Kumppanit

Keskustelut » Juomat ruokien kanssa, ja ilman

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 4 / 5

Re: Kahvijuomat
Kirjoitti: Simoinen Viestejä: 833
Päiväys: 04.10.2011 22.20

Lainaus:
mila
Lainaus:
Simoinen
Minulla on tuollainen pressopannu johon mahtuu 2 isoa tai 3 pientä mukia. Pienellä vedenkeittimellä kiehutan tarpeellisen veden. Kahvi on niitä harvoja tuotteita joissa ei kannata sortua halpoihin korvikkeisiin, minulla on yleensä juhlamokkaa pannujauhatuksella. Olen jostain joskus saanut päähäni että kahvin sisältämä rasva härskistyy, joten säilytän kahvia jääkaapissa, litistävällä pussinsulkijalla umpioituna.

Eipä muuten ole kauaakaan kun Pauligin edustaja kehoitti tekemään juuri noin. Ja sanoi vielä, että missään nimessä kahvia ei saisi kaataa pussista mihinkään purkkiin.

Olisinko sitten kuullut radio peililtä tuon jutun. Minulla oli tapana töissä pistää radiokuuloke kuulevaan korvaan ja antaa jorinoitten mennä läpi enimmäkseen, kuuntelin kyllä radiaattorin ja välskärin kertomukset, ja joitain mielenkiintoisempia artikkeleita.

Kummiskin, kahvipussissa tuntuu säilyvän tuoreen kahvin aromi kauemmin kun käyttää tuota jääkaappi-pussinsulkijayhdistelmää.

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 07.10.2011 14.18

Tämän päivän herkkuhetki, suklaakardemummakahvi. Taivaallista!

Kirjoitti: Silke Viestejä: 41
Päiväys: 24.10.2011 11.47

Päiväys: 26.10.2011 9.38

Kyllä pisti taas vihaksi iltalehdessä kekkuloineen kahvi-insinöörin möläytys:

"Työpaikan automaattikahvi

Et tiedä kahvista mitään, mutta tiedät kaiken kofeiinista. Useamman automaattikahvimukillisen jälkeen vatsa saattaa protestoida ja illalla uni odotuttaa itseään."

Luulenpa tietäväni kahvista kaiken tarvittavan, ja juon silti työpaikan automaattikahvia jos se on ilmaista eikä mitään muuta ole saatavissa.

Luotettavan tutkimuksen mukaan iltalehden näkeminen nostaa verenpainetta 3 kertaa enemmän kuin kofeiini.

Kirjoitti: Jasmine85 Viestejä: 633
Päiväys: 07.11.2011 20.12

Hyvää on myös kaupan Gevalia Cappiccino Toblerone pikakahvi (vaikken yleensä näihin pikakahveihin perusta). Hyvää vaihtelua aina silloin tällöin. thumbs down

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 02.12.2011 10.44

Jouluksi on varattuna suklaakahvia aattoillan herkutteluun. Terästän sitä konjakilla, uskomattoman hyvää!

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 02.12.2011 10.45.

Kirjoitti: mummi65 Viestejä: 118
Päiväys: 02.12.2011 17.39

Taas tänäkin vuonna varattu Pentikin joulukahvia...aivan ihanan makuista ...jo tuoksukin hurmaa...suosittelen....

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 29.12.2011 8.52

Aamukahvit menikin tänä aamuna yllättäen kerma - maidolla... Teki vaan jotenkin mieli...

FM

Päiväys: 29.12.2011 8.55

Pressopannulla keitin juhlamokkaa pari mukia. Kotona käytän sokerin tilalla nykyään tuollaisia lidlin makeutusainenappeja kätevästä klippipurkista, ihan vain siksi että sokerin kanssa tuli aina sotkua. Ja sekaan milbonan iskukuumennettua kevytmaitoa, saisivat tehdä kulutusmaitoversion. Oli aikoinaan kova pala opetella käyttämään kevytmaitoa kahvissa.

Kirjoitti: zora Viestejä: 2957
Päiväys: 29.12.2011 12.33

Sain joulupukilta yllätten lahjaksi teräksisen 1,5 litran pressopannun,joka on samalla termoskannu (Bodrum).Se on aivan mainio vehje,kahvi valmistuu nopeasti ja on todella hyvää.Minun vanha poriseva kahvinkeitin jää nyt eläkkeelle....

Päiväys: 29.12.2011 18.36

Lainaus:
zora
Sain joulupukilta yllätten lahjaksi teräksisen 1,5 litran pressopannun,joka on samalla termoskannu (Bodrum).Se on aivan mainio vehje,kahvi valmistuu nopeasti ja on todella hyvää.Minun vanha poriseva kahvinkeitin jää nyt eläkkeelle....

Pressopannu on hieno keksintö.

Kirjoitti: Skeppo Viestejä: 216
Päiväys: 15.01.2012 18.32

Onko täällä kellään sitä Pauligin Cupsolo laitetta?
Mietin vain sellaisen hankintaa....mutta olis kiva kuulla käyttäjäkokemuksia jos jollakin jo laite on!

Kirjoitti: leena47 Viestejä: 1699
Päiväys: 22.01.2012 19.33

Lainaus:
Skeppo
Onko täällä kellään sitä Pauligin Cupsolo laitetta?
Mietin vain sellaisen hankintaa....mutta olis kiva kuulla käyttäjäkokemuksia jos jollakin jo laite on!

Itsellä ei ole kokemusta, mutta Kuningaskuluttajassa oli jutttua tuosta.
[kuningaskuluttaja.yle.fi]

Kirjoitti: jontsku Viestejä: 2
Päiväys: 02.02.2012 9.43

meillä ei ole cupsoloa, mutta meillä on DOLCE CUSTO se on hyvä ja sillä saa tehtyä kaikkea kahvista jääteehen asti. Minä olen ainakin tyytyväinen siihen, että voisit myös harkita sen hankintaa. Taidankin tästä mennä tekemään pari kaakaota dolce custolla.

Kirjoitti: jontsku Viestejä: 2
Päiväys: 03.02.2012 9.45

spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out

Kirjoitti: ARU Viestejä: 213
Päiväys: 25.02.2012 18.15

Kaupassa on myytävänä kokonaisia kahvin papuja ainakin Presidentti ja Juhlamokka.Onko kokemusta kellään,jos jauhaisi mummon kahvimyllyllä pavut ja keittäisi tavallisella Mokka masterilla siitä kahvit.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2536
Päiväys: 25.02.2012 18.38

Eiköhän se onnistu. Jotkut ystävistäni käyttävät kahvin valmistukseen keittimessään pannukarkeutta ja väittävät että siitä saa parhaat kahvit.
Joissakin kaupoissa on mylly millä voi jauhaa itse kahvin haluamalleen karkeudelle. Aromit haihtuvat aika äkkiä eli kannattaa jauhaa vain se määrä kahvia mitä sillä kertaa tarvitsee. Tuoksu on ainakin mahtava.

Päiväys: 26.02.2012 10.56

-Täytyy mielen kiinnosta kokeilla.Mä muistan,kuinka mummulle jauhoin kahvia.
-Sitten tuolla on paistin pannun näköinen "vempele".Siinä on kansi,josta toinen sivu kääntyy vaakasuorassa sivuun.On semmoinenkin muistikuva,että sillä olisi paahdettu kahvin papuja? En ole varma.

Päiväys: 26.02.2012 12.33

Lainaus:
ARU
-Täytyy mielen kiinnosta kokeilla.Mä muistan,kuinka mummulle jauhoin kahvia.
-Sitten tuolla on paistin pannun näköinen "vempele".Siinä on kansi,josta toinen sivu kääntyy vaakasuorassa sivuun.On semmoinenkin muistikuva,että sillä olisi paahdettu kahvin papuja? En ole varma.

Hämärästi lapsuudestani muistan, että meilläkin oli semmoinen laite. Siinä taisi kannen alla olla sellaiset siivekkeet, joita sai pyöritettyä kammella. Meillä sitä sanottiin rännäliksi. Länsi-suomalainen ilmaisu leinee prännäri.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2536
Päiväys: 26.02.2012 13.10

Minulla on perintönä saatu seka käsin veivattava kahvimylly että prännäri jolla kahvia voi paahtaa. Löytyy myös kuparinen pannu jossa on torakkaläppä.

Päiväys: 26.02.2012 14.32

-Joo nyt minäkin muistan puhuttiin prännäristä.
-Ei nyt aleta kehuun mitä kenelläkin on,mutta mulla on kolme eri kokoista kupari pannua tossa kaapin päällä ja yhdessä on ilmeisesti se mainitsemasi torakkaläppä. Se oli mulle aivan uusi nimike.Kiitos tiedosta mä olen kiinnostunut kaikesta vanhasta.

Päiväys: 26.02.2012 15.13

-No en vieläkään osannut lopettaa. Eikö kaupasta saanut aikoinaan paahdettuja papuja,kun piti olla prännäri?

-Mutta ajatelkaas:Mä keitän kohta iltapäivä kahvit.Ensin puuhellaan valkee,pavut prännäriin paahtuun,sitten täytyy varmaan jäähdytellä papuja ennen jauhamista.
Sitten ollaankin voiton puolella vesi on kiehahtanut kuumalla hellalla ei muuta,kun pöönät pannuun.Aikaa meni,mutta ihana kahvi hetki odottaa.Oli se ennen kahvi kovan työn takana!

-Nyt täytyy lopettaa toi kahvi menee tätä kirjoitellessa tuolla Masterissa jo pahaksi.Nykyään pieniä on murheet.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 27.02.2012 10.45.

Kirjoitti: karit Viestejä: 176
Päiväys: 27.02.2012 10.22

Olen kaverin luona ja hänellä on hieno erikoiskahvin keitin. Joimme juuri latet ja eilen tein meille cappuccinot, olipa ylellistä!

Kirjoitti: marice Viestejä: 1438
Päiväys: 27.02.2012 10.58

Tuliko kahvista hyvaa?
Aru, minullakin on muistikuva jostain kahvipapujen paahtimesta tai ainakin kahvimyllysta.
Mutta kuule, hellan sytyttaminen oli ihan joka aamuista toimintoa eika edes niin kovin kauan aikaa sitten kun oikein muistelen.
Itse haluaisin elavaa tulta keittioon nytkin, silla sitten voisikin tehda vaikka mita...mutta ei nyt onnistu, eli nauti hellastasi!

Päiväys: 27.02.2012 11.56

Lainaus:
ARU
-No en vieläkään osannut lopettaa. Eikö kaupasta saanut aikoinaan paahdettuja papuja,kun piti olla prännäri?.

Silloin sotien jälkeen ei varmaan vielä saanut kuin raakakahvia, joten rännäleitä vielä tarvittiin.
Laitanpa oheen mielenkiintoisen linkin kahvin paahtamisesta.
[yle.fi]

Päiväys: 29.02.2012 21.43

Lainaus:
marice
Tuliko kahvista hyvaa?
Aru, minullakin on muistikuva jostain kahvipapujen paahtimesta tai ainakin kahvimyllysta.
Mutta kuule, hellan sytyttaminen oli ihan joka aamuista toimintoa eika edes niin kovin kauan aikaa sitten kun oikein muistelen.
Itse haluaisin elavaa tulta keittioon nytkin, silla sitten voisikin tehda vaikka mita...mutta ei nyt onnistu, eli nauti hellastasi!

-Katsoin sivusi.Anteeksi,jos nyt loukkaan sinua!! Täällä ei enään eletä takapajulassa.Eikä ryssästäkään ole mitään uhkaa.Puheenihan tarkoitti aikaa ennen sotia.

Kirjoitti: Skeppo Viestejä: 216
Päiväys: 18.03.2012 11.29

Hommattiin murun kanssa sitten toi Pauligin Cup Solo kahvilaite ja ollaan todella TODELLA tyytyväisiä smiling smiley

Laite soveltuu pieneen perheeseen kuten meitäkin on kaksi. Isolle joukkiolle keitettynä tuolla laitteella tulee kahvista liian kallista.

Kahvi on miltei paremman makuista kuin keittimellä keitettynä ja laite on todellakin erittäin helppo käyttää.

Voin suositella muillekin thumbs down

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 18.03.2012 22.05

Kahvinkeitin hajosi ja aloin laittaa aamukahvikupposeni pressopannulla. Olen käyttänyt sitä yleensä vain teen keittämiseen.
Pressopannulla tulee kuitenkin niin hyvää kahvia, että päätin ettei tähän talouteen hankita uutta kahvinkeitintä. Vain oma pressopannu kahville.. On halpa, kestävä, eikä vie sähköä saati roskaa suodatinpaperin ym. muodossa. Ja silläkin saa vain yhden kupillisen..

Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4018
Päiväys: 19.03.2012 9.39

espressokahvin herkutteluhetkiin käytän mutteripannua. Kolmen kupin keitin ja se satsi on kahdelle riittävä smiling smiley yksinkin se menee..
Latteen (espresso+maitovaahto) vaahdotan maidon vatkaimella, en omista höyryvaahdotinta. Nyt tosin ostin Gastromessuilta mikittimen ja kokeilen sillä maidonkin vaahdottamista. Hommasin lähinnä kermalle...

Poika ja miniä käyttävät pressopannua ja se kahvi on hyvää. Pressopannua siksikin, että toinen käyttää keitetyn veden teehen/kaakaoon ja toinen kahviin. Olen harkinnut, että ostaisin pienen presson itselleni, mutta ei ole vielä eteen tullut winking smiley

Perus kahvinkeittimeni on termariversio, eli kahvi ei painetu levyllä. Sujuvasti aamukahvin lopun illalla kotiin tultua kuumennan mikrossa grinning smiley
- koskakohan olen viimeksi sen teräspannun pessyt, vaikka kestää jopa konetiskin eye rolling smiley

Mutta kun keittimellä keitän kahvit ja haluan/haluamme nautiskella, laitamme sekaan kermaa. Aamukahvi menee luomukevytmaidolla, tosin nyt ajattelin kokeilla kulutusmaitoversiota. Muuhun kuin kahviin en päivittäin maitoa käytä.

Kirjoitti: zora Viestejä: 2957
Päiväys: 19.03.2012 10.07

Lainaus:
Teya
Kahvinkeitin hajosi ja aloin laittaa aamukahvikupposeni pressopannulla. Olen käyttänyt sitä yleensä vain teen keittämiseen.
Pressopannulla tulee kuitenkin niin hyvää kahvia, että päätin ettei tähän talouteen hankita uutta kahvinkeitintä. Vain oma pressopannu kahville.. On halpa, kestävä, eikä vie sähköä saati roskaa suodatinpaperin ym. muodossa. Ja silläkin saa vain yhden kupillisen..

Meillekin tuo pressopannu on tullut jäädäkseen,valtavan nopeasti tulee 1,5 litran kannullinen hyvää kahvia.Mökillekin aion hankkia sellaisen.

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 4 / 5

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu