kun löytyi apuja!! Mut ihan en silti vielä tiedä mitä teen...

Kauniita ovat MilaK sinun koirat myös!

Päiväys: 06.09.2008 14.13

Kiitoksia smiling smiley

Kirjoitti: airami Viestejä: 20
Päiväys: 06.09.2008 16.53

poistettu

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 23.01.2009 20.56.

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 6 / 64

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu