Kumppanit

Keskustelut » Juomat ruokien kanssa, ja ilman

Mene sivulle: Edellinen Ensimmäinen... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Sivu: 14 / 14

Re: Onko teen ystäviä?
Kirjoitti: karit Viestejä: 176
Päiväys: 08.03.2012 10.25

Pidän kovasti paljon teestä, ja itse tehdyistä sekotuksista. Käyn mielelläni teekaupoissa ja ostelen erilaisia ja sekoittelen itse.
Viimeeksi ostin valkoista teetä ja erilaisia kuivattuja marjoja, haudutin ja koko talo tuoksui mahtavalle.
Marjathan eivät ole teetä, mutta sopivat teen kanssa haudutettavaksi mielestäni hyvin.

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2599
Päiväys: 09.03.2012 15.27

Itselleni tuli äskettäin ihan uusi tuttavuus kaktusteen muodossa, tosin en oikein osaa sanoa voiko sitä sitten kutsua oikeaksi teeksi smiling smiley Oli kyllä aika hauskanmakuista. Pitäisi muutenkin varmaan koittaa siirtää vähän painopistettä kahvista teen juomiseen..

Kirjoitti: zora Viestejä: 2957
Päiväys: 10.03.2012 11.16

Äskeisellä hiihtolomalla Etelä-Tirolissa tein uuden tuttavuuden,hotellissamme saunaosastolla tarjoiltiin Sauna-teetä.Se sisälsi alppiniittyjen rauhoittavia yrttejä ja kukkasia.Kiva idea minusta,sillä tähän asti ei ole tullut mieleenkään saunakierrosten välillä hörppiä höyryävää teetä.Oppia ikä kaikki,saunatee teki todella hyvää hiihtämisestä nääntyneelle kropalle...
Kokeilkaapa suomalaiset teetä kaljan sijaan!

Kirjoitti: vilimuru Viestejä: 42
Päiväys: 12.03.2012 11.09

Lainaus:
Eero
Itselleni tuli äskettäin ihan uusi tuttavuus kaktusteen muodossa, tosin en oikein osaa sanoa voiko sitä sitten kutsua oikeaksi teeksi smiling smiley Oli kyllä aika hauskanmakuista. Pitäisi muutenkin varmaan koittaa siirtää vähän painopistettä kahvista teen juomiseen..

Mistä ostit? Minkämerkkinen?

Kirjoitti: Teya Viestejä: 8914
Päiväys: 18.03.2012 21.58

Lainaus:
vilimuru
Olen nyt kokeillut erilaisia irtoteelaatuja, yrttiteepusseja, pitkään ja lyhyesti haudutettuna, kokeillut vaikuttaako veden lämpötila jne. Toimiva ratkaisu tapauksessani on yrttitee, hyvin kuuma vesi, pitkä haudutus (n. 5-7min) ja hunajaa sekaan. Tästä ei jää kitkerää jälkimakua.
Kiitos vinkeistä! smiling smiley

Yhtenä vinkkinä vielä; rooibos. Punapensaanlehdistä haudutettava juoma. Voi hauduttaa kauan eikä kitkeröidy smiling smiley
Löytyy paljon makuvaihtoehtoja. On vatsaystävällinen ja terveellinen.. Ja ennenkaikkea herkullinen grinning smiley
Kokeile vaikka Aavikkokermaa tai Appelsiini-inkivääriä tai Veriappelsiinia..

Kirjoitti: mila Viestejä: 895
Päiväys: 19.03.2012 23.54

Entinen kahvin suurkuluttaja siirtynyt miltei sataprosenttiseksi teen lipittäjäksi ja löytänyt ihan uuden makujen maailman tongue sticking out smiley

Tuo Teyan mainitsema Aavikkokerma vie kielen mennessään thumbs down

Kirjoitti: Caramelliina Viestejä: 4
Päiväys: 22.03.2012 19.29

Täältä löytyy oikea teen suurkuluttaja....
Aina kun matkusta siskon luokse Helsinkiin mun on aina siiloin mentävä annankadulla sijaitsevaan pikkuruiseen tee-kauppaan ja ostan monta pussia teetä tuliaisiksi kotiin... nyt alkaa varasto tyhjenemään haitallisesti että kohta tulee vieroitusoireita.... smiling bouncing smiley

Päiväys: 22.03.2012 21.16

Se Annankadun teekauppa on tosiaankin ihana pikku puoti ja mikä tuoksu siellä tervehtiikään jo ovella, ahhhgrinning smiley Vastakkoin Helsingin vierailulla minäkin sen löysin.

Päiväys: 23.03.2012 20.28

Uusi makunautinto löytyi K-kaupan hyllystä: Pirkka-merkillä myytävä reilun kaupan luomutee: Roiibos karpalo-kerma.tongue sticking out smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 23.03.2012 20.28.

Kirjoitti: levaus Viestejä: 13
Päiväys: 29.03.2012 14.29

en oo oikeen teen ystäväsad smiley

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 26.04.2012 23.17

Tänään ostin Mercadonasta luumun makuista Rooibos teetä.
20 pussin pakkaus maksoi 0,99 €. Lukenut olen Rooibos teen erinomaisuudesta mutten ennemmin juonut. Varmasti liulatee olisi sitä aitoa, mutta sitä en täällä Espanjassa ole nähnyt. No mutta kuitenkin, asiasta kuudenteen. En minä tästä teestä mitään erikoisempia "kiksejä" saanut hyvää se oli aivan kuin muutkin mieleiseni makuteet.
Lieneekö teen vaikutusta,- harvoin nukun päiväunia, mutta teehetken jälkeen alkoi kovasti ramaseen ja nukuin hievahtamatta melkein kaks tuntia.
Katsotaan nyt onko sama vaikutus, kun seuraavan kerran tätä teetä nautin.
Kahvi on se minun juttuni, tee ei niinkään.

Kirjoitti: Kuruwin Viestejä: 9
Päiväys: 13.07.2012 10.04

Toukokuun loppupuolella itse aloitin teen juonnin terveysvaikutus hehkutusten takia (ja ihan vaan myös siksi että ajattelin että olisi mukavaa viettää teehetki päivittäin)

Aloitin sitten tee juonti kokeilun vihreä tee pusseilla. Huomattuani että vihreä Tee sopii hyvin minulle siirryin ostamaan "oikeaa teetä" eli vaihdoin pussit irtoteehen. Aloin myös juomaan roibosta ja tällä vihreä/punainen meiningillä menen jatkossakin.

Mitään lempi teetä ei vielä ole koska olen vasta 5:ttä eri irto teetä maistanut.

Mene sivulle: Edellinen Ensimmäinen... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 Sivu: 14 / 14

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu