Kumppanit

Keskustelut » Meidän keittiössämme - yleistä keskustelua

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 2 / 5

Re: Mitä luit viimeeksi ? 2
Kirjoitti: rose86 Viestejä: 30
Päiväys: 18.07.2012 23.28

Nälkäpeli-trilogia. Tai se tuli luettua kahteen kertaan läpi jo lyhyen ajan sisällä.. Eka kerta oli ahmimista, uusinta sitten ajatuksen kanssa.. Mutta juu vauhtia piisasi, ekan osan olin netistä tilannut ja kun sen sain niin tuli luettua yhdellä istumalla. Toinen ja kolmas osa oli pakko käydä hakemassa heti seuraavana päivänä, ja siinä meni sitten toinen ilta jo nenä kiinni kirjassa, pitkälle kolmanteen osaan ja yömyöhään.. smiling smiley
Oli kyllä hyvä kirjasarja, piti ihan loppuun asti otteessaan. Pysyi yllättävänä, mitään ei oikeastaan etukäteen arvannut.
Elokuvan dvd-julkaisua odotellessa, leffateatteriin kun ei oikein kerkeä.. smiling smiley

Nyt luettavana Harry Potterit läpi noin viidettäkymmenettä kertaa.. grinning smiley

Olisiko seuraavana vuorossa taas linnunradan käsikirja liftareille..

Kirjoitti: Ville K. Viestejä: 429
Päiväys: 22.07.2012 21.31

Lukaisin viimeisimpänä kirjana Kotiteollisuuden keulalahmon, Jouni Hynysen kirjan Rakkaudella Hynynen.

Näytteet Hynysen äänikirjasta:
Pirteyttä parisuhteeseen
Naisen elämänkaari
Viiksimies on eri mies
Pieru on taikuutta

http://www.like.fi/sites/default/files/imagecache/book_cover/kansikuvat/9789524719902-iso.jpg

Ylemmän linkin kautta Liken sivuilta löytyvät lainaukset arvosteluista osuvat mielestäni oikeaan.

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 06.11.2012 14.29.

Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 22.07.2012 23.20

Ostin lomareissulla divarista Liana Kaarinan Gehenna kirja ja yllätyin todella positiivisesti. Rankasta aiheesta, rakkaudella kirjoitettu kirja.

Kirjoitti: matlust Viestejä: 1075
Päiväys: 23.07.2012 0.03

Niceville eli Piiat suomeksi.

Kirjoitti: Taskuvenus Viestejä: 468
Päiväys: 23.07.2012 12.36

Tuomas Vimman Gourmet -jos toi oli gourmeeta niin mä pysyn kyä jossain kaarnan järsimisessä vastedes!

Kirjoitti: mila Viestejä: 895
Päiväys: 23.07.2012 13.11

Ostin juuri Tri Sarah Brewerin "Vitamiinit, kivennäisaineet ja yrttivalmisteet. Tämän tyylisiä kirjoja on tullut muutoinkin viimeaikoina lueskeltua ja tätä odotankin nyt innolla, että pääsen lukemaan...

Kirjoitti: mag-morsian Viestejä: 2104
Päiväys: 24.07.2012 19.17

Christian Jacq'n Ramses-sarjassa olen edennyt 4. osaan. En voi kuin ihailla, aivan mahtava sarja.

[fi.wikipedia.org]

Päiväys: 24.07.2012 20.23

Lars Kepler Hypnotisoija, heidän ensimmäinen suomennoksensa, toinen odottaa jo yöpöydällä ja kolmas on varattuna kirjastosta.
Aviopari, ruotsalainen, jotka kirjoittavat nimellä Lars kepler ja olivat tässä viime viikolla Suomessa Porissa Suomi Areenalla esiintymässä ja kertomassa uudesta kirjastaan.
Mukaansa tempaavaa ruotsalaista laatujännitystä.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2538
Päiväys: 24.07.2012 20.36

Pikaluettu/selattu iso kasa antiikki/keräilylehtiä jotka ovat menossa myyntiin.

Kirjoitti: Lily88 Viestejä: 4
Päiväys: 24.07.2012 22.14

Luin nuoruuden suosikkisarjaani: Tuija Lehtisen Mirkka-sarjaa. Sitä ennen luin Torey Haydenin Viattomat. Oli muuten hyvä. smiling smiley

Päiväys: 24.07.2012 22.18

Voi tuo Viattomat onkin ollut mulla "tahtoo lukea" -listalla jo pitemmän aikaa. Kiitos Lily88 kun muistutit thumbs down

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 25.07.2012 22.52

Aloitan iltalukemisena Nina Banerjee - Louhijan kirjoittaman kirjan Yhden päivän kuningatar

Hassuinta on, että tietämättäni kirjallisesta tuotannosta, tunnenkin henkilökohtaisesti itse kirjailijan, jonka tapasin tänään miehensä kanssa aivan sattumalta pidemmän ajan jälkeen.

Mutta seuraavaksi tulen luultavasti lukemaan hänen kynänjälkensä Merenjakaja - kirjailijan muistikirja

FM

Muokattu 3 kertaa. Muokattu viimeksi 26.07.2012 3.02.

Päiväys: 26.07.2012 0.14

Banerjee - Louhijalta muistan joskus nuorempana lukeneeni kirjan "Etsikkoaika". Oli varmaankin aika hyvä, kun varmasti tuhansia kirjoja olen lukenut ja harvoin muistan kirjojen nimiä enää vuosien päästä, mutta tämän muisitin winking smiley

Päiväys: 26.07.2012 3.03

Lainaus:
mila
Banerjee - Louhijalta muistan joskus nuorempana lukeneeni kirjan "Etsikkoaika". Oli varmaankin aika hyvä, kun varmasti tuhansia kirjoja olen lukenut ja harvoin muistan kirjojen nimiä enää vuosien päästä, mutta tämän muisitin winking smiley

thumbs downthumbs downthumbs down

FM

Kirjoitti: leena47 Viestejä: 1699
Päiväys: 26.07.2012 11.49

Eve Hietamies: Tarhapäivä
Kurkistus yksinhuoltajaisän arkeen. Totuttuja rutiineita sekoittaa tyttö, jonka hyväntahoinen Antti-isä joutuu ottamaan tilapäisesti hoiviinsa.
Elävästi kirjoitettu.

Kirjoitti: matlust Viestejä: 1075
Päiväys: 27.07.2012 15.47

Kävin juuri meidän paikallisessa divarissa ja tein oikein kunnon löytöjä. Löysin viisi keittokirjaa ja kaikki 100 Skr. Escoffiers Stora Kokbok 1928, 30kr. Vårt Hem !934, 10 kr. Stora Kok Boken 2 kpl vuosilta 1959 & 1960 á 40 kr ja Pocketkirja 1980 Det godaa franska köket med Julia Child, Simone Beck, Louisette Bertholle 20 kr. Isot keittokirjat on mukavia lahjoja kotoa poismuuttaville, ruoanlaitosta kiinnostuneille nuorille. Voi että on hyvä mieligrinning smileythumbs down

Päiväys: 03.08.2012 22.58

Lainaus:
FutoMaki
Aloitan iltalukemisena Nina Banerjee - Louhijan kirjoittaman kirjan Yhden päivän kuningatar
Hassuinta on, että tietämättäni kirjallisesta tuotannosta, tunnenkin henkilökohtaisesti itse kirjailijan, jonka tapasin tänään miehensä kanssa aivan sattumalta pidemmän ajan jälkeen.

Mutta seuraavaksi tulen luultavasti lukemaan hänen kynänjälkensä Merenjakaja - kirjailijan muistikirja

FM

Eli kirja nyt signeerattu!!!

FM

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03.08.2012 22.59.

Päiväys: 05.08.2012 18.30

Anna Janssonin murhan alkemia on yöpöydällä ja taattua Janssonia tuntuu olevan. On ne vaan taitavia, nuo ruotsalaiset naiset, kirjoittamaan dekkareita, kiitos siitä heille.

Kirjoitti: Kuruwin Viestejä: 9
Päiväys: 06.08.2012 7.58

Mrs Frisby And The Rats Of Nimh

Pakko on kyllä todeta että elokuva oli paljon parempi tuotos. Jos nyt unohdetaan se tarpeeton taikuus niin muuten elokuva löi kirjan oikeastaan joka osa alueella.

Tällä hetkellä luen Parasite Eve kauhukirjaa (2/3 osaa jo luettu)

Kirjoitti: anita11 Viestejä: 265
Päiväys: 06.08.2012 11.42

jyrki erran kaunasin sivut.
kirjailija kertoi kirjoittaneensa teosta viisi vuotta, viisi vuotta menisikin kirjan lukemisessa kun oli niiin pitkäveteinen!
en jaksanut loppuun asti, tylsä.
mutta tämä on vain minun mielipiteeni =)

Päiväys: 12.08.2012 20.42

Christian Jacq'n Ramses-sarja luettu.
Nyt "välipalana" Jarkko Martikaisen Pitkät piikit ja muita kertomuksia.

Jarkko Martikainen on minun suomen kielen käytön esikuvani, Ismo Alangon ja A. W. Yrjänän ohella. Voin vain haaveilla, että joskus osaisin kirjoittaa, kuten he.

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2607
Päiväys: 16.08.2012 21.43

Lainaus:
Riitta-Mummo
Lars Kepler Hypnotisoija, heidän ensimmäinen suomennoksensa, toinen odottaa jo yöpöydällä ja kolmas on varattuna kirjastosta.
Aviopari, ruotsalainen, jotka kirjoittavat nimellä Lars kepler ja olivat tässä viime viikolla Suomessa Porissa Suomi Areenalla esiintymässä ja kertomassa uudesta kirjastaan.
Mukaansa tempaavaa ruotsalaista laatujännitystä.

Minulla on hieman kaksijakoinen suhtautuminen Keplerin kirjoihin - tai ainakin niiden suomennoksiin. Tavallaan menevää jännitystä, mutta jookin minua vähän tökki tekstinkuljettamisessa, ehkä se tuntui hieman .. tönköltä? Eli en ihan varauksettomasti ihastunut, mutta toisaalta luin kuitenkin varsin nopeasti lävitse smiling smiley

Minulla on edelleen - kuten puolitoista kuukautta takaperinkin - päälukemisena työn alla "Titan - Rockefellerin elämänkerta", ja tätä vauhtia se on lukemisen alla vielä parin kuukaudenkin päästä. On raskasta! Kiinnostavaa, mutta raskasta! Välissä onkin tullut luettua useampi vakoojathrilleri & dekkari...

Päiväys: 17.08.2012 10.22

Nyt kun kaikki Keplerit on luettu niin asettuvat tuonne keskitasolle dekkarilistassani. Saman laisia kaikki, juonen kehittely ennalta arvattavuus ja samalla kaavalla tehtyjä kaikki.
Uusi dekkaristi minulle sen sijaan on Camilla Läckberg ja hänelta olen nyt lukenut kaksi ja kolmas on menossa. Erinomainen suomennos, juonen kehittely huippua ja jännitys säilyy viimeselle sivulle, siitä minä pidän.

Päiväys: 18.08.2012 11.15

Luettujen kirjojen rivistöön laitan myös Elina Halttusen uuden, Syysvieraita, joka on jatkoa Saaressa kaikki hyvin kirjalle, mutta voi lukea ihan erillisenäkin romaanina.
Kyllä osaa Halttunen koukuttaa mukaansa ja viedä tarinaa aivan kirjan loppuun saakka. Erityisesti minua viehättää hänen kaunis tapa kertoa ja ratkoa vaikeitakin asioita, positiivisuus loistaa kaikissa ratkaisuissa ja aina on valoa näkyvissä vaikka tilanteet olisivat kuinka vaikeita.
Saaressa kaikki hyvin kiehtoi siksi, että siinä asioita katsottiin lapsen näkökulmasta, joka tuo kirjaan aivan uuden ulottuvuuden.
Ihana lukea kirjoja jotka ovat niin valoisia ja huolella tehtyjä, suomen kieli on kaunista luettavaa hyvin kirjoitettuna. Kiitos lukuelämyksestä!

Päiväys: 27.08.2012 16.44

Lainaus:
Eero
Minulla on edelleen - kuten puolitoista kuukautta takaperinkin - päälukemisena työn alla "Titan - Rockefellerin elämänkerta", ja tätä vauhtia se on lukemisen alla vielä parin kuukaudenkin päästä. On raskasta! Kiinnostavaa, mutta raskasta! Välissä onkin tullut luettua useampi vakoojathrilleri & dekkari...

Hah! Otin pari kovaa spurttia ja pääsin Titanissa jo lähes puoleenväliin. Nyt pitänyt kuitenkin taas hieman ottaa kevyemmin välissä, ja lukemiseen on eksynyt Sam Eastlandin Puna-arkku, neuvostoliittoon sijoittuva dekkari. Ehkä vähän liiallisen yksityiskohtia maalailevaa aina silloin tällöin, mutta kivaa ja rentoa mökkilukemista. Eikä dekkareiden kai nyt niin muuta tarvitsekaan olla.

Mad Cook - kulinaristinen seikkailukirja
Kirjoitti: Ville K. Viestejä: 429
Päiväys: 02.09.2012 19.32

Pitkästä aikaa luettavana on keittokirja: Tuomas Milonoffin ja Riku Rantalan Mad Cook - kulinaristinen seikkailukirja.

Mad Cook

http://media.wsoy.fi/media?path=jpg455/951-0-35554-2.455.jpg

Mad Cook: Surströmming

Päiväys: 03.09.2012 12.39

Lainaus:
Ville K.
Pitkästä aikaa luettavana on keittokirja: Tuomas Milonoffin ja Riku Rantalan Mad Cook - kulinaristinen seikkailukirja.

Hahhaaa, melkein voisi kuvitella tuon kirjan sisältävän aikamoisen kasan hyvin eksoottisia ohjeita, joita ei välttämättä näin Suomessa kotikeittiössä tulisi ensimmäisenä mieleen soveltaa.. sen verran kummallisia ruokahaasteita itse sarjassa on ollut!

Päiväys: 07.09.2012 21.54

Juuri aloitin Sofi Oksasen Kun kyyhkyset katosivat. Odotukset ovat korkealla, koska edelliset Viron historiaa käsittelevät kirjat ovat olleet todella puhuttelevia.
Kirjastosta olen varannut Riikka Pulkkisen Vieras, Pekka Hiltusen Sysipimeä.
Matkalukemisena oli Riikka Ala-Harjan Maihinnousu, joka sai kyllä ajatukset mutkalle monta kertaa.

Päiväys: 09.09.2012 22.31

Sofi Oksanen luettu ja kovasti ristiriitaiset olivat tuntemukset. Lopputulema on kuitenkin että kirja oli hyvin raskas, vaikeakin lukea ja pitää ajatukset kasassa eri henkilöiden tarinat ja tapahtumat, ei yltänyt samaan kun Puhdistus.

Päiväys: 10.09.2012 12.39

Margaret Weisin & Tracy Hickmanin Kronikat, eli Syyshämärän lohikäärmeet, Talviyön lohikäärmeet ja Kevätaamun lohikäärmeet.

Mene sivulle: Edellinen 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 2 / 5

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu