Kumppanit

Keskustelut » Meidän keittiössämme - yleistä keskustelua

Mene sivulle: 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 1 / 5

Mitä luit viimeeksi ? 2
Kirjoitti: Riitta-Mummo Viestejä: 3262
Päiväys: 03.04.2012 9.00

Aloitin Eeron ohjeen mukaan uuden ketjun samalla otsikolla kun entinen ei näkynyt nousevan esille.

Nyt on pöydällä taas pitkästä aikaan Raamattu ja siitä Johanneksen evankeliumi. Luen aina silloin tällöin Raamattua ja aina siitä löytyy jotain uutta ja ymmärtää asioita eri tavalla kun ennen.
Itselläni on pieni nahkakantinen Raamattu, jonka olen saanut omalta isältäni rippilahjaksi ja se on hyvin rakas kirja muistojenkin takia.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03.04.2012 9.01.

Re: Mitä luit viimeeksi ? 2
Kirjoitti: Cookey Viestejä: 83
Päiväys: 03.04.2012 14.08

Mä luin Aku ankkaa smiling smiley

Kirjoitti: oku60 Viestejä: 73
Päiväys: 03.04.2012 16.28

Ymmärrätkös mitä luet Filuppus kysyi hoviherralta Kun hovi herra oli poiminut hänet kyytiin..
Vaimoni aloittaa joka aamu Raamatun lukemisella päivänssä.
Hienoa antoisia luku hetkiä..thumbs downsmiling smileyspinning smiley sticking its tongue out

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 03.04.2012 16.30.

Kirjoitti: mag-morsian Viestejä: 2104
Päiväys: 03.04.2012 17.50

Terry Pratchettin Valtio. Upea kirja.

Kirjoitti: Mailo Viestejä: 13183
Päiväys: 06.04.2012 10.37

Ja kun linkittää vanhan ketjun uuteen, niin ei tarvitse etsiä smiling smiley
[www.kotikokki.net]

Päiväys: 23.04.2012 14.16

Tänään on se päivä, jota olen odottanut l. Kirjan ja Ruusun päivä kirjakaupoissa. Jokainen väh.10e ostava asiakas saa lahjkasi Tuomas Kyrön Miniä kirjan.
Olin oven takana heti aamusta ja ostin lappilaista historiaa käsittelevän kirjan ja lapsenlapsille Tammen kultaisten kirjojen juhlakirjan. Kotiin päästyäni heti lukemaan Miniää ja luin sen yhdellä istuimella. Huikaisevan hauska ja samalla myös kovasti ajatuksia herättävä kirja kahden eri-ikäisen ihmisen täysin erilaisista maailmoista.
Kyrö ei pettänyt tälläkään kertaa. Mielensäpahoittaja ja ruskeakastike sekä tämä Miniä ovat oivallisia lahjavinkkejä kevään juhliville nuorille ja meille vanhemmillekin.

Kirjoitti: mummi65 Viestejä: 118
Päiväys: 23.04.2012 16.39

Lainaus:
Riitta-Mummo
Tänään on se päivä, jota olen odottanut l. Kirjan ja Ruusun päivä kirjakaupoissa. Jokainen väh.10e ostava asiakas saa lahjkasi Tuomas Kyrön Miniä kirjan.
Olin oven takana heti aamusta ja ostin lappilaista historiaa käsittelevän kirjan ja lapsenlapsille Tammen kultaisten kirjojen juhlakirjan. Kotiin päästyäni heti lukemaan Miniää ja luin sen yhdellä istuimella. Huikaisevan hauska ja samalla myös kovasti ajatuksia herättävä kirja kahden eri-ikäisen ihmisen täysin erilaisista maailmoista.
Kyrö ei pettänyt tälläkään kertaa. Mielensäpahoittaja ja ruskeakastike sekä tämä Miniä ovat oivallisia lahjavinkkejä kevään juhliville nuorille ja meille vanhemmillekin.
Täti kävi ostamassa veljiensä lapsille joululahjakirjat ja minä sain Tuomas Kyrön kirjan..nyt sitä odottelen mielenkiinnolla.

Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4019
Päiväys: 24.04.2012 17.19

Eeva Joenpellon; Tuomari Myller, hieno mies sekä Ei ryppyä, ei tahraa
Reijo Mäen Vares; Huhtikuun tytöt, melko mitään sanomaton..
Arto Paasilinnan; Ihmiskunnan loppulaukka, joka on vielä sitä hyvää, kieliposkessa tehtyä Paasilinnaa... uusimmat eivät enään kolahda.

Nyt odottelen, milloin maltan aloittaa Virpi Hämeen-Anttilan: Toisen taivaan alla...

Päiväys: 25.04.2012 11.04

Iltasanoman verkossasmiling bouncing smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 25.04.2012 11.05.

Päiväys: 26.04.2012 20.34

nyt on menossa poikani kevin, täytyy saada luettua ennen elokuvaa. karmaisevaa luettavaa mutta mielenkiintoinen.

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 26.04.2012 22.45

Meneillään seitsemän vuotta Tiibetissä. Elokuvan olen nähnyt, mutta kyllä kirja on aina paljon enemmän. Kun elokuva on tehty kirjaan perustuen, eikä toisin päin, lukunautinto on totisesti paljon antoisampi, kun odotti.

Päiväys: 26.04.2012 23.41

Caravan lehden matkailijoille tarkoitettu elikkä caravaanareille thumbs down

Kirjoitti: Turhapuro Viestejä: 190
Päiväys: 27.04.2012 23.07

Luin Dragonlancen alkuperäisen trilogian nyt toista kertaa läpi... Johan siitä ensimmäisestä kerrasta onkin useampia vuosia. Aina nämä kirjat vaan jaksaa kietoa minut pauloihinsa...

Syyshämärän lohikäärmeet [fi.risingshadow.net]
(Dragonlance: Kronikat, osa 1)
Margaret Weis, Tracy Hickman

Ensimmäinen kirja alkaa hieman hitaasti ja onkin vähän hidastempoisempi muihin nähden, mutta siinä on todella hienoja kohtauksia ja tarinan kerrontaa.

Talviyön lohikäärmeet [fi.risingshadow.net]
(Dragonlance: Kronikat, osa 2)

Kronikoiden paras kirja! Erinomainen joka suhteessa.

Kevätaamun lohikäärmeet [fi.risingshadow.net]
(Dragonlance: Kronikat, osa 3)

Todella hyvin kirjoitettu tarina jossa on tunnetta ja tappuraa. Ei aivan Talviyön lohikäärmeiden tasoa, mutta hyvä ja hieno kumminkin.

---------------------------------------------------------

Lohikäärmeiden aika [fi.risingshadow.net]
(Dragonlance: Viides aika, osa 1)
Jean Rabe

Alku oli hieman sekava ja hämmentävä... Meinasinkin aluksi pistää kirjan pois, mutta kun jatkoin lukemista niin asiat alkoivat selkenemään ja tarina tempaisikin sitten mukaansa. Yllätyskäänteitä tässä oli muutamaankin otteeseen ja tämä olikin kaiken kaikkiaan mainiota luettavaa.

Myrsky nousee [fi.risingshadow.net]
Dragonlance: Viides aika, osa 2)
Jean Rabe

Tämä minulla on tällä hetkellä n. puolessa välissä ja on kyllä ollut parempi/selkeämpi ykkösosaan nähden. Erittäin hienoa tarinan kerrontaa, juonenkäänteitä yms.

Tulihan tuossa lueteltua kirjoja ehkä vähän liiaksikin, mutta luin nuo hyvin lyhyessä ajassa joten ajattelin ettei se haittaa vaikka threadi onkin "Mitä luit viimeksi?"

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 27.04.2012 23.17.

Päiväys: 29.04.2012 19.01

Der zubehhör-profi REIMO Sasalainen tarvike lehti asunto autoille
Lähinnä kattelin kuvija kun saksa ei taitu Hinnat oli euroissa
www.reimo.com
Syksyllä lueskellaaan sitten lähinnä romaaneja ja dekkareitaconfused smiley

Päiväys: 11.05.2012 15.51

Jo Nesbon Aave on menossa ja kyllä ei kirjailija tälläkään kertaa petä. Huikea dekkari ja yhteiskunnallinen kannanotto huumeiden käytön lisääntymiseen ja nuorison pahoinvointiin. Olen lukenut kaikki hänen kirjansa ja aina ovat yhtä taidokkaasti rakennettuja.

Saa nähdä tuoko äitienpäivä jotain uutta lukemista, luulen niin.

Kirjoitti: mag-morsian Viestejä: 2104
Päiväys: 23.05.2012 10.32

Juha Vuorisen Veljekset Vaselin & Kakkonen.
Nyt menossa Terry Pratchettin Posti kulkee.

Pitäisi muistaa nuo Turhapuron suosittelemat kirjat, kun käy kirjastossa.. veikkaisin, että uppoaisivat myös tässä osoitteessa ( tahi siis kotona, nythän mä oon töissä, naah naah, melkein hyvä vitsi).

Kirjoitti: Kuruwin Viestejä: 9
Päiväys: 29.06.2012 17.11

Oaken Throne - Robin Jarvis

Erinomainen esiosa Jarvisin Deptford trilogialle. Tällä hetkellä luettavana on Metro 2033 josta olin ottanut tauon.

Päiväys: 29.06.2012 18.52

Kesä on dekkareiden aikaa ja niitä kuluu minulla kirja/pv.
Nyt on pöydällä Åsa Larssonin ja Anna Janssonia viikonlopuksi.

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2607
Päiväys: 04.07.2012 13.58

Nyt on tullut luettua Titan -nimistä elämänkertaa J.D. Rockefelleristä, vähän ehkä raskasta kamaa, mutta hyvin kirjoitettua ja mielenkiintoista. Kesämökkeilyä ajatellen huomasin että Jo Nesbolta on näköjään ihan juuri suomennettu uusi kirja "Aave"; Nesbon kaikki aiemmat kirjat ovat kaikki ehdottomia kesädekkarilukemisia, joten uskoisin että tämäkin sitä on!

[www.savonsanomat.fi]

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 04.07.2012 14.10

"A FEAST OF SCOTLAND"

FM

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 04.07.2012 14.55

Jaaaa, minun viimeisin lukunautintoni on ystävältä saadut vanhat KOTILIEDET.grinning smiley

Päiväys: 04.07.2012 16.32

HÃ¥kan Nesser Kokonaa toinen juttu, Herman Koch Illallinen ja Ann Cleeves
Kuilonkukka, todellisia lukunautintoja kaikki, suosittelen lämpimästi!

Päiväys: 04.07.2012 16.57

Lainaus:
muari
Jaaaa, minun viimeisin lukunautintoni on ystävältä saadut vanhat KOTILIEDET.grinning smiley

thumbs down

FM

Kirjoitti: sarkku Viestejä: 725
Päiväys: 05.07.2012 16.50

Tove Janssonin elämäkertaa.Huisia smiling smiley

Päiväys: 06.07.2012 3.44

Lainaus:
sarkku
Tove Janssonin elämäkertaa.Huisia smiling smiley

Oliko siellä mitään Luotsikatu 4:stä, joka on tuossa naapurissa?

Tiedän sen verran että poika ja äiti merkkasivat työnsä eri tavalla ja yhteiset piirrokset ovat siten myös selvästi signerauksen perusteella erotettavissa...

FM

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 06.07.2012 11.31.

Päiväys: 07.07.2012 16.53

Nyt on Nesser luettu ja kylläpä oli taas taidokasta juonen kehittelyä.
Jos haluat lukea todella hyvin kirjoitettua tekstiä ja pidät dekkareista niin iskehän kiinni Håkan Nesserin koko tuotanto, on nautittavaa luettavaa.

Kirjoitti: Hörvelö Viestejä: 4019
Päiväys: 08.07.2012 9.44

sain tuttavalta kassillisen kirjoja muuttonsa avittamana...
Avasin Sofi Oksasen Baby Janen, kymmenisen sivua on edennyt... en ole varma menenkö loppuun asti.
Ensimmäinen hänen kirjansa. En yleensä lue kirjoja/kirjailijoita joista kouhkataan, silloin kun niistä kouhkataan...

Päiväys: 08.07.2012 23.21

MINÄ OSAAN KOKATA

Karolina Sparring, Lisa Flodin, Ulf Berglund
Kustantamo Mäkelä, 2011

ISBN 978-951-883-331-7

Suomalainen Kirjakauppa 16,95€

Suosittelen lämpimästi kaikille vanhemmille ja isovanhemmille, kuten myös niille, jotka ovat lasten kanssa tekemisissä ammattillisesti tai harrastuksen puitteissa, mutta eivät tiedä miten aloittaa "ruoka"kasvatuksen...

Reseptit ovat hyvin valittuja, hygienia huomioitum mutta raaka - aineiden esittely hiukan niukka...

Mutta ehdottomasti parempi vaihtoehto, kuin " tiedätte kyllä mikä" - "leivos"...

FM

(

Kirjoitti: Mustikka Viestejä: 6472
Päiväys: 10.07.2012 0.36

Lainaus:
Hörvelö
sain tuttavalta kassillisen kirjoja muuttonsa avittamana...
Avasin Sofi Oksasen Baby Janen, kymmenisen sivua on edennyt... en ole varma menenkö loppuun asti.
Ensimmäinen hänen kirjansa. En yleensä lue kirjoja/kirjailijoita joista kouhkataan, silloin kun niistä kouhkataan...

Olen samanlainen. En lue kouhkatuita kirjailijoita silloin kun heitä tai heistä kouhkataan, niin kuin Hörvelö sanoi. Luen sitten kun heidän kirjojaan saa edullisemmin.

Aloitin lukea Liza Marklundin kirjaa "Paikka auringossa" lentokoneessa, enkä ole päässyt siinä loppuun vielä. Sanoisin, että ei oikein vauhdikas, ehkä siksi ottaa aikansa.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 10.07.2012 12.09.

Kirjoitti: Kuruwin Viestejä: 9
Päiväys: 18.07.2012 16.56

Jarvisin "Thomas" kirjan ohella tässä lueskelin kaksi kirjaa teestä. Pirjo Suvilehdon "Vihreä Tee" ja saman kirjailijan "teehetki" (nyt vasta huomasin että ovat samalta ihmiseltä"

Pakko on kyllä todeta että melko kehnoja kirjoja olivat. Kummastakaan kirjasta ei saa pahemmin mitään irti ellei ole täysin tietämätön teen suhteen.

Kirjat muuten myös muistuttavat toisiaan paljon ja ilmeisesti kirjoitus väli ei ole kuin vuosi että aikamoinen rahastaja taitaa kirjailija olla.

Kirjathan onneksi kuitenkin lainasin enkä ostanut.

Kohta on tullut myös luettua Lars Monsen "vaellus halki alaskan" kirja. Ihan mielenkiintoinen teos on ollut mutta kirjassa olisi ehkä saanut olla pikkasen enemmän deetaileja.

Mene sivulle: 1 2 3 4 5 Seuraava Sivu: 1 / 5

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu