Kumppanit

Keskustelut » Juomat ruokien kanssa, ja ilman

Sima
Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 22.04.2012 9.33

Kuinka moni tekee vielä siman itse?
Katselin tuolla kaupassa siman hintaa ja totesin erttä vaikka ei haluaisi kun pari litraa niin itse se kyllä kannattaa tehdä. Litrahinta/ainesosat niin aika kallista on makeutettu vesi!

Fariinisokepussin kyljessä on hyvä ohje, sokeria tosin voi vähentää reilusti ja vastaavasti sitruunaa/limeä lisätä.
Tänä vuonna kokeilin raparperisimaa ja siitä tuli erinomaisen hyvää.

Re: Sima
Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4018
Päiväys: 22.04.2012 11.32

tänä vappuna on miehelläkin vapaata, joten ajattelin neljän litran annoksen tehdä, riittää kahdelle vallan hyvin. Käytän pelkkää fariinisokeria, pidän tummemmasta + raastan peukalon kokoisen palan tuoretta inkivääriä mukaan

Kirjoitti: matlust Viestejä: 1075
Päiväys: 22.04.2012 13.02

Itse meinaan tehdä, tänään menen kauppaan ja ostoksille. Munkki ja sima tarvikkeet haetaan.

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 22.04.2012 13.11

Täällä Espanjassa teen tätä melkein sokeritonta simaani, kun juodaan sitä vain kahdestaan mieheni kanssa.
[www.kotikokki.net]
Munkkeja teen kyllä ihan vanhan kaavan mukaan, vaikka karppaajia ollaankin.

Kirjoitti: Tiia75 Viestejä: 402
Päiväys: 22.04.2012 16.19

Kyllä aion tehdä,viimeksi tein pelkästään fariinisokerista ja siitä tuli oikein kauniin väristä.

Kirjoitti: Taskuvenus Viestejä: 467
Päiväys: 23.04.2012 11.26

Ikinä en ole itse tehnyt, nyt teillä näytti olevan pari kivaa kikkaa kuten noi raparperit (pakastetut?) ja tuo inkivääri, varmasti antavat kivasti makua. Vieläköhän se ehtii tekeytyä, ei mitään käryä asiasta winking smiley Meille riittäisi ihan yksikin litra mutta niin pientä määrää en viitsi tehdä, lahjoitan sitten jollekulle ystävälle ylimääräiset smiling smiley Ja kiitos tuostakin vinkistä että fariinisokeripaketin kyljessä on ohje, tosin taidan täältä katsoa jonkun "konkarin" ohjeen smiling smiley

Kirjoitti: mummi65 Viestejä: 118
Päiväys: 23.04.2012 11.35

Jos nyt ihan tänä päivänä laitat tulemaan niin kyllä on Vappuna juomakelpoista.Litraa ei nyt kyllä oikeen voi tehdä,mutta neljä on jo hyvä satsi.

Kirjoitti: leena47 Viestejä: 1699
Päiväys: 23.04.2012 11.47

Kyllä itse tehty sima kuuluu meidänkin vappuperinteisiin.

Päiväys: 23.04.2012 11.55

Lainaus:
mummi65
Jos nyt ihan tänä päivänä laitat tulemaan niin kyllä on Vappuna juomakelpoista.Litraa ei nyt kyllä oikeen voi tehdä,mutta neljä on jo hyvä satsi.

Kiitos, siispä kaupoille ja pulisemahan tuotokset smiling smiley

Kirjoitti: mummi65 Viestejä: 118
Päiväys: 23.04.2012 12.17

Siman kylkiäisenä tehdään taas Rosetteja,niinkuin joka Vappu..
Kaivoin jo tutun rosettiraudan esille kaapin kätköistä,rauta on n.50v ja
aina pelittää....äiti jo aikoinaan paistoi ja siitä perinne on jatkunut...

Kirjoitti: Piri Viestejä: 1064
Päiväys: 28.04.2012 20.42

Tänävuonna en tee simaa, nautin sensijaan Omenaviiniä.

Kirjoitti: mila Viestejä: 895
Päiväys: 29.04.2012 0.22

Nyt oli tyydyttävä kaupan simaan, sillä ajattelemattomana kerkesin viedä kaikki lasipullot lasinkeräykseen moody smiley

Päiväys: 29.04.2012 21.26

Lainaus:
Piri
Tänävuonna en tee simaa, nautin sensijaan Omenaviiniä.

Huh...Huh! Omenaviini -omppojytä- saa edelleenkin pelkkänä ajatuksena ihokarvat pystyyn ja kakomisrefleksin grinning smiley Kyllä, kuuluin juuri siihen ryhmään joka testasi ensimmäisiä alkoholikokeiluja tuolla aineella...Marlin Omenaviini grinning smiley

Kirjoitti: samuraigirl Viestejä: 5
Päiväys: 02.05.2012 10.37

Tämä oli nyt toinen vuosi kun en itse alusta asti simaa tehnyt vaan ostin tuon Tuoppi valmispakkauksen ja siitä tein. Täytyy kyllä kyllä kehua että hyvää tulee ja halpaa. suosittelen!

Kirjoitti: Mustikka Viestejä: 6472
Päiväys: 18.06.2012 0.25

Simaa kannattaa tehdä kesälläkin. Käypi saunajuomana heille, jotka eivät välitä oluesta.

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 19.06.2012 12.14

Raparperisima on meidän perheen herkkujuoma, janojuomana kesällä, päihittää kaupan limsat mennen tullen.

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu