Kumppanit

Keskustelut » Ulkona keittiöstä (off topic)

Mene sivulle: Edellinen Ensimmäinen... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 93 / 103

Re: ILON AIHEET!
Kirjoitti: Skeppo Viestejä: 216
Päiväys: 21.04.2012 18.23

Onnittelut sulle hienosta päivästä ja työpaikastathumbs down

Minäkin sain myös verenpainelääkkeet ja eilen aloitin lääkekuurin ottamalla ekan pillerin. Se toi verenpaine on vaan tärkeä juttu tarkkailla. Niin terveille, kuin mulle "vammaiselle" ja myös odottaviille äideillekin.
Korkea verenpaine tekee mahottomasti tuhoa hoitamattomana.

smiling smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 21.04.2012 18.24.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2534
Päiväys: 21.04.2012 19.11

Oma verenpainemittari on hyvä asia. Sillä voi itse tarkkailla paineitaan päivän mittaan.
Minulla on myös lääkitys. Työni on ollut kiireistä ja stressiä riittää. Monien kokeilujen jälkeen sopiva lääkitys löytyi.
Natrium tahtoo vain olla liian alhainen ja lääkäri on kehoittanut lisäämään suolaa ruokavalioon.

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 21.04.2012 22.35

Kajzan zydttärit olozhuoneza...

FM

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 22.04.2012 9.28

Lunta sataa kolmatta päivää putkeen, ihanaa talvi jatkuu, tätä menoa äitienpäivänä vielä hiihdetään.

Päiväys: 22.04.2012 16.10

15 ystävän kanssa sunnuntailounaalla Kolmessa Kruunussa

FM

Päiväys: 22.04.2012 16.18

Saatiin talosta ostotarjous vaikka se ei olekaan myynnissä ainakaan vielä.

Kirjoitti: leena47 Viestejä: 1699
Päiväys: 23.04.2012 10.03

Aurinkoinen, lämpimän keväinen sunnutaipäiväsmiling smiley.
Saatiin ihailla norpaa jäällä köllöttelemässä. Harmaalokki oli sen seurana, muutaman metrin päässä.

Kirjoitti: marice Viestejä: 1438
Päiväys: 23.04.2012 10.23

Lainaus:
leena47
Aurinkoinen, lämpimän keväinen sunnutaipäiväsmiling smiley.
Saatiin ihailla norpaa jäällä köllöttelemässä. Harmaalokki oli sen seurana, muutaman metrin päässä.

Ihanaa, katsoin wikista ja norppaa kutsutaan myos kiehkuraishylkeeksi.

Mika tuo heti mieleen suomen kielen pisimman (yhdys)sanan, jonka lapsena opin, kaytan sita aina kun haluan ihmetysta : Kiehkuraishylkeenrasvanahkasaapasvoiderasia.

Ja sitten viela tamakin, joka on siis vain yksi sana taivutustusmuotoineen:: Epajarjestelmallisyydellistyttamattomyydellaansakaankohan.

Hehheh, suomenkielen taitajat, mielipiteita????

Päiväys: 23.04.2012 10.37

leena47, muutama viikko sitten mekin melkein kompastuttiin tammoseen ronkaleeseen, nimi on elefantti hylje, siina kollotteli rannalla vaihtamassa turkkiaan...

http://i3.aijaa.com/t/00585/10060873.t.jpg

Päiväys: 23.04.2012 11.34

Lainaus:
marice

Mika tuo heti mieleen suomen kielen pisimman (yhdys)sanan, jonka lapsena opin, kaytan sita aina kun haluan ihmetysta : Kiehkuraishylkeenrasvanahkasaapasvoiderasia.
Ja sitten viela tamakin, joka on siis vain yksi sana taivutustusmuotoineen:: Epajarjestelmallisyydellistyttamattomyydellaansakaankohan.
Hehheh, suomenkielen taitajat, mielipiteita????

No heh, heh. Omia koulumuistojani kaivellessa, ei tule mieleen noita erityispitkiä sanoja.
Marice olet tainnut käydä samaa koulua minun mieheni kanssa. Hän joskus toistelee noita pitkiä sanoja, varsinkin tuo jälkimmäinen kuullostaa tutultawinking smiley.
Eipä taida minulla olla tuo suomenkieli hallussa, kun tuohon norppajuttuun pujahti virheitäeye rolling smiley.

Päiväys: 23.04.2012 11.42

Vielä jatkoa edellisiin. Kuvaa emme norpasta saaneet, oli liian kaukana. Tyydyimme tiirailemaan kiikareilla kunnioittavan välimatkan päästä.
Komea otus tuo maricen rannalla köllöttävä.

Ja vielä noista pitkistä nimistä. Junalipun ostaminen tänne voisi olla haasteellistawinking smiley.
[fi.wikipedia.org]

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4123
Päiväys: 23.04.2012 12.15

Minä olen ollut tuolla kyseisellä asemalla pari kertaa ja koettanut tavata kylttiä smiling smiley

Päiväys: 23.04.2012 12.38

Lainaus:
minna bunce
Minä olen ollut tuolla kyseisellä asemalla pari kertaa ja koettanut tavata kylttiä smiling smiley

grinning smileygrinning smiley hehehe, hauskaa!
Mutta ei se itse asiassa niin hankalaa ole kun nakee sanat erikseen, sama kun eyjafjallajokull Islannissa. Aussit ei pystynyt hahmottamaan koko sanaa...

Päiväys: 23.04.2012 12.45

Löytyy suomestakin pitkä paikannimi jossa on 35 kirjainta.
Äteritsiputeritsipuolilautatsijänkä.

Kirjoitti: matlust Viestejä: 1075
Päiväys: 23.04.2012 12.51

Valkovuokot kukkivat vaikka on ollut kylmää, koleaa ja sateista.smiling smiley

Päiväys: 23.04.2012 13.59

Lainaus:
AIMATO

Taytyy ehdottomasti muistaa tama leuhkimistarkoituksiin, mutta mita nimi tarkoittaa, lapin asukit auttakaa?!

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 23.04.2012 14.28

[
Lainaus:
marice
Lainaus:
AIMATO

Taytyy ehdottomasti muistaa tama leuhkimistarkoituksiin, mutta mita nimi tarkoittaa, lapin asukit auttakaa?!

Kyseinen jänkä sijaitsee Savukoskella ja kyseinen baari Sallassa. Tosin taitaa olla jo tänä päivänä entinen, mutta netistä voit katsoa kuvia kyseisestä baarista ja ennen kaikkea nimikyltistä.

Kyseinen kahvilayrittäjä oli laittanut yritysrekisterikeskukseen monta eri nimeä baarilleen ja aina tuli takasin merkinnällä: nimi on jo käytössä.
Sitten hän päätti ottaa sellaisen nimen ettei varmasti muilla ole ja otti jängän nimen baarillee.

Päiväys: 26.04.2012 23.00

Yksi 2011 kesän makrokuvista on valittu elintarviketuotteen etiketin taustakuvaksi ja jatkoa saattaisi olla tulossa, koska muutakin tuotantoan on katsastettu ja todettu käyttökelpoiseksi... Asioihin paneutuminen maksaa itsensä takaisin...

FM

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 26.04.2012 23.20

[quote FutoMaki]Yksi 2011 kesän makrokuvista on valittu elintarviketuotteen etiketin taustakuvaksi ja jatkoa saattaisi olla tulossa, koska muutakin tuotantoan on katsastettu ja todettu käyttökelpoiseksi... Asioihin paneutuminen maksaa itsensä takaisin...

FM[/quote
Hyvä Futis, sun kuvas onkin niiiiin mahtavia et kateeks käy tuollainen osaaminen.

Päiväys: 27.04.2012 10.44

Lainaus:
muari
Lainaus:
FutoMaki
Yksi 2011 kesän makrokuvista on valittu elintarviketuotteen etiketin taustakuvaksi ja jatkoa saattaisi olla tulossa, koska muutakin tuotantoan on katsastettu ja todettu käyttökelpoiseksi... Asioihin paneutuminen maksaa itsensä takaisin...
FM
Hyvä Futis, sun kuvas onkin niiiiin mahtavia et kateeks käy tuollainen osaaminen.

Kuva bongattiin ihan sattumalta julkaisemattomista kuvista. Tuli itsellekin ihan yllätyksenä... Itse pidän suurimpaa osaa kuvistani "tuherruksina"...

FM

Kirjoitti: mag-morsian Viestejä: 2104
Päiväys: 27.04.2012 11.39

Onnea, FM smiling smiley

Oma ilon aiheeni on se, että Tytär on selättänyt monta päivää vaivanneen melkein 40 asteen kuumeen.

Päiväys: 27.04.2012 13.19

Onnea FM. smiling smiley

Päiväys: 27.04.2012 22.45

Pääsin vihdoinkin 11 tunnin työvuorosta ja istun ilman toimistotöitä junassa kotia kohden. Viikonloppuvapaa, vaikkakin puhelinpäivystyksessä, pääsee alkamaan. Huomenna ystävien kanssa yhteisen ystävän "mökille" nauttimaan pikkuvapusta mainion ruoan ja juoman kanssa. Saunoen, laulaen ja tanssien... ehkä talviturkin kastellen hyvään viikinkiläiseen tapaan...

FM

Kirjoitti: Turhapuro Viestejä: 189
Päiväys: 27.04.2012 23.35

Lainaus:
FutoMaki
Pääsin vihdoinkin 11 tunnin työvuorosta ja istun ilman toimistotöitä junassa kotia kohden. Viikonloppuvapaa, vaikkakin puhelinpäivystyksessä, pääsee alkamaan. Huomenna ystävien kanssa yhteisen ystävän "mökille" nauttimaan pikkuvapusta mainion ruoan ja juoman kanssa. Saunoen, laulaen ja tanssien... ehkä talviturkin kastellen hyvään viikinkiläiseen tapaan...FM

thumbs down

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 28.04.2012 1.08

Lainaus:
FutoMaki
Lainaus:
muari
Lainaus:
FutoMaki
FM

Kuva bongattiin ihan sattumalta julkaisemattomista kuvista. Tuli itsellekin ihan yllätyksenä... Itse pidän suurimpaa osaa kuvistani "tuherruksina"...

FM
Tuopa nyt onkin suuremman luokan vähättelyä, on sun kuvas extra hyviä, näin maallikonkin mielestä.

Päiväys: 28.04.2012 8.37

Suomalaiset on niin vaatimattomia, koska “oma kehu haisee”, vaiko onko kysymys siita, ettei haluta “naapurien” kateutta?

Minusta ainakin on kiva lukea muiden onnistumisista siispa onnittelut FM! Kuvaakin olisi mukava ihailla.

Olen joskus kuullut Suomessa: “Se joka on muilta pois on kotiinpain” Siina se kateus oikein tiivistyy.
Aika mielenkiintoinen artikkeli suomalaisuudesta loytyi taloussanomista joku aika sitten,josta oli keskustelua FB:n ulkosuomalaisten sivuilla.
[www.taloussanomat.fi]

Ilon aiheisiin tama liittyy, koska suomalaisuutta arvostetaan ulkomailla, ollaan ylpeita vahvuuksistamme!

Ja viela asiaan kissanakokulma: Kukas kissan hannan nostaa, jollei kissa itse!winking smiley

Päiväys: 28.04.2012 8.42

Aurinkoinen aamu, lintujen konsertti, perhosten liitely, taitaa tulla kesäsmiling smiley.

Kirjoitti: Skeppo Viestejä: 216
Päiväys: 28.04.2012 8.50

Onnea täältäkin sulle FM!
ja se kuva olis tosi ihanaa nähdä...

Mun ilon aihe tänään on se että ostettiin tuossa pari viikkoa sitten tälläinen
Hackmanin 6,5 litran brasserie valurautapata je eilen ensimmäistä kertaa käytettiin tuota kun Arabian 3,25 litran kokkipata kävi pikkasen pieneksi.

Onhan muuten tosi painava toi valurautapata mutta todettiin tosi hyväksi käyttää

[aijaa.com]

Ja jos joku ihmettelee noita läiskiä niin on murun pikku pikku kätösten ja sormien jälkiä kun padan käyttöohjeissa sanottiin että pitää sisusta voidella ruokaöljyllä tai silavalla ja tottakai sitä öljyä sitten on joka paikassa smiling bouncing smiley

Mä muuten luulin että sitä pitää ostaa lihatiskistä silkka läskiä jos silavalla meinaa voidella mutta yks kaveri vinkkas että sitä silavaa saa tuubissakin....
[www.opa.fi]

Päiväys: 28.04.2012 8.52

Lainaus:
FutoMaki
Pääsin vihdoinkin 11 tunnin työvuorosta ja istun ilman toimistotöitä junassa kotia kohden. Viikonloppuvapaa, vaikkakin puhelinpäivystyksessä, pääsee alkamaan. Huomenna ystävien kanssa yhteisen ystävän "mökille" nauttimaan pikkuvapusta mainion ruoan ja juoman kanssa. Saunoen, laulaen ja tanssien... ehkä talviturkin kastellen hyvään viikinkiläiseen tapaan...
FM

Oikein mukavaa viikonloppua ja nauti! Ha en riktigt skön helg och njut av livet på landet!thumbs downsmiling smiley

Päiväys: 28.04.2012 8.58

Skeppo: Minä käytän aina ja vain valurauta patoja ja pannuja. Raskaita ovat, mutta ack niin hyviä. Ostin viime syksynä uuden kattila sarjan Anders Petter ja en vaihtaisi heitä pois mistään hinnasta. En osaa linkittää niiden kuviia.
Onnea uudella padalle ja heidän käyttäjilleen.thumbs downsmiling smiley

Mene sivulle: Edellinen Ensimmäinen... 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 93 / 103

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu