Kumppanit

Keskustelut » Terveys, erikoisruokavaliot ja allergiat

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Sivu: 5 / 5

Re: Verensokeriarvot, huolestuttaako?
Kirjoitti: leena47 Viestejä: 1699
Päiväys: 21.10.2009 15.32

@Eero ja muut tästä tärkeästä asiasta kiinnostuneet:
Diabetes on Suomessa hyvin yleinen ja moni sairastaa tietämättään. Yksi keino kartoittaa sairastumisriskinsä on täyttää oheinen riskiysely.
[www.diabetes.fi]
Kyselyn lopussa on jatko-ohjeita.
Verensokerin voi mittauttaa esim. työterveyshuollossa tai omassa terveyskeskuksessa. Monet apteekit tekevät yhteistyötä diabetesliiton kanssa ja järjestävät mm. mittauspäiviä.

Iltalehdessä näyttää olevan tänään myös artikkeli aiheesta:
[www.iltalehti.fi]

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 21.10.2009 15.40.

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 21.10.2009 18.30

Meilläkin on kotona mittauslaite, mies on saanut sen terveyskeskuksesta, sen jälkeen kun diabetes oli todettu.
Testiliuskat saa hakea hoitajalta ilmaiseksi aina tarpeen mukaan.
Hän testailee aina silloin tällöin koko päivän arvot, ennen ja jälkeen ruokailun ja siltä välin.

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2603
Päiväys: 26.10.2009 15.13

leena47, kiitos linkistä, pitää käydä täyttämässä kysely. En sinänsä usko, että olisin kovin riskivyöhykkeellä, mutta hyvä aina välillä testata terveydentilaa vähän laajemminkin. Esimerkiksi verenpaine saattaa nousta puolihuomaamattakin korkeahkoille tasoille.

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 26.10.2009 22.46

Niin kuin minulla, kun menen lääkäriin eye rolling smiley

Kirjoitti: Aura Viestejä: 4655
Päiväys: 30.10.2009 23.33

Ottakkaa ihmeesä sokeriarvot.thumbs down
Minulla normaalit, pus sun muut arvot.

Terveys on täkeä.smiling smiley

Kirjoitti: marice Viestejä: 1438
Päiväys: 01.11.2009 12.32

Lainaus:
Mailo
Tuo on ihan yleista, sama taalla. Jos olet huolestunut verenpaineesta, osta tai lainaa apteekista laite ja mittaa aamulla lepotilassa omassa kotona muutaman paivan ajan. Todennakoisesti Ihan eri lukemat kuin laakarilla.

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 01.11.2009 15.10

Lainaus:
marice
Lainaus:
Mailo
Tuo on ihan yleista, sama taalla. Jos olet huolestunut verenpaineesta, osta tai lainaa apteekista laite ja mittaa aamulla lepotilassa omassa kotona muutaman paivan ajan. Todennakoisesti Ihan eri lukemat kuin laakarilla.

Ja verenpainemittaria pidin lainassa 2 viikkoa, juuri tästä syystä. Jouduin siis pitämään kirjaa niistä. Vasta toisella viikolla kirjatut arvot oli "normaalin" käyrässä.

Lainaus:
Mailo
Verensokeri mulla 5,2 (normaali)
[fi.wikipedia.org]

Huomaatteko, olen käynyt labrassa winking smiley
Näin tasan vuosi sitten. Työterveyshuolto on vain 5n vuoden välein, itsehän ei noita "turhanpäiväisiä" juoksuja saa aikaiseksi, ainakaan liian usein.

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Sivu: 5 / 5

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu