Kumppanit

Keskustelut » Juomat ruokien kanssa, ja ilman

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 2 / 5

Re: Kahvijuomat
Kirjoitti: White Trash Viestejä: 5702
Päiväys: 16.01.2008 22.14

Sun pitää Mailo olla erityisen varovainen
noiden viemärihommien kanssa...

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 16.01.2008 22.33

smiling bouncing smiley

Kirjoitti: piia58 Viestejä: 2771
Päiväys: 16.05.2008 20.20

Nyt olen ihastunut Cafe-vanilla (Nescafe).
Ai, että tuntuu mukavalta välillä lipitellä sitä.
Kiva pieni vaahto. tongue sticking out smileygrinning smiley

Kirjoitti: mari76 Viestejä: 2113
Päiväys: 16.05.2008 22.09

Miulla on ollu kaapissa Gevalian daim kahvia jo jonkin aikaa mut en oo vielläkään saanu aikseks maistaa eye rolling smiley

Kirjoitti: piia58 Viestejä: 2771
Päiväys: 17.05.2008 7.17

Lainaus: mari76]Miulla on ollu kaapissa Gevalian daim kahvia jo jonkin aikaa mut en oo vielläkään saanu aikseks maistaa

Ei muutakun kuppi käteen ja ihanaan aamuun.

Kirjoitti: Rokka Viestejä: 2622
Päiväys: 22.05.2008 14.38

Aika makeaa se Daim-kahvi. Ostin tänään Watsa kahvia (Robert Paulig), sen ei pitäis närästääeye rolling smiley.

Päiväys: 23.05.2008 13.25

Ei närästä!thumbs down Ei tosin maistunut kovin hyvältä!

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 24.05.2008 8.12

Eli ei närästä koska ei maistu winking smiley

Kirjoitti: Tapio Viestejä: 934
Päiväys: 01.08.2008 1.36

Lainaus:
Rokka
Ei närästä!thumbs down Ei tosin maistunut kovin hyvältä!
Jos kahvi närästää, niin kokeile jotain tummaksi paahdettua. Esim. Presidentin tumma paahto tai sitten vaikkapa Pauligin Cafe Parisien.

Minulle kotimainen vaalea, esim Juhla-Mokka ei sovi lainkaansad smiley.

Kirjoitti: Hilda Viestejä: 588
Päiväys: 16.08.2008 23.07

Kahlua vaniljakermavaahdolla.

Kesäpaikassa ehdottomasti pannukahvia ja pitkopullaa. Joskus harvoin latte ja ravintolassa jälkkäriks espresso. Muutoin olen nykyään teen ystävä. Vieraille tarjoan itse jauhettua.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 16.08.2008 23.08.

Päiväys: 16.08.2008 23.28

Lainaus:
Hilda
Kahlua vaniljakermavaahdolla.
[www.kotikokki.net]

Päiväys: 19.08.2008 19.10

Namia! Pitäsköhän...

Päiväys: 19.08.2008 20.20

Mullakin on vielä meinaus asteella...

Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4018
Päiväys: 19.08.2008 20.24

Kiitos teille, Hilda ja Mailo, että meinailitte täällä, en ole tuota bongannutkaan. pitääpä testata noitakerhossa!

Päiväys: 19.08.2008 20.40

smiling bouncing smiley

Päiväys: 20.08.2008 6.56

Sanotaan, että pressopannulla tulee melkeimpä parempi kahvi kuin suodattamalla. Ehkäpä niin, jos pressopannulla keitetyn kahvin juo heti. Mutta jos kahvi seisoo pannussa niin se muuttuu kuten porokahvikin väkevämmäksi ja kitkerämmäksi koska porot ovat kosketuksissa nesteen kanssa koko ajan.

Kesän lomareissulla sai eräs konsulentti myytyä minulle uudenlaisen pressopannun jossa kahvi on kuin suodattimella tehtyä. [www.amazon.com]
Vempeleen niksinä on se, että aluksi metallisuodatin painetaan tyhjän pannun pohjalle. Siihen porot ja päälle vesi. Kun kahvi on tarpeeksi muhinut, niin nyt ei painetakaan pannun "mäntää" alas kuten tavallisessa pressopannussa vaan se vedetäänkin ylös. Pohjalla oleva suodatinverkko nostaa porot pois kahvista, eikä kahvi muhi turhan vahvaksi kuten tavallisessa pressopannussa käy.

Laitteen huono puoli on vain se, että sen putsaaminen on hiukan hankalampaa kuin tavallisen pressopannun kanssa.

Mutta parempi kahvi sillä tulee kuin perinteisellä pressolla.

Päiväys: 20.08.2008 15.30

Mä katselin ikeassa juuri viime viikolla tällaista [www.ikea.com]
Ei ollut hinnalla pilattu, mutta tekniikka jäi arvoitukseksi eye rolling smiley Luultavasti tuossa jää se sakka pohjalle?

Kirjoitti: White Trash Viestejä: 5702
Päiväys: 20.08.2008 17.05

Mulla on just tuo Ikean presso.
Ostin ihan pannukahviakin sitä varten mutta
siinä on ilmeisesti se verkko kuitenkin hiukan
liian harva koska kahvista tuli tosi sameaa.
Olen käyttänyt sitä sen jälkeen pelkästään
teelle.

Päiväys: 20.08.2008 18.00

Minä käytän kans pressopannua teenkeittoon thumbs down

Päiväys: 20.08.2008 19.37

Teelle minäkin sitä suunnittelin.

Päiväys: 20.08.2008 20.57

Menee teejutusteluks kahviketju, mut sanonpa kuitenkin että ihan hyvää teetä tulee kun on kuppi ja metallisihti+ kansi. Ostettas lisääkin sellasia haudutuskuppeja mut löytyy vaan posliinisihtejä, ei metallisia.

Tuleeko pressopannulla oleellisesti parempaa teetä? Sillä saa vissiin pienempiä määriä kun varsinaisella sähköteepannula, mutta yhen kupin systeemi on mielestäni ihan ok ilman keitintä. Kun en paremmasta tiedä?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20.08.2008 20.59.

Päiväys: 22.08.2008 2.29

Lainaus:
Mailo
Mä katselin ikeassa juuri viime viikolla tällaista [www.ikea.com]
Ei ollut hinnalla pilattu, mutta tekniikka jäi arvoitukseksi eye rolling smiley Luultavasti tuossa jää se sakka pohjalle?
Meillä on "Ikealainen" teepannuna ja se toimii juuri kuten arvelitkin: Tee/kahvi pannun pohjalle > päälle kiehuvaa vettä > kansi päälle mäntä/sihti ylhäälle vedettynä > jonkun ajan kuluttua painat männän/sihdin alas ja sakat tai teenlehdet jäävät pannun pohjalle.

Sihdin verkko Ikean mallissa on todella aavistuksen verran turhan harva ja kuten White Trash totesi niin kahvista tulee sameaa, aivan kuin "nokikylki"-pannulla keitettäessä. Makua se ei haittaa mutta sakkainen kahvi on ikävän väristä ja sakka jää "epäesteettisesti" kupin sisäpuolelle niinkuin kahvi olisi kuravedestä keitetty. Teehen Ikealainen kumminkin on ihan ok.

Päiväys: 22.08.2008 2.33

Lainaus:
Hilda
Tuleeko pressopannulla oleellisesti parempaa teetä?
En ole huomannut maussa mitään eroa onko pressopannulla vaiko oikein perinteisellä teepannulla haudutettu.

Mutta pressopannu on todella vaivaton kun haluat haudutettua teetä, erityisesti kun tekee vain pienen määrän ts kupin tai kaksi.

Päiväys: 22.08.2008 16.59

Mullon just sellanen mihin mahtuu kaks mukillista teetä. Ei ole Ikealainen, mutta "kurakahvia" silläkin tulee... Mut aivan ihana teehommissa thumbs down

Kirjoitti: zora Viestejä: 2957
Päiväys: 07.09.2008 19.10

Ostin eilen koemielessä sellaisen pienen (0,3l) BODUM frenchpress kahvivempeleen.Todellakin kahvi on minusta paljon parempaa,kuin perinteisellä keittimellä tehty.Ja tuo pieni on kiva,jos haluaa vain kupillisen kahvia.
Taidan ostaa sen isommankin keittimen,sillä perheessämme kaikki pitivät enemmän tuosta pressopannukahvista.(tein sokkotestin).

Päiväys: 18.09.2008 19.01

Siellä se OBH Nordican Chilli nyt möllöttää keittiössä. Olen valuttanut huuhteluvettä läpi ja nyt on kahvit kupissa asti grinning smiley

Onhan se ero entiseen ylikuumentavaan keittimeen verrattuna valtava.
Ainoa "huono" puoli keittimessä näytästäs olevan, että mun täytyy sijoittaa se uudelleen. Kaapiston alla ei mahdu aukaisemaan vesiluukun kantta. Mutta ei suurikaan ongelma. Keitin siirtyy tiskipöydänkulmalta tasolle.

Kirjoitti: freesia Viestejä: 512
Päiväys: 23.09.2008 14.27

Sain Watsa- Kahvi paketin äskettäin.....pitäisi olla samettisen pehmeää vatsalle. Toivottavasti on, en ole suodattanut vielä joten ei mausta tietoakaan.

Päiväys: 24.09.2008 14.47

Jälleen kerran on Suomalainen valmistaja hinnoitellut itsensä ulos...ainakin minun taloudestani.

Pidän ranskalaisesta cafe au lait'ista. Kyseinen tumma paahto on vain Pauligin tekemänä sikamaisen kallista, noin 16 € kilolta, mutta muutakaan en ole (ainakaan Prismassa) aiemmin nähnyt.

Tänään löytyi kaupassa käydessäni sattumalta Pauligille vakavasti otettava kilpailijagrinning smiley

Ruotsalainen: Arvid Nordquists classic franskrost. Kilohinta oli alle 7 €! Kotona oli pakko ottaa heti "tyypit"...ja täytyy todeta, että Paulig menetti minussa asiakkaan, sillä makueroa ei ollut oikein hakemallakaan.

Ihmetyttää miten kotimainen voi maksaa yli 2 kertaa enemmän.confused smiley

Päiväys: 06.10.2008 8.22

Mua yritettiin huijata: Väitettiin että Halonen on loppu. Uhrauduin juomaan kupposen, sehän maistui Pressalle (ja oli sitä)! moody smiley

Kirjoitti: Marjoja65 Viestejä: 255
Päiväys: 09.10.2008 19.19

Lainaus:
Tapio
Jälleen kerran on Suomalainen valmistaja hinnoitellut itsensä ulos...ainakin minun taloudestani.
Pidän ranskalaisesta cafe au lait'ista. Kyseinen tumma paahto on vain Pauligin tekemänä sikamaisen kallista, noin 16 € kilolta, mutta muutakaan en ole (ainakaan Prismassa) aiemmin nähnyt.

Tänään löytyi kaupassa käydessäni sattumalta Pauligille vakavasti otettava kilpailijagrinning smiley

Ruotsalainen: Arvid Nordquists classic franskrost. Kilohinta oli alle 7 €! Kotona oli pakko ottaa heti "tyypit"...ja täytyy todeta, että Paulig menetti minussa asiakkaan, sillä makueroa ei ollut oikein hakemallakaan.

Ihmetyttää miten kotimainen voi maksaa yli 2 kertaa enemmän.confused smiley
Hei, onko tuo Nordquist´in kahvi espressoa?
Annars är du från Larsmo?

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 2 / 5

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu