Kumppanit

Keskustelut » Juomat ruokien kanssa, ja ilman

Mene sivulle: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 1 / 14

Onko teen ystäviä?
Kirjoitti: Aamu Viestejä: 188
Päiväys: 25.03.2007 14.28

Kiinnostaisi kuulla miten paljon juotte teetä?
Pussiteetä, irtoteetä, haudutettua teetä, valkoista, vihreää vaiko minkälaista? Onko oikein teen tosiystäviä vai juotteko pakosta liptonin pussiteetä jos ei kahvia ole tarjolla? winking smiley
Onko muuten totta että valkoinen tee piristää eniten?

Itse juon päivittäin teetä useammankin kupin, mutta aika perusmakuja (early grey, keisarin morsian ym ym) ja yleensä pussista.. Tosin liptonin perusteetä vain pakosta ja sitruunaisista teemauista en oikein perusta.thumbs up

Re: Onko teen ystäviä?
Kirjoitti: masotto Viestejä: 2178
Päiväys: 25.03.2007 14.46

En erityisemmin tykkaa teesta koska olen kahvihammas mutta juon iltaisin useesti mukillisen yrttiteeta vain siksi etta se on terveellista ja auttaa nukkumaan. Fenkoli, kamomilla, salvia, Melissa ja ruusunmarja ovat suosikkejani tai sitten jotain luontaistuotekaupasta ostettua sekoitusta. Vihreaa teeta teen joskus ison pullollisen ja litkin sita paivan mittaan kylmana veden sijasta. Lauantaisin meilla juodaan joskus kello viiden teeta jos olen tehnyt vaikka omppupiirakansmiling smiley Italiassa teehen puristetaan sitruunan mehua ja sokeria tai hunajaa, ei missaan tapauksessa maitoasmiling smiley

Kirjoitti: mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 25.03.2007 15.05

Juon vain teetä, kun ei kahvista pidä. Perus pussi-teetä; earl grey, prinsessa, lipton.. ym. Myös marjan makuiset on hyviä. Viikonloppuisin kotona laitan kuppiin "tavallisen teepussin" ja jonku FourRedFruits tms pussin. Yhdistelmä on hyvä. Juon teen sokerin kanssa (runsaan sellaisen). En juo ollenkaan pelkkää vihreää teetä sad smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 25.03.2007 15.06.

Kirjoitti: laurak Viestejä: 262
Päiväys: 25.03.2007 17.35

juon yleensä illalla ja joskus päivällä teetä smiling smiley
ennen meni peruspussiteetä, princess tea on ollut suurta herkkua. nyt löysin pressopannun ihanuuden (sain joululahjaksi) ja olen siinä hauduttanut irtoteetä kahvin ohella. green tea lemon on ehdoton suosikki, kuten myös princess tea:n irtoversio. muita herkkuja on omenatee.

aika usein tulee illalla kyllä nautittua ricolan yrttiteejuomajauhetta, sitä vihreää smiling smiley

Kirjoitti: Mustikka Viestejä: 6472
Päiväys: 25.03.2007 18.50

Meillä on tapana juoda kerran päivässä teetä (mies juo kahdesti, kun juo aamullakin teetä). Emme harrasta pussukoita, vaan haudutamme. Minä juon useimmiten vihreää teetä, johon sekoittelen hieman kuivattua minttua. En tarvitse sokeria enkä maitoa siihen teehen. Joskus illalla kamomillaa, että olo rauhoittuu. winking smiley

Kirjoitti: Hapsu Viestejä: 7
Päiväys: 25.03.2007 19.56

Tee on jokapäiväinen juttu meillä. Kahvi ei oikein sovi minun eikä sen kummemmin miehenkään vatsalle. Teetä tehdään miten milloinkin. Kiireessä pussista ja ajan kanssa hauduttamalla. Minulla nuo allergiat rajoittaa makunautintoja, niin haen niitä usein teestä. Metsämarjaa, intialaisia makuja, mitä milloinkin ja olenkin varsinainen uusien makujen etsijä. Ikuinen ystävä ja sadepäivän ilo ovat kestosuosikkeja ja vihreä tee joko appelsiinilla tai mintulla maustettuna. Joskin viimeisestä tulee välillä mieleen hammastahna smiling smiley

Teen juon sellaisenaan ilman maitoa ja sokeria. Tosin voin sekaan joskus laittaa esim. tuorepuristettua mandariinimehua tai pari tippaa sitruunamehua. Mutta siihen keltaiseen liptoniin harvemmin lankean....

Kirjoitti: tvlupa Viestejä: 504
Päiväys: 26.03.2007 10.36

Vihreää teetä menee usein iltaisin. Välillä myös muita metsämarja ym. kokeiluja tulee haudutettua. Ilman sokeria ja maitoa. Joskus loraus sitruunaa seassa.

Teen juonti ajoittuu yleensä sellaiseen hetkeen ettei ole niin kiire ettei ehtisi hauduttamaan kunnolla.

Kirjoitti: pson thessims Viestejä: 40
Päiväys: 26.03.2007 11.25

juon oikeastaan vain teetä, mitä sukulaisilla juon kahvia mutta olen silti vannoutunut teen juoja

Kirjoitti: Hilda Viestejä: 588
Päiväys: 26.03.2007 12.45

Aamula teetä: englantilaista tai piparminttua.
Päivällä kahvia ja
Illalla "teiinitontä" teetä.

Haudutettuja juon myös. Kotoakin niitä löytyy, mutta pussitee on varmempi tapa ylipäänsä ehtiä juomaan se tee. Tykkään vanilja-aromista ja sitruksesta. Ruusunmarjat, rommit ja kirsikat sen sijaan sen paremmin kuin vihreä teekään eivät ole minun makuuni.

Kiinassa asuessa join toki vihreää teetä ja myös pääsin näkemään, miten aito japanilainen vihreä tee valmistetaan taiteen sääntöjen mukaan (näkeminen ei vielä todellakaan tarkoita, että itse osaisin). Ehkä jotenkiten oikeaoppisesti osaan juoda, mutta jo pelkkä odottelu seremonian aikana ottaa polviin ja alaselkään... grinning smiley.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 26.03.2007 12.46.

Kirjoitti: sarkku Viestejä: 725
Päiväys: 26.03.2007 14.13

aamuteet ja iltateet tiätysti!päivällä kahvia.Mulla on kaappi täynnä eri makuja.Parasta ehdottomasti on Early Grayt..kaikki maut!sitten sitruuna teetä ja plikka juo mansikkateetä..haudutettuna tai pussiversio .Maitoa ja hunajaa kyytiin mukaan ja nautinto on taattu!spinning smiley sticking its tongue out

Kirjoitti: Jekka Viestejä: 2
Päiväys: 30.03.2007 21.35

Mä juon melkein mitä vaan teelaatua. Nordqvistin teet on niitä tällä hetkellä, joihin oon tykästynyt. Muista ehkä vanilja ja sitruunatee.

Kirjoitti: annima Viestejä: 77
Päiväys: 02.04.2007 16.50

kyllä!!!
olen teen ystävä. tykkään monen makuisista teemauista.
teetaivas-pakkauksessa on monenmakuista teetä.
ananas-mansikka-persikka. kyllä on pakkaukselle annettu
osuva nimi: teetaivas. Hmmmm... herkullista.
illalla, kun pari kupillista juot teetä, niin saat rauhallisen
unen. grinning smileysmiling smiley

Kirjoitti: pson thessims Viestejä: 40
Päiväys: 03.04.2007 16.01

tietäisikö kukaan muuten mistä löytäisi kokonaisia teenlehtiä, olen yrittänyt tavallisista kaupoista löytää tuloksetta

Kirjoitti: Aamu Viestejä: 188
Päiväys: 03.04.2007 19.42

Täälä Hämeessä niitä saa karkkikaupoista ts. liikkeistä joissa myydään makeisia, kahvia, teetä, pähkinöitä ym. herkkuja.

Kirjoitti: Piri Viestejä: 1064
Päiväys: 03.04.2007 20.14

Aamuisin tulee juotua pari kupillista teetä, jonka olen hauduttanut pusseista tai irtoteestä. Useinmiten pussiteestä.

Kirjoitti: Annikaali Viestejä: 689
Päiväys: 30.07.2007 12.50

Vaikka olenkin kahvihullu, juon usein vihreää Chae orient-teetä.
Se oli ensimmäinen tee, jota ylipäänsä pystyin juomaan (kauhukuvissa siinsi joku lapsena juotu maitotee).
Chaeta saa sekä pussiteenä, että haudutettavana versiona. Eli riippuu aina ajasta tai viitseliäisyydestä, kumpaa laitan. Teetä pitää minun mielesta olla aina ainakin puoli litraa kerrallaan, vaikka kahvia tulee juotua koko ajan "lyhempiä" versioita..

Illalla juon kamomillateetä, koska se todella rentouttaa. Se onkin etenkin talvisin tapana että kun siirrytään illalla makkariin kattomaan telkkaria, on mulla iso kuppi kamomillateetä mukana.

Kirjoitti: mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 30.07.2007 22.15

Onko kamomillateestä rentouttajana hyötyä, jos käyttää sokeria teessä? Siis paljon sokeria! Mä en saa alas teetä ilman ja olen yrittänyt sitä joskus vähentää, mut aina palaan samaan määrään uudelleen. Ja siis kahvia kun en eds juo.

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4123
Päiväys: 30.07.2007 22.32

.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20.12.2009 14.31.

Kirjoitti: heverkko Viestejä: 554
Päiväys: 30.07.2007 22.44

Mä olen lipittänyt jotain yrttiteesekoituksia jo pitkän aikaa iltaisin... Rauhoittavat nukkumaan... vaikea sanoa, onko yrteistä apua vai onko se jo muovaantunut rentouttavaksi rutiiniksi, kun miehen kanssa kömmitään peiton alle kuuman yrttiteekupin kanssa...

Päivällä pidän enemmän mustasta teestä maustettuna erilaisin yrtein, hedelmin tai marjoin. Mustaherukkatee on yksi suosikki. Pappa teki aikoinaan omat sekoituksensa meille kaikille lapsenlapsille... minun teeni oli mansikanlehtiä, jasmiinin terälehtiä ja kanervan kukkia, se on edelleen yksi suuri suosikkini.

Veljen teessä oli apilankukkia, mustaherukan lehtiä ja siankärsämön kukkia.

Jos vain voisi (matka Suomeen ja yrttien kuljetusta matkalaukussa rajoittavat säännöt), niin edelleen keräisin yrtit luonnosta meille teehen.

ps. Kanerva rauhoittaa kanssa...

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4123
Päiväys: 30.07.2007 23.03

.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 20.12.2009 14.30.

Kirjoitti: EevaKV Viestejä: 2623
Päiväys: 30.07.2007 23.05

Vahva dominikaanikahvi on tainnnut pilata vatsani ja olen siirtynyt miltei kokonaan teenjuojaksi. Laitan illalla kahvinkeittimen, nykyisin teekeittimen valmiiksi ja herattyani napsautan masiinan paalle. Suomesta toin ja saan lahetyksina valkoista vaniljateeta, ihanaa ei tarvi sokeria, orient chaita ja muuta vihreeta teeta.
Juon monta kupillista paivassa eika kahvihammasta enaa pakota.thumbs down
Ei tulisi mieleenikaan juoda mitaan pussiteeta!tongue sticking out smiley

Kirjoitti: tvlupa Viestejä: 504
Päiväys: 30.07.2007 23.59

Lainaus:
minna bunce
Lainaus:
Annikaali
Illalla juon kamomillateetä, koska se todella rentouttaa. Se onkin etenkin talvisin tapana että kun siirrytään illalla makkariin kattomaan telkkaria, on mulla iso kuppi kamomillateetä mukana.
Wau pitaskohan tota kokeilla...mies sais varmaan kohtauksenwinking smiley

Hmmm...telkkari ja rentouttava tee...makuuhuoneessa? Kaikkea sitä oppii näin kokkipalstallakinwinking smiley

Päiväys: 31.07.2007 10.21

Lainaus:
mailo
Onko kamomillateestä rentouttajana hyötyä, jos käyttää sokeria teessä? Siis paljon sokeria! Mä en saa alas teetä ilman ja olen yrittänyt sitä joskus vähentää, mut aina palaan samaan määrään uudelleen. Ja siis kahvia kun en eds juo.

Ootko kokeillu laittaa hunajaa siihen teehen? Saattais olla pienempi paha smiling smiley

Päiväys: 31.07.2007 10.23

Lainaus:
tvlupa
Lainaus:
minna bunce
Lainaus:
Annikaali
Wau pitaskohan tota kokeilla...mies sais varmaan kohtauksenwinking smiley

Hmmm...telkkari ja rentouttava tee...makuuhuoneessa? Kaikkea sitä oppii näin kokkipalstallakinwinking smiley

grinning smiley grinning smiley grinning smiley
Hehehee, telkkariahan ei tarvi avata ja äkkiä se kuppikin on siirretty yöpöydälle! smiling bouncing smiley

Kirjoitti: Syngeror Viestejä: 124
Päiväys: 01.08.2007 3.33

Nuorempana kittasin teetä varsin usein, reippaasti sokeria ja maitoa sekaan. Sittemmin kyllästyin Liptoneihin ja Twiningseihin, kaikki maistuvat samalta, väkevältä ja pahalta.

Nykyään luontaistuotekaupan teet ovat mielenkiintoisia ja joukosta löytyy hyvänmakuisiakin. Viimeaikoina olen kokeillut lähinnä mauste/yrttisekoituksia joissa mustaa teetä ei ole ollenkaan.

Yksi kestosuosikkini on Rooibos. Suosittelen jos ette ole kokeilleet!

Päiväys: 01.08.2007 10.14

Niin Rooibostakin ostin äskettäin, se on nyt hitti-teesmiling smiley

Terveysvaikutteinen ja kofeiiniton.
Ja mikä parasta -Ei maistu "teelle" smiling bouncing smiley

Kirjoitti: Marza Viestejä: 84
Päiväys: 01.08.2007 17.11

Vanhan kahvi siepon oli pakko vaihtaa teehen, kun maha ei enää kestänyt. Juon melkein mitä teetä vaan, paitsi sitruuna teetä pussi versiona. Tavalliset maustamattomat teet menee maidon ja sokerin kanssa. Maustetut teet pelkän sokerin. Erehdyksessä laitoin kerran ruusunmarja teehen maitoa, maito oli kivasti kokkareina. Hunajaa en voi käyttää, kun tulee nuha.

Kirjoitti: insanity_ Viestejä: 891
Päiväys: 02.08.2007 18.08

Valkoisen teen juomisessa en ole minkäänlaista piristävää vaikutusta huomannut.
Makeat pussiteet maistuvat makeutusaineen kanssa. tongue sticking out smiley Ei pidä kuitenkaan liikaa juoda, pilaavat hampaita.

Kirjoitti: heverkko Viestejä: 554
Päiväys: 02.08.2007 18.59

Lainaus:
Syngeror
Yksi kestosuosikkini on Rooibos. Suosittelen jos ette ole kokeilleet!

Rooibos on hyvää, jos vaikka tuosi mukana Suomesta tänne. Täällä on valitettavan surkeat teevalikoimat, kun kaikki juo kahvia... Kävin jopa "Casa de Chá" (eli teetupa) nimisessä konditoriassa, mutta ei sieltä mitään earl greystä poikkeavaa saanut... sentään sitä.

Kirjoitti: Aura Viestejä: 4655
Päiväys: 05.08.2007 12.08

smiling smiley Juon jääteetä illalla. (<Ja joskus yöllä. Meillä ilmastointi reistailee kesälläeye rolling smiley). Kertokaa Kotikokkaajat omat jääteeohjeenne! smiling smiley

Mene sivulle: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ...Viimeinen Seuraava Sivu: 1 / 14

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu