Kumppanit

Keskustelut » Kotikokki.net:n kuuma linja

Olis hiukan kysyttävää..
Kirjoitti: justiina Viestejä: 689
Päiväys: 21.09.2007 18.04

Miten saan linkitettyä reseptin esim johonkin keskusteluun??Monilla on niitä ollut mutta itse olen kyllä niin tampio etten älyä miten se homma hoidetaaneye rolling smiley

Re: Olis hiukan kysyttävää..
Kirjoitti: mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 21.09.2007 18.17

Ota esille se sivu, joka haluat linkiksi liittää.
Klikkaa oikealla hiiren napilla osoiteriviä (esim. www.kotikok....jne, ko. rivi "maalautuu" siniseksi)
valitse kopioi. Sitten siirryt keskusteluun vastaus kohtaan ja painat taas hiiren oikeaa nappia ja valitset liitä.
Siinä se kai "kaikessa yksinkertaisuudessaan".
Et vaan jää tekemään matkalla mitään muuta ihmeellistä, tai et ainakaan paina hiiren oikeaa nappia välillä kopioi- liitä. Normaalistihan tarvitset vain hiiren oikeaa nappia valitessasi mihin menet.

Kirjoitti: Annikaali Viestejä: 689
Päiväys: 21.09.2007 18.21

Lainaus:
mailo
Normaalistihan tarvitset vain hiiren oikeaa nappia valitessasi mihin menet.

taikka vasentasmiling smiley

Helppoa se linkitys on, kokeilkaa!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 21.09.2007 18.22.

Päiväys: 21.09.2007 19.43

Lainaus:
Annikaali
Lainaus:
mailo
Normaalistihan tarvitset vain hiiren oikeaa nappia valitessasi mihin menet.

taikka vasentasmiling smiley

Niin siis vasenta, Sori!

Päiväys: 21.09.2007 19.53

Mullakin olisi kysyttävää..
Mitä nämä uudet otsikon yhteydessä olevat täydentävät otsakkeet ovat? Mm. kevennetty syksy -ketjussa.. tulee loppupuolta koden Kevennetty syksy? puoliskon maku
tai kevennetty syksy? pavuista

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2607
Päiväys: 21.09.2007 23.07

Noo, näissä keskusteluissa jokainen voi oman viestinsä otsikkoa muokata tarvitaessa - tai tuoda juuri se lisämääre smiling smiley Eli siinä oman nimen ja hymiöiden välissä on tuo otsikko, niin sitähän pystyy ihan yhtälailla muokkaamaan kuin tätä perustekstiä.

Päiväys: 22.09.2007 11.49

Just joo. Tää on kai uusi ominaisuus, en ainakaan ole aiemmin huomannut.. ?

Päiväys: 22.09.2007 12.09

Ei sentään, tää on ollut tämän foorumin mukana alusta asti (ihan alkuperäisessä foorumissa joskus vuosi ja risat sitä ei ollut). Mutta onhan tuo on aika huomaamaton, jos ei osaa sitä erikseen katsoa. Ja omasta mielestäni, ei se ole välttämättä niitä forumin tärkeimpiä ominaisuuksia smiling smiley

Päiväys: 22.09.2007 13.06

Ai! Mä en ole ikinä tajunut... Mutta onhan se nyt ilmi selvää, että siellähän se on ollut muokattavissa. Eikä todellakaan ole tärkeä ominaisuus, mutta hyvä etä nyt tuli selville.

Päiväys: 23.09.2007 19.39

Sellaista että, kun menen keskustelu sivulle ja siellä lukee uusi niissä kohdissa, joita sinne nyt on ehtinyt ilmestyä edellisen kerran jälkeen, jos klikkaan sit sitä punaista alleviivattua uusi linkkiä, niin se menee ketjun UUSIMPAAN, eli siihen vikaan, ei siis siihen mihin on jäänyt. Pitää siis peruuttaa.. jopa vaihtaa sivua, jos on juuri sattunut uusi sivu vaihtumaan. Harmittaa! Onko tälle asialle tehtävissä jotain, vai olenko ainut jota tämä ottaa päähän?
Mielestäni se meni aikoinaan siihen mistä lukemattomat alkoi.. kai..

Päiväys: 24.09.2007 8.05

Hmm. Hyvä kysymys, mielestäni linkki on aina aiemminkin mennyt juuri siihen uusimpaan viestiin... Tämä ei tietenkään ole välttämättä ihan se kaikkein luonnollisin tapa, kuten toteatkin. Tutkimme, kunhan saamme muutamat muut asiat vedettyä yli to-do-listalta, voisiko asialle kenties tehdä jotain!

Päiväys: 24.09.2007 10.14

Se ei ollutkaan iso juttu, eli nyt uusi-merkinnöistä menee ensimmäiseen lukemattomaan viestiin!

Kirjoitti: masotto Viestejä: 2178
Päiväys: 24.09.2007 11.10

Olin miettinyt ihan samaa kun mailokin eli kiitos tastakin pikku korjauksesta, katevampismiling smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 24.09.2007 11.10.

Päiväys: 24.09.2007 17.05

Hyvä! Kiitos ja Kumarrus jälleen!

Kirjoitti: Rokka Viestejä: 2622
Päiväys: 25.03.2008 9.57

Ajattelin kysyä (ja tästä ei tarvi kenenkään provosoitua). Miten noiden yksityisviestien kanssa: Eikö ne ole tarkoitettu yksityisiksi, saako niitä moraalisesti tai juridisesti levitellä yleisellä foorumilla? Otan esimerkin: Jos haluan ostaa vaikka mikittimen, jota ko. henkilö ei itse tarvitse ja lähetän nimen ja osoitteen, ja hän levittääkin nimeäni yleisellä foorumilla! sad smiley
Toinen kysymys koskee ylläpitäjän moraalista ja juridista oikeutta lukea yksityisiä viestejä? Esim. Soneralla siihen käsittääkseni täytyy olla oikeuden lupa.
Minun viestejä voi vapaasti lukea, kysyn sitä selventääkseni asian kaikille...smiling smiley

Kirjoitti: White Trash Viestejä: 5702
Päiväys: 25.03.2008 10.07

Hyvä kysymys!
Mäkään en halua omia yksityisviestejäni
Ilta-Sanomien lööpeiksi.
(niissä olisi kyllä ainesta...)

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 25.03.2008 13.34

Mielenkiitoinen kysymys noiden yksityisviestien kanssa, varsinkin viimeisten tapahtumien pohjalta. Miksi kirjoittaa ylipäätänsä sellaista, mitä ei koko kansa saisi lukea? Kirjoitan itsekin yksityisiä viestejä, koska sillä hetkellä se asia ei kuuluu välttämättä muille. Eikä näistä kirjoitteluista kukaan muu ole kiinnostunut kuin foorumilla kävijät. Tuskinpa näistä jutuista kirjoitetaan lehdissä tai jauhetaan radiossa tai tehdään draamasarjaa televisiolle. Miksi ei voi yksinkertaisesti pitää viestejänsä siisteinä ja asiallisina sen varalta, että ne syystä tai toisesta tulevat jonkinlaiseen julkisuuteen, jonka vaara tulee kuitenkin aina olemaan? Sana leikkaa ja neuloo samalla - on monta tapaa sanoa sama asia - kielenkäyttö kertoo paljon toisesta ihmisestä....se on meidä jokaisen käyntikortti......Kotikokissakin....smoking smiley

Kirjoitti: Lynx Viestejä: 9097
Päiväys: 25.03.2008 14.39

No minun mielestä yksityinen viesti on yksityinen. Ja se että niitä tänne foorumille laitetaan on väärin.
Varsinkin jos otetaan lause sieltä toinen täältä. Sehän on vääristelyä.
Selitellään täällä että näin kirjoitin ja siitä tuo suuttui ja minulle puhuu rumasti.
Voin kertoa teille että minä suutuin ihan muusta kuin täällä on esitetty. Suutuin kolmannen osapuolen sanojen vääristelystä.
Ja vielä pahempaa on jos sanoja vääristellään foorumilla ja muka lainaillaan yksityisviestejä.
Se on niin helppo sanoa että pidä kirjoitus siistinä. Tottakai siihen pitäisi pyrkiä.
Mutta minä ainakin suutuin ja silloin on vaikeampi hillitä. Mutta toisaalta onko toisella oikeus vain jatkaa ja laittaa pikaviestiä ja härnätä ja härnätä. Ja sitten jatkaa foorumilla.
Pitäisi pystyä torjumaan joku henkilö kuten mesessä!
Ei varmaan ole ennen ollut tarvetta mutta itse kaipasin sitä eilen.
En halua jatkaa riita Minna Buncen kanssa mutta sen haluan ilmaista että ehdottomasti on väärin levitellä yksityis viestyejä foorumilla. Se on valikoivaa ja tahallista toisen mustamaalaamista. Tarviiko kahden ihmisen sanailuun ja riitaan sekoittaa koko foorumin väkeä??
Herää kysymys että jos riitelen yhden kanssa meneekö minulla oikeus muihin kokkikavereihin?
Eikös normaaleissakin sosiaalisissa suhteissa ole suhteita jotka ovat hankalia. Eikös oikeassakin elämässä ole joskus tyyppejä joita ei voi sietää. Ei se tarkoita ettei muiden kanssa voi olla kaveri.

Tiedän että en ole aktiivinen foorumilla ja Minna Bunce on ollut ystävänne jo kauan. Silti minusta se että riitelen hänen kanssaan ei automaattisesti tarkoita sitä että minut pitää julkisesti hirttää keskus aukiolla julistaen koko kansalle millainen kiroileva syntisäkki olen!

Tämä olisi mennyt nopeasti ohi ilman tätä foorumia. Lähetin kaikki viestini hänelle yksityisenä.
Kukaan ei olisi tiennyt koko asiasta.
Jos käytin liian pahaa kieltä... Siitä voi juoruta ylläpitoon ei koko foorumille.
Tällainen mielipide minulla tähän asiaan.
Pikaviestit ovat kahden ihmisen välisiä ei koko foorumin!

Päiväys: 25.03.2008 14.58

Jep, lähetän tässä vielä viestiä erikseen osapuolille vähän myöhemmin, mutta lopetetaan tässä vaiheessa tämän asian julkinen läpikäynti, se ei kuitenkaan ole niin koko foorumin asia. Eli ei julkisille lynkkauksille sekä muistetaan lisäksi pitää myös siisti kielenkäyttö yksityisissä viesteissä (tai jätetään ne lähettämättä kokonaan ).

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4123
Päiväys: 25.03.2008 20.37

Lainaus:
Lynx
No minun mielestä yksityinen viesti on yksityinen. Ja se että niitä tänne foorumille laitetaan on väärin.
Varsinkin jos otetaan lause sieltä toinen täältä. Sehän on vääristelyä.
Selitellään täällä että näin kirjoitin ja siitä tuo suuttui ja minulle puhuu rumasti.
Voin kertoa teille että minä suutuin ihan muusta kuin täällä on esitetty. Suutuin kolmannen osapuolen sanojen vääristelystä.
Ja vielä pahempaa on jos sanoja vääristellään foorumilla ja muka lainaillaan yksityisviestejä.
Se on niin helppo sanoa että pidä kirjoitus siistinä. Tottakai siihen pitäisi pyrkiä.
Mutta minä ainakin suutuin ja silloin on vaikeampi hillitä. Mutta toisaalta onko toisella oikeus vain jatkaa ja laittaa pikaviestiä ja härnätä ja härnätä. Ja sitten jatkaa foorumilla.
Pitäisi pystyä torjumaan joku henkilö kuten mesessä!
Ei varmaan ole ennen ollut tarvetta mutta itse kaipasin sitä eilen.
En halua jatkaa riita Minna Buncen kanssa mutta sen haluan ilmaista että ehdottomasti on väärin levitellä yksityis viestyejä foorumilla. Se on valikoivaa ja tahallista toisen mustamaalaamista. Tarviiko kahden ihmisen sanailuun ja riitaan sekoittaa koko foorumin väkeä??
Herää kysymys että jos riitelen yhden kanssa meneekö minulla oikeus muihin kokkikavereihin?
Eikös normaaleissakin sosiaalisissa suhteissa ole suhteita jotka ovat hankalia. Eikös oikeassakin elämässä ole joskus tyyppejä joita ei voi sietää. Ei se tarkoita ettei muiden kanssa voi olla kaveri.

Tiedän että en ole aktiivinen foorumilla ja Minna Bunce on ollut ystävänne jo kauan. Silti minusta se että riitelen hänen kanssaan ei automaattisesti tarkoita sitä että minut pitää julkisesti hirttää keskus aukiolla julistaen koko kansalle millainen kiroileva syntisäkki olen!

Tämä olisi mennyt nopeasti ohi ilman tätä foorumia. Lähetin kaikki viestini hänelle yksityisenä.
Kukaan ei olisi tiennyt koko asiasta.
Jos käytin liian pahaa kieltä... Siitä voi juoruta ylläpitoon ei koko foorumille.
Tällainen mielipide minulla tähän asiaan.
Pikaviestit ovat kahden ihmisen välisiä ei koko foorumin!

Minunkaan mielestani yksityisia viesteja ei pitaisi laittaa kaikkien nakyville, mutta eilinen solvaus meni jo taysin yli hilseen. Mitaan viesteja en ole muutellut ja jattanyt tekstista mitaan pois. Valehdellut en ole kenellekkaan, enka valehtele vastaisuudessakaan. Kopioin viestit ihan suoraan sellaisina, kuin otin ne vastaan. Ja niinkuin sanottu, kielenkaytto on ihmisen kayntikortti...kotikokissakin. Sen takia halusinkin kopioida tekstin, koska se oli nimenomaan "kayntikorttisi". Riidella EN halua, mutta erilaisia mielipiteita haluan esille keskusteluissa...ruoasta ja kokkailusta. Nain tasta kotikokista saa kaiken mahdollisen hyodyn ja oppii/tutustuu uusiin asioihin paivittain. Mutta missaan nimessa en ala lukemaan henkilokohtaisia solvauksia minua tai perhettani kohtaan, mielestani se todellakin on vaarin.

Päiväys: 25.03.2008 22.48

Okei, nyt on kummankin kanta selvillä.
Sinä olet tuota mieltä asioista ja sen kulusta ja minä olen ylemmän viestini kanssa samaa mieltä.
Parempi kun sovimme olevamme erimieltä ja se siitä.
Olen jo luvannut Eerolle, että siistin kielenkäyttöni ja sen teen.

Olen pahoillani aiheuttamastani vaivasta ylläpidolle.
Olen myös pahoillani aiheuttamastani mielipahasta ulkopuolisille joilla ei ollut osaa eikä arpaa minun ja Mefistofeleksen riidassa.

Tästä lähtien jos minua kiukuttaa : Halaan Apinaa.
Ja laitan koneen kiinni.

Päiväys: 25.03.2008 22.51

Hups anteeksi kirjoitusvirheeni..
Tarkoitin tietenkin Minna Buncen ja minun riitaa..
Miten ne sormet noin väärin.. On jo myöhä menen nukkumaan

Päiväys: 25.03.2008 23.00

Eiköhän tämä keskustelu ole tässä, ja asian käsittely riittää täällä tältä osin. Lynx, tuo heitto on täysin turha ja tarpeeton, tässä vaiheessa ei varmasti tarvitse enää turhaan alkaa sohia. Odotan, että tämä loppuu nyt oikeasti tähän.

Viesti
Tämä viestiketju on suljettu.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu