Kumppanit

Keskustelut » Ulkona keittiöstä (off topic)

Mene sivulle: Edellinen Ensimmäinen... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 92 / 103

Re: ILON AIHEET!
Kirjoitti: matlust Viestejä: 1076
Päiväys: 01.04.2012 8.42

katsoin eilen Niceville DVD:n vuokrasin elokuvan koska kirjaa en saannut käsiini kirjastosta. Maanantaina luultavasti. Samalla vuokrasin Black Swan ja Natalie Portman pääosassa.
Joka tapauksessa Niceville on ehdottomasti paras elokuva pitkästä aikaa, siinä on paljon ajatttelimisen arvoista asiaa.

Kirjoitti: koti-isä Viestejä: 4918
Päiväys: 06.04.2012 13.18

Edelleen on ilon aihe, että jos täällä jotain ohjetta etsii, kuten tuolla ylempänä piimäpiirakkaa, niin yritetään auttaa ja esitetään eri versioita. Näm vanhat ohjeethan on monesti olleet ehkä vaan perheen sisäisessä käytössä ja aikojen saatossa hävinnneet! Hienoa kokkihenkeäthumbs downsmiling smiley

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 06.04.2012 15.33

Lainaus:
koti-isä
Edelleen on ilon aihe, että jos täällä jotain ohjetta etsii, kuten tuolla ylempänä piimäpiirakkaa, niin yritetään auttaa ja esitetään eri versioita. Näm vanhat ohjeethan on monesti olleet ehkä vaan perheen sisäisessä käytössä ja aikojen saatossa hävinnneet! Hienoa kokkihenkeäthumbs downsmiling smiley

Juuri näin!
Tein muuten annetulla ohjeella äidin piimäpiirakkaan ja siitä tuli vallan mainiota pääsiäisen kahvipullaa.
Kiitos vielä kaikille vinkin antajille.

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 09.04.2012 11.15

Huikean upeat ilmat koko pääsiäisen ajan. On voitu ulkoilla joka päivä ihan happimyrkytyksen partaalle. On eka kerran grillattu ulkona ja sekin oli mainio kokemus näin huhtikuussa Suomen Lapissa.
Grillissä oli makkaraa, bataattia, ananasta, pihvitomaattia ja munakoisopihvejä. Tuoksut levisivät koko kortteliin ja naapuritkin tulivat omien eväidensä kanssa yhteiseen riemuun mukaan.

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 09.04.2012 12.07

Gozolaista merisuolaa, Quinta de S.Vincente Extra Virgin Oliiviöljyä, Crema Balsamica con Datil, mustapippuria myllystä ja halonhakkaajan leipää...

Yksinkertaista, mutta maukasta välipalaa...

FM

Kirjoitti: marice Viestejä: 1441
Päiväys: 09.04.2012 12.38

Lainaus:
Riitta-Mummo
Huikean upeat ilmat koko pääsiäisen ajan. On voitu ulkoilla joka päivä ihan happimyrkytyksen partaalle. On eka kerran grillattu ulkona ja sekin oli mainio kokemus näin huhtikuussa Suomen Lapissa.
Grillissä oli makkaraa, bataattia, ananasta, pihvitomaattia ja munakoisopihvejä. Tuoksut levisivät koko kortteliin ja naapuritkin tulivat omien eväidensä kanssa yhteiseen riemuun mukaan.

Ihanaa! Mekin oltiin piknikilla eilen, mies paistoi karitsaa ohuina siivuina omalla kaasukeittimella, silla aikaa kun mina tein lisukkeet: herkkusienet ja perunaviipaleet talla kunnan rantagrillilla...
http://i11.aijaa.com/t/00235/9963521.t.jpg

Kirjoitti: koti-isä Viestejä: 4918
Päiväys: 09.04.2012 17.53

Komee grilli kunnallasmiling smiley

Kirjoitti: mila Viestejä: 897
Päiväys: 09.04.2012 20.25

Mökillä retoutumassa ihanassa kevätauringon paisteessa. Kaikelaisten metsänelävien jälkiä tarkkaillen, saunoen ja hyvästä seurasta nauttien tulilla istuskellen iltamyöhään.

Kirjoitti: mag-morsian Viestejä: 2104
Päiväys: 10.04.2012 10.38

Borta bra men hemma bäst smiling smiley

He haa nu varit jättekiva at vaa me släktin o äta äitin herkkumurkinat men he e nu kiva att laga matin själv idag...

... o vi ha bestämt namn ti våra bebis smiling bouncing smiley

Päiväys: 10.04.2012 10.39

Lainaus:
Riitta-Mummo

thumbs down Ihanaa, että vielä löytyy ihmisiä, jotka uskaltavat tulla naapureihinsa ja naapureita, jotka antavat naapureidensa tulla smiling smiley

Päiväys: 12.04.2012 14.19

Pääsen työhaastatteluun ensimmäistä kertaa kolmeen ja puoleen vuoteen! Jännää smiling smiley

Kirjoitti: zora Viestejä: 2958
Päiväys: 12.04.2012 16.16

Hienoa mag-morsian!
Harvoin työnantajat antavat tilaisuuden odottavalle äidille,joten lykkyä tykö...thumbs down

Päiväys: 12.04.2012 19.19

Lainaus:
zora
Hienoa mag-morsian!
Harvoin työnantajat antavat tilaisuuden odottavalle äidille,joten lykkyä tykö...thumbs down

-

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13.04.2012 17.10.

Päiväys: 12.04.2012 19.28

Täh!

Päiväys: 12.04.2012 20.47

Lainaus:
matlust
Täh!
Mietinköhän samaa työnantajan edustajana ja rekrytoijana?
FM

Päiväys: 12.04.2012 21.14

Jep, näin kävi. Suu oli kuin linnunpönttö.eye popping smiley

Päiväys: 12.04.2012 21.28

-

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13.04.2012 17.16.

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4126
Päiväys: 12.04.2012 23.10

Haluaisin olla ottamatta kantaa, mutten voi.

Tähän sopii kuin nenä päähän: "Niin makaa, kuin petaa".

Ensinnä mielestäni on ITSESTÄÄNSELVYYS kertoa raskaudesta ihan tulevan lapsen turvallisuutta ajatellen. Mitä, jos jotain odottamatonta sattuu työpaikalla ja kukaan ei tiedä raskaudestasi? Tämä ihan tärkeinpänä pointtina.

Huomioi, jotta työnantajilla ja kollegoilla voi olla inhimillisiä tunteita ja ovatpa monasti huolissaan ja välittävät työntekijöistään. Monet ovat jopa lapsirakkaita. Monet eivät antaisi itselleen ikinä anteeksi sitä, etteivät pystyneet auttamaan...vaikka olivat tietämättömiä raskaudesta.

Ja sitten sinä itse. Ammattiylpeys?
Maailma on pieni ja sana kiirii uskomattoman nopeasti. Haluatko olla se henkilö, johon ei voi luottaa?
Minä en haluaisi.

Mitenkä ilmapiiri siellä työpaikalla, kun kuitenkin jossain vaiheessa raskautesi ilmanmuuta tulee ilmi? Oletko ylpeä, kun pääsit puraisemaan kättä, joka ojensi pöytääsi leipää?

Minä olen sen verran vanhanaikainen, jotta luotan rehellisyyteen.

Sinä naurat asialle ja minä toivotan "good luck".

Kirjoitti: Taskuvenus Viestejä: 477
Päiväys: 12.04.2012 23.51

Tähän pakko ottaa kantaa näin...miehen työpaikalta soitettiin hädissään voisiko tulla tuuraamaan lauantaina; oli yks jamppa saanut kekaran ja isyysloma saman tein päälle- mitään kertomatta siis ollut siellä! Äijien menoa...ja siis valittaa pirun hyvästä (ainakin tarjoilija/kokki-linjalla) palkasta ja sitten tekee tollasia kusisia temppuja. Hyvä näin jos kantti kestää.

Ite päädyin siihen että valehtelen tästä lähtien suut ja silmät täyteen koska rehellisyydestä en saa muuta kuin lämmintä kättä; tuskin edes sitäkään.

Eli jokaisella on omat motiivinsa ja kukin kulkekoon sitä polkuaan mitä tallaa ja nielköön tulevat nietokset tahi puron ylitykset miten vain smiling smiley Ei mikään ole niin mustavalkoista ja ymmärrän hyvin jos tahtoo salata vaikka raskautensa- sehän on lähes sairaus joissain paikoissa...
Nyky-yhteiskunta on vaan ihan liian joustamaton. Ei mulla muuta paitsi...

ILON AIHEET: mulla on täällä ihan mahtava kokkikaveri ARU joka piristää mieltä pikaviesteillä, tänään oli muuten vaan hyvä päivä, tapasin ystävän jolla on harvoin aikaa tavata, päätin mennä hevosen selkään pitkästä aikaa... Iloitkaa ihmiset pienestäkin, sillä se elämä hymyää eikä turhasta nipottamalla smiling smiley

Päiväys: 12.04.2012 23.52

Lainaus:
minna bunce
Haluaisin olla ottamatta kantaa, mutten voi.
Tähän sopii kuin nenä päähän: "Niin makaa, kuin petaa".

Ensinnä mielestäni on ITSESTÄÄNSELVYYS kertoa raskaudesta ihan tulevan lapsen turvallisuutta ajatellen. Mitä, jos jotain odottamatonta sattuu työpaikalla ja kukaan ei tiedä raskaudestasi? Tämä ihan tärkeinpänä pointtina.

Huomioi, jotta työnantajilla ja kollegoilla voi olla inhimillisiä tunteita ja ovatpa monasti huolissaan ja välittävät työntekijöistään. Monet ovat jopa lapsirakkaita. Monet eivät antaisi itselleen ikinä anteeksi sitä, etteivät pystyneet auttamaan...vaikka olivat tietämättömiä raskaudesta.

Ja sitten sinä itse. Ammattiylpeys?
Maailma on pieni ja sana kiirii uskomattoman nopeasti. Haluatko olla se henkilö, johon ei voi luottaa?
Minä en haluaisi.

Mitenkä ilmapiiri siellä työpaikalla, kun kuitenkin jossain vaiheessa raskautesi ilmanmuuta tulee ilmi? Oletko ylpeä, kun pääsit puraisemaan kättä, joka ojensi pöytääsi leipää?

Minä olen sen verran vanhanaikainen, jotta luotan rehellisyyteen.

Sinä naurat asialle ja minä toivotan "good luck".

thumbs downthumbs downthumbs down

Kaikki ovat niin valveunteita oikeuksistaan, mutta velvollisuuksista työntekijänä ollaan hukassa, kuin kusi sukassa...

Onnea pienellä paikkakunnalla... Ja seuraavaan haastatteluun, kun pöly on laskeutunut, joka ei laskeudu koskaan, koska sanan tuuli puhaltaa ainaisesti...

On siinäkin ilon aihe, mutta taputtakaamme loistosuoritukselle ja suomalaisen rehellisyyden perikuvalle...

FM

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 13.04.2012 8.52.

Päiväys: 13.04.2012 0.03

Nyt myönnän että meni Minnan loppustoori ohi silmien enkä lukenut loppuun ennen omaa kirjoitusta:
siltikin sanon vielä sen että rehellisyys ei aina peri maata...ainakaan jos on jokin sairaus. Ja siihen liitetään harmittavan usein myös tuo raskaus- tästä ei ole omakohtaista kokemusta koska en voi tulla raskaaksi sairauksieni takia. Mutta sallittakoon jokaiselle tuo hetken pienen sikiäminen ja uuden tulokkaan kasvattaminen? Ja kyllä...ymmärrän kyllä että se tulee yrittäjälle kalliiksi mutta enemmän maksavat kunnan seisovat työntekijät, aina kaikesta selityksellä selviävät työntekijät -lorvijat- joita piisaa joka paikkaan enemmän kuin laki sallii. Edelleen korostan että ei täällä voi tuomita ihmisiä tekstin perusteella. Helkkari. Tai no, Judas, Judas beibe grinning smiley Sanoi leidi gaagga...

Päiväys: 13.04.2012 7.49

En vieläkään tiedä mitä sanoisin tuohon alkuperäiseen kirjoitukseen ilman että ei mene pieleen kirjoitukset.
Sanoin aina lapsilleni: Toimi niin että voit katsoa toisia silmiin.
Äläkä unohda, sen minkä taakses jätät, sen eestäs löydät.

Päiväys: 13.04.2012 8.53

Lainaus:
matlust
En vieläkään tiedä mitä sanoisin tuohon alkuperäiseen kirjoitukseen ilman että ei mene pieleen kirjoitukset.
Sanoin aina lapsilleni: Toimi niin että voit katsoa toisia silmiin.
Äläkä unohda, sen minkä taakses jätät, sen eestäs löydät.

thumbs downthumbs downthumbs down

FM

Päiväys: 13.04.2012 17.04

Annetaanpa olla sitten tämän asian ja palataan takaisin ilon aiheisiin.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 13.04.2012 17.16.

Päiväys: 13.04.2012 20.42

Tein ja maistoin ekaa kertaa hirveä smiling smiley Se oli hirveän hyvää grinning smiley

Päiväys: 13.04.2012 22.11

Lainaus:
Taskuvenus
Tein ja maistoin ekaa kertaa hirveä smiling smiley Se oli hirveän hyvää grinning smiley

Hirvenliha on kyllä hyvää, sitä vaan tulee todella harvoin syötyä, kun ei nuita metsästysporukoihin kuuluvia tuttuja ole eye popping smiley

Kirjoitti: marice Viestejä: 1441
Päiväys: 14.04.2012 6.10

Lainaus:
Taskuvenus
Jos hirvenliha on hirvean hyvaa niin mikahan sitten on skitgott? winking smileygrinning smiley

Päiväys: 14.04.2012 13.23

grinning smiley grinning smiley Voi skitgott winking smiley
mag-morsian: sama täällä, yks entinen kollega käy hirvimetsällä mutta toistaiseksi en oo saanut vingutuksi yhtään lihaa meille. Nyt kun se on koettu niin joutuu ihan uuteen vingutukseen kaveri, josko sitten sitä lihaa heltiäisi paremmin! Peuraakin tahtois maistaa joskus..

Kirjoitti: Skeppo Viestejä: 216
Päiväys: 21.04.2012 13.10

smiling smiley
Hiphei

mulla on ollut tosi mukava aamupäivä. Suurta riemua tuotti se että mä onnistuin pukemaan vaateet itse päälleni enkä tarvinnut muruseni apua thumbs down

Tosin pusero tuli väärinpäin päälle mutta viis siitä. Mä sain sen itse puettua.
(opettelen aivoinfarktin jälkeen näitä perusasioita ja opettelen tulemaan toimeen yhdellä kädellä)

Olen niin niin onnellinen. Mä pääsen ensi viikon lauantaina retkelle. Kun työpaikan pomo soitti ja pyys mua työporukan kanssa kevätretkelle. Ihanaa että ne mua vielä ajattelee vaikka jään työkyvyttömyyseläkkeelle 1.5.

smiling smileythumbs downthumbs downthumbs downsmiling smiley

Päiväys: 21.04.2012 17.11

Voi Skeppo, ihanaa! Ja kai tiedät sanonnan "nuttu nurin, onni oikein" smiling smiley

Meilläkin oli mukava aamupäivä Tyttären kanssa, oli ensimmäinen uimakoulukerta! Voi tuota lapsen riemua, kun kellukkeiden varassa ui allasta edestakaisin "äitiä kaakuun!", laski pienestä liukumäestä ja sai kaiken hauskuuden jälkeen kietoutua ikiomaan ja iki-ihanaan pinkkiin Mymmeli-pyyheliinaan. Uimahallilta lähdettiin messuille ja sieltä Tytär sai lakupatukan ja palapelin ja sai taputtaa iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihanaa vasikka smiling smiley
Kotona sai tehdä äitin apulaisena kermaviilikastiketta ja maistaakin, onko "soosi mavullaan" smiling smiley

Illalla pääsen pitkästä aikaa ns. bilettämään ja aion kyllä olla koko illan alkoholiton drinksu kourassa - siinäpähän saavat juorukellot puhuttavaa, kun odottava äiti kännää smiling bouncing smileysmiling bouncing smileysmiling bouncing smiley

Raskauskin sujuu mukavasti, keskiviikon jälkeen ei ole tarvinnut oksentaakaan, JES. Verenpainelääkkeet sain ja olo helpotti heti niin paljon, että eilen illalla pystyin vihdoinkin siivoamaan ilman pahoinvointia ja huimausta.

Ai niin ja... mä sain niitä töitä grinning smiley

Mene sivulle: Edellinen Ensimmäinen... 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 92 / 103

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu