Kumppanit

Keskustelut » Terveys, erikoisruokavaliot ja allergiat

Mene sivulle: Edellinen 1 2 Sivu: 2 / 2

Re: Paasto
Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 04.11.2007 9.20

thumbs down Just...

Kirjoitti: Aura Viestejä: 4655
Päiväys: 11.11.2007 14.51

FutoMakin kanssa samaa mieltä. (Jos alkasin paastolle niin hemari olisi alle 70...)
Veljeni innostui aikoinaan kokeilemaan paastoa... juuh, ei paljon huvittanut, nimittäin se joku (suolihuuhtelu). Itse purstettua mehua voi siemailla ihan samalla tavalla, jättää vaikka pari päivää syömättä. Tai eleskellä hedelmilllä.

Kirjoitti: Aura Viestejä: 4655
Päiväys: 11.11.2007 14.54

FutoMakin kanssa samaa mieltä. Ei edes tulisi mieleenikään alkaa paastoamaan, valmispakkauksien mehuja ym... käyttämään. Hemoglobiiini olisi taas 70.. Itsepuristettu mehu ja hedelmätkin riittävät.

Kirjoitti: onnenmatkaaja Viestejä: 13
Päiväys: 13.11.2007 22.03

Mielen kiintosta lukea noita juttuja paasto kokemuksista. Itse olen paastonnu kerran aiemmin ja sillo se kesti 5pv. Kokemus oli sen verran hyvä että nyt olen päättäny jälleen paastota. Olen jo aloittanut ruuan keventämisen ja sitä ainon jatkaa vielä ensviikon ajan (kasvis ruokaa). Pienempiä ruoka-annoksia. Varsinainen paasto on tarkoitus toteuttaa mahdollisimman oikea oppisesti. Huuhteluine päivineen. Paaston kestoksi olen kaavaillut 10pv ja sit toivottavasti onnistun vielä lopettamaankin oikea oppisesti. Se oli viime kerralla ylivoimaisesti koko paaston vaikein vaihe. Uskon että lopputuloksena voi olla todella puhdas ja raikas olo.

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 14.11.2007 17.50

thumbs down Onnea paastolle Onnenmatkaaja, paljon iloista mieltä ja positiivistä asennetta....thumbs down.......smoking smiley

Kirjoitti: mila Viestejä: 897
Päiväys: 19.01.2010 14.52

Vanha ketju, mutta nyt olis tarjolla Elvis-paasto confused smiley
[www.iltalehti.fi]

Kirjoitti: Rokka Viestejä: 2622
Päiväys: 19.01.2010 23.13

Tupakoimalla varmaan laihtuu, terveellisyydestä en menisi takuuseen.
Itse olen kokeillut paastoa pari kertaa, eikä se sopinut meikäläiselle. Ainakin ne suolentyhjennysjutut jätän kernaasti muille! grinning smiley

Kirjoitti: peetu1 Viestejä: 8237
Päiväys: 20.01.2010 6.52

Minä taas olen paastonnut 8 päivää enimmillään.
Se oli ainut kerta kun niin pitkälle menin.
Yleensä 4-5 päivää on riittänyt mukavasti.
Nyt on sekin paastoaminen jäänyt näköjään multa.
Ei edes siihen kerkiä.
Kyllä se hyvää aina teki, sen huomasin ja tunsin.
smiling smiley

Päiväys: 20.01.2010 9.52

Lainaus:
Rokka
Tupakoimalla varmaan laihtuu, terveellisyydestä en menisi takuuseen.
Itse olen kokeillut paastoa pari kertaa, eikä se sopinut meikäläiselle. Ainakin ne suolentyhjennysjutut jätän kernaasti muille! grinning smiley

grinning smiley
Itse tykkäsin paastota, mutta koska nykyään ei samalla tavalla voi keskittyä omaan oloonsa kuin nuorena niin olen tyytynyt ns. kevytpaastoihin. Niistäkin tulee mukava olo ja saa kuonat pois kehosta. Eikä tarvitse suolentyhjennystä winking smiley

Päiväys: 25.01.2010 7.14

Lainaus:
mila
Vanha ketju, mutta nyt olis tarjolla Elvis-paasto confused smiley [www.iltalehti.fi]

Kokeile ihan vaan itse kaiken muun intoilun lomassa ja kerro sitten ihan livenä miltä tuntuu!!!

FM

Kirjoitti: mila Viestejä: 897
Päiväys: 25.01.2010 10.07

Ei kai FM ole vetäissyt hernettä nenään ?

Kirjoitti: Lynx Viestejä: 9097
Päiväys: 25.01.2010 11.26

Lainaus:
FutoMaki
Lainaus:
mila
Vanha ketju, mutta nyt olis tarjolla Elvis-paasto confused smiley [www.iltalehti.fi]

Kokeile ihan vaan itse kaiken muun intoilun lomassa ja kerro sitten ihan livenä miltä tuntuu!!!

FM
kyllä sinä Futo olet ärsyttävä!

Kirjoitti: round Viestejä: 1
Päiväys: 06.06.2012 19.30

Minäpä elvytän tämän ketjun, kun tekee mieli jauhaa paastosta. Olen parhaillaan mehupaastolla neljättä päivää. Huomisesta riippuu, olenko kuudennenkin päivän vai jääkö siihen viiteen.

Minusta oli kummallista lukea, miten niin monelle paaston lopettaminen on joku suuri juttu. Minun ei edes tekisi mieli syödä mitään muuta kuin Pilttejä tai banaaneja (johtuukohan siitä, että niitä on keittiössä silmieni alla). Kun huomenna tai ylihuomenna lopetan paaston, aion ensimmäisen päivän nauttia pelkkiä lasten soseita, banaaneja ja ylijääneitä mehuja.

En ostanut mitään paastopakettia, koska en nähnyt siinä järkeä ja hyvin olen pärjännyt kaupan mehuilla. Jos jotain kiinnostaa, niin paastomenuni näyttää tältä:
- porkkanamehua
- ananasmehua
- jäävuorisalaattia
- banaaneja
- mustaherukkamehua
- karpalomehua
Jos joku ihmettelee salaattia ja banaaneja, niin teen niistä vihersmoothieta ananasmehun ja veden kanssa.

Ostin myös Vogelin kasvismielikuutioita, mutta ne maistuvat mielestäni pahalta. Käytän ne paaston jälkeen keittojen liemiin tai vastaavaan.

Suolihuuhtelua en edes harkinnut. Ekana ja tokana päivänä join 20 ja 10 grammaa glabersuolaa ja se on hyvin riittänyt. Ei ole kertaakaan ollut päänsärkyä tai muutenkaan pahaa oloa.

Oikeastaan tämä paasto on naurettavan helppoa. Jos keksisin tekemistä neljän seinän sisällä, voisin jatkaa tätä loputtomiin. Kävely ottaa nimittäin voimille. Olin tänään kaksi tuntia liikkeessä ja jalat tuntuivat yhtä raskailta kuin olisin kävellyt koko päivän.

Kirjoitti: JHawx Viestejä: 26
Päiväys: 06.06.2012 22.00

Omasta kokemuksesta sanoisin, etteivät toimi.
Itselläni oli peruskoulussa opettaja, joka aina mehupaastosi, pääsi eroon 3 kilosta, seuiraavalla 3 viikolla tuli 5 tilalle, kun elimistö oli asettunut säästötilaan paastossa. Kun alkoi normaali ruokailu, elimistö silti säästi vaikka ruokailu oli normaalia.

Itse laihdutin 134½ kilosta 105 kiloon muuttamalla pois kotoa, lisäämällä pyöräilyä, sekä muuttamalla ruokailutottumuksia. Varaa kun ei ollut kuin kanaan ja riisiin (välillä kasvisvihanneksia) (leipä veks)

Kokeileppas kanaa ja riisiä niiden eri muodoissa kolmen kuukauden ajan, sen jälkeen kyllä näkyy kun et ole syönyt kuin vähärasvaista kanaa, riisiä ja wok kasviksia.

Ainoa keino oikeasti päästä elopainosta on tehdä TYÖTÄ sen eteen. Vähennä aterioiden kokoa, mutta lisää niiden määrää pitkin päivää, näin ollen ei tule niin suurta näläntunnetta. Sen sijaan että parkkeeraat auton kaupoan eteen, vie se hieman kauemmaksi, älä käytä hissiä, juokse portaat (alas). Pikkuhiljaa se kertyy (pois) vartalolta. Itselläni kesti päästä kohdepainoon 6 vuotta, mutta takaisin ei ole tullut, eikä tule.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2545
Päiväys: 06.06.2012 22.15

Paastoa on jopa vuosituhansia käytetty erityisesti uskontoon liittyvissä yhteyksissä, mutta myös henkisenä ja fyysisenä puhdistautumisriittinä. Tietyntapainen paastoaminen kuuluu yhä joihinkin uskontoihin.

Suomessa paastotaan usein terveyden tai hyvinvoinnin takia. Paasto luokitellaan silti ns. vaihtoehtohoitoihin tai uskomuslääketieteeseen.

Päiväys: 07.06.2012 7.33

Ja luettuani ketjua taaksepäin, totesin, että kantani ei ole muuttunut - ei varsinkaan, kun ei tunnuta muutenkaan tietävän mitään ihmisen fysiologiasta, puhumattakaan varsinkin aineenvahdunnallisista yhteyksistä.

Paastoa ei pitäisi koskaan käyttää lahduttamiseen, mutta väännäppä tämä rautalangasta...

roundin paasto on todellakin naurettavaa jo ihan toteutuksessa, mutta oppia ikä kaikki, kun luen hänen henkiin herättävää kommenttia omasta versiostaan.

FM

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 07.06.2012 10.23

Olen kokeillut paastoa muutaman kerran ja se todellakin toimii kuona-aineidem poistajana elimistöstä. Siihenhän se kaiketi on tarkoitettukin, vai olenko taas väärässä?
En kuitenkaan lähtisi suosittelemaan sitä ihan löyhin perustein, se on aika rankkaa kokemus elimistölle ja voi olla vaarallinenkin loppuun asti vietynä.
Varsinkin, jos on jokin pysyvä lääkitys niin ahdottomasti keskustelu hoitavan lääkärin kanssa ensin.
Terveelle ihmiselle ihan hyvä kokemus, muiden kokemusten joukossa.

Kirjoitti: matlust Viestejä: 1076
Päiväys: 07.06.2012 11.36

Näinhän se on tarkoitettu, kropan renssausta.
Muistan kun 80-luvulla tämä oli todella in. Eräs kollegani paastosi 3 viikkoa kerrallaan ja pari/ kolme kertaa vuodessa. Joka kerta se päättyi ikävästi. Eräs kerta hän meni suoraan vegetariseen ravintolaan syömään erinlaisia raasteita ja linssisalaatteja ym. mitä siinä bufféssa oli. Syöminen loppui häneltä kesken kaiken kun tuli kova kramppi vatsaan ja hänen oli tilattava taxi hakemaan, sinne taxin perälle pakattiin polkupyörä ja nainen takapenkille makaamaan kovissa vatsa kivuissaaneye rolling smiley. Noh, ei se mitään oppinut tästäkään, vaan uusiksi meni seuraavankin paaston jälkeen......eye popping smiley. Tämä tietysti oli niitä äärimmäisyys tapauksia, mutta minua se silloin kauhistutti ja ei tehnyt mieli sellaiseen itsensä kiduttamiseen ryhtyä, nyt sille voi jo nauraakkin.
En tosin ole koskaan ollut paastosta kiinnostunut koska proppukaappi kärähtäis ja het´.moody smiley
En kommentoi toisten tekemisiä ja halusin vain jakaa mitä hän itse kertoi avoimesti ja nauroi vielä päällesmiling bouncing smiley

Päiväys: 07.06.2012 22.06

Paasto on terveille ihmisille positiivinen kokemus oikein tehtynä ja terveyttä edistäviä elementtejäkin on mukana, joista voi vain hyötyä. Mutta "musta tuntuu mututuntumalla, että mutta..." -.????

ENNEN PAASTOA KONSULTOI LÄÄKÄRIÄSI!!

Täällä on löytynyt jos jonkin suuntauksen terveyssaarnaajaa höhlin perustein, mutta paasto ja painonpudotus eivät missään tapauksessa kuulu yhteen...

80' luku oli sitä aikaa ja toivoisi vihdoinkin, että Suomi ja suomalaiset osaisivat lopultakin liikkua eteenpäin... Italian- ja mexiconpata EIVÄT ole ajanmukaista...

Sisustusohjelmat maailmalla ovat jo täysin OUT, mutta täällä niin
IN, koska Suomi liikkuu valovuosia muista jäljessä...

Syytämmekö NOKIAA?

FM

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 07.06.2012 22.14.

Kirjoitti: zora Viestejä: 2958
Päiväys: 08.06.2012 9.41

Minunkin hölmön piti joskus kolmisenkymmentä vuotta sitten kokeilla paastoa.
Lyhyeen se lysti loppui,kolmen paastopäivän jälkeisenä yönä minua alkoi kramppaamaan.Tuli sellainen jäykkäkouristusmainen olo yläkroppaan.
Ukko laittoi minulle sitten haudutettua omenaa ja krampit loppuivat siihen,samoin koko paasto.

Kirjoitti: oku60 Viestejä: 73
Päiväys: 11.06.2012 23.13

Luin nää pasto jutut ja haluaisin valaista asiaa omalta kohdaltani
Nuorempana olin 1 päivän viikossa syömättä tuntu hyvältä en painon takia vaan sen viiliksen.
Sitten kokeilin 7 päivän paastoja tein aina muutaman vuodessa ja olivat hyviä
Suoli huuhtoutui raikasta vettä juomalla 2 litraa päivässä
Sitten piti kokeilla 40 vuorokauden paastoa hyvin meni sekin vettä juomalla
Ainut haitta puoli oli että ystävät kauhisteli että kuolen syömättömyyteen..
Hyvin selvisin hengissä ja syömisen aloitin lasten piltti ruuilla..
Mitä kokemuksia se toi tullessaan aistit oli terävimmät ja mieli ala hyvä
Paino tipahti 20 kiloa on tullut myöhemmin takaisin ja iho oli ryppyinen jonkin aikaa
En suosittele vaati rajua itse kuria eka viikot
Nykyään en enää paastoille vaikka hyvää se tekis..
Paasto on mun mielestä omien hengisten voima varojen mittaamista..
En suosittele koska se on enempi mentaallista elikkä henkisen lujuuden mittaamista Lyhyet paastot on ihan jees.Jokaisen pitäs kerran eläissään olla 7 päivää syömättä..thumbs down

Kirjoitti: sarkku Viestejä: 725
Päiväys: 15.06.2012 16.04

Paastoaminen on ihanaa.Syksy on hyvää aikaa siihen kun luonnosta saa kaikki tarpeet.Tosin Vogelin tuotteilla olen itekkin joskus paastonut.Hyviä mehuja mutta kalliita. Juomat pitää muistaa "pureskella" että sylkeä ehtii mukaan.Hitaasti ja nautiskellen.
Suolen tyhjennys Glauberilla on ihan must ja sen jälkeen suolihuuhtelu väh kerran päivässä.2 jos on päänsärkyä.
Sitä enemmän päätä särkee mitä enemmän kehossa on kuona-aineita ja myrkkyjä poistettavana. Jos mietit että juot vain nesteitä mutta et poista suolessasi olevaa kuonaa niin käymäänhän se alkaa ja se jos mikä tekee pään kipeeksi ja huonon olon.Nestettä pitää juoda tapeeksi.
olo on yleensä paastossa mielettömän energinen eli kaapit saa kyytiä smiling smiley
Paaston lopetus on kyllä vaikeata koska kaikki aisitit ovat herkistyneet,tuoksut tuntuvat ylivoimaisilta ja maut voi jo tuntea kielellä.Jos mättää suolen täyteen ruokaa tyhennyksen jälkeen on selvä että se saattaa tukkeutua.Varovasti siis!!
Zemppiä!!thumbs down

Päiväys: 21.06.2012 18.50

Lainaus:
sarkku
Paastoaminen on ihanaa.Syksy on hyvää aikaa siihen kun luonnosta saa kaikki tarpeet.Tosin Vogelin tuotteilla olen itekkin joskus paastonut.Hyviä mehuja mutta kalliita. Juomat pitää muistaa "pureskella" että sylkeä ehtii mukaan.Hitaasti ja nautiskellen.
Suolen tyhjennys Glauberilla on ihan must ja sen jälkeen suolihuuhtelu väh kerran päivässä.2 jos on päänsärkyä.
Sitä enemmän päätä särkee mitä enemmän kehossa on kuona-aineita ja myrkkyjä poistettavana. Jos mietit että juot vain nesteitä mutta et poista suolessasi olevaa kuonaa niin käymäänhän se alkaa ja se jos mikä tekee pään kipeeksi ja huonon olon.Nestettä pitää juoda tapeeksi.
olo on yleensä paastossa mielettömän energinen eli kaapit saa kyytiä smiling smiley
Paaston lopetus on kyllä vaikeata koska kaikki aisitit ovat herkistyneet,tuoksut tuntuvat ylivoimaisilta ja maut voi jo tuntea kielellä.Jos mättää suolen täyteen ruokaa tyhennyksen jälkeen on selvä että se saattaa tukkeutua.Varovasti siis!!
Zemppiä!!thumbs down

thumbs down

Mene sivulle: Edellinen 1 2 Sivu: 2 / 2

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu