Kumppanit

Keskustelut » Meidän keittiössämme - yleistä keskustelua

Mene sivulle: 1 2 Seuraava Sivu: 1 / 2

Kuvaton Resepti???
Kirjoitti: isabella Viestejä: 283
Päiväys: 08.08.2011 22.13

Minnuu nyt ärsyttää, nämä kaikki kuvattomat ressut...
Joku/jotkut tykittää keittokirjasta suoraan illan ja yön aikana aivan mielettömän paljon reseptejä??? Eihän siinä mitään - kuvattomia ja ilman lähdettä - antaa tulla vaan???
Mutta kun...
Katson aina (ruksaan kuvallinen) niin kuitenkin nämä kuvattomat hyppää silmille!!!
Tämä olisi kyllä varmaan "jotain vikaa" -osastolle???
Kaikkihan täällä omaa "kotikokkia" rakentaa, mut...

Re: Kuvaton Resepti???
Kirjoitti: JHawx Viestejä: 26
Päiväys: 08.08.2011 22.41

taidat olla hieman hakoteillä...
..ekalla kerralla laitamme reseptin talteen, kun löydämme aarteen. Seuraavalla kerralla osaamme kokata sen jo siten, että se tulee hyväksi kuvalla.
toisia ideoita on mahdotonta ottaa kameralla kuvaa, koska toiset pöperöt ei todellakaan ole millään julkaisukelpoisia, herkullisia tosin, mutta kuvaa ei laittaisi kirveelläkään.
Itse olen koettanut laittaa baarimestaria kuviin (esittelemässä astiaanlaitettua ainesta kaatamalla) kun baariaineksesta on kyse, mutta ihmiset valittavat kuvan olevan pöllitty jostakin ja aina ne kuvat vedetään pois julkaisusta.
Minkä minä sille mahdan, että pystyn ammattilaisena ottamaan edustuskelpoisia valokuvia? tarviiko minun siis alkaa laittamaan päällysfiltteriä, jossa 14% liian oranssi että ne edes näyttävät omatekeleiltä? tai vääristämään kuvaa muuten?

Ymmärän että osa materiaalista on sellaista, jossa ei ole kuvaa. toisinaan tulee niin hyviä kuvia, että niitä ei julkaista kotikokissa.

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 09.08.2011 0.14

Olen tuota "tykittämistä" pistänyt merkille ja varsinkin kuvattomissa resepteissä. Yhden ja toisenkin reseptin olen tavannut jo jossakin muualla, mutta en anna tuon häiritä itseäni.

Kuvattomat reseptiti jäävät itseltäni 95% lukematta, paitsi jos ovat tiettyjen tekijöiden. Silloin saatan virnistää muistaen nähneeni resepti jossakin muualla...

No, tuo alkuperäinen ihmettely ei ole todellisuudesta niinkään kaukana. Mitä valokuvaamiseen tulee, niin ainakin muutamilla Kotikokeilla on ollut selvästi kopioitua materiaalia kuvina, joka paljastuu viimeistään kuvaa klikatessa suuremmaksi...

FM

Kirjoitti: Eero Viestejä: 2607
Päiväys: 09.08.2011 11.34

Hyvä tosiaan muistaa, että ensisijaisesti moni kotikokki kirjoittaa reseptit ensisijaisesti itselleen muistiin eivätkä kaikki välttämättä edes omista sopivaa kameraa kuvan ottamiseen: reseptit voivat olla mm. niitä omassa pöytälaatikossa vuosia olleita, jotka sitten kirjoitetaan talteen pois nurkista. Vaikka kuvat ovat tietenkin mukavia, niin ei tehdä niiden puuttumisesta pulmaa smiling smiley

Tätä varten on tosiaan rakennettu näitä erilaisia kuvafilttereitä, joiden tarkoituksena on, että voi rajata näkyviin pelkästään kuvalliset reseptit esim. uusimmissa resepteissä ja haussa. Onko sinulla jomman kumman näistä kanssa jotain ongelmia eli että ne eivät toimi? Huomaathan että selaimen päivitä-napin painaminen hävittää valinnan ja kuvattomat tulevat näkyviin..

Kirjoitti: Simoinen Viestejä: 833
Päiväys: 09.08.2011 17.17

Tähän talouteen ei tule kameraa, enkä astu samaan rakennukseen kameran kanssa jos se on suinkin vältettävissä. Jos joskus osallistun johonkin juhliin, joko kamera lähtee tai minä.

Kirjoitti: minna bunce Viestejä: 4123
Päiväys: 09.08.2011 17.21

Lainaus:
Simoinen
Tähän talouteen ei tule kameraa, enkä astu samaan rakennukseen kameran kanssa jos se on suinkin vältettävissä. Jos joskus osallistun johonkin juhliin, joko kamera lähtee tai minä.
Sinä olet erikoisen jämpti mies, Simoinen.

Kirjoitti: Liliar Viestejä: 205
Päiväys: 09.08.2011 20.35

Lainaus:
JHawx
Itse olen koettanut laittaa baarimestaria kuviin (esittelemässä astiaanlaitettua ainesta kaatamalla) kun baariaineksesta on kyse, mutta ihmiset valittavat kuvan olevan pöllitty jostakin ja aina ne kuvat vedetään pois julkaisusta.
Minkä minä sille mahdan, että pystyn ammattilaisena ottamaan edustuskelpoisia valokuvia? tarviiko minun siis alkaa laittamaan päällysfiltteriä, jossa 14% liian oranssi että ne edes näyttävät omatekeleiltä? tai vääristämään kuvaa muuten?

Ymmärän että osa materiaalista on sellaista, jossa ei ole kuvaa. toisinaan tulee niin hyviä kuvia, että niitä ei julkaista kotikokissa.

Uskomatonta, että näin voi olla. Minua kiinnostaisi nyt oikeasti tietää, että miten ylipäätään päätellään että kuvat on kopioitu jostain ja minkä perusteella tässä kyseisessä tapauksessa on tehty tämä päättely. Joku muu perusteluhan poistamiselle pitäisi olla kuin se, että jostakin kateellisesta ihmisestä tuntuu pahalta, että toisen ottama kuva näyttää liian hyvältä. Voisitteko ylläpito hiukan valaista tätä kuvien poistoprosessia ja kuvien poistoon liittyviä syitä?

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 09.08.2011 20.35.

Päiväys: 09.08.2011 21.50

Ensin JHawx, en ole hakoteillä winking smiley kiitos vaan...
Minä teen, otan kuvan - jos julkaisukelpoinen, julkaisen kyllä - jos ei, ohje on silloin piilotettu...

Lainaus Eerolta -> Tätä varten on tosiaan rakennettu näitä erilaisia kuvafilttereitä, joiden tarkoituksena on, että voi rajata näkyviin pelkästään kuvalliset reseptit esim. uusimmissa resepteissä ja haussa. Onko sinulla jomman kumman näistä kanssa jotain ongelmia eli että ne eivät toimi? Huomaathan että selaimen päivitä-napin painaminen hävittää valinnan ja kuvattomat tulevat näkyviin..
Eero esim. Reseptihaku... Lohilaatikko - ruksaan vain kuvalliset 39 osumaa... ja kuvattomia mukana... sitten ruksaan uudestaan... niin 24 osumaa, no nyt ei ole kuvattomia... Saman joutuu "ruksaa kaksi kertaa" tekemään myös reseptit sivulla. Eihän tämä nyt iso juttu ole, mut nyppii välistä aikas tavalla - kun kahteen kertaan teet aina samat jutut confused smiley

Simoiselle - pidä pintasi grinning smiley

Liliar, juuri tästä tapauksesta mihin JHawk viittaa, en tiedä - enkä ajanutkaa tässä keskustelussa takaa - kuvien omimista siis KOPIOINTIA - vaan kuvattomien ressujen silmiin pomppinen vaikka en halua niitä nähdä! Sen sijaan kotikokista löytyy jonkun verran ressuista kuvia, jotka ovat kopioituja... Pahimmillaan kuvan alareunassa lukee esim. Yhteishyvä eye rolling smiley
Eikä tällä asialla ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Jos kuva on selvästi netistä kopiotu - pitääkin se poistaa...

Mutta Eero varmasti tarkastaa tämän tupla ruksaus ongelman winking smiley

Kirjoitti: noorau Viestejä: 1
Päiväys: 09.08.2011 21.51

itselläni käy yleensä niin, että teen herkun, syön sen jaan reseptin muiden kanssa ja muistan siinä vaiheessa, että kuvakin olis kiva! grinning smiley yritän tosin ottaa kuvan aina kun muistan. Eilen viimeksi sain ensimmäisen kuvani kotikokkiin! smiling smiley Olen kyllä samaa mieltä että kuvalliset reseptit vetävät minua enemmän puoleensa. Minkäs sitä haropää itselleen voi. grinning smiley

Kirjoitti: Dr.Styranki Viestejä: 64
Päiväys: 09.08.2011 22.28

Lainaus:
JHawx
Minkä minä sille mahdan, että pystyn ammattilaisena ottamaan edustuskelpoisia valokuvia?
Ihailtavaa suoraselkäisyyttä ja itsevarmuutta. Olet varmaan huomannut, että sinunkin juuri parhaat kuvasi on surutta kopioitu maailmalle ja nämä tahot väittävät niitä vielä omikseen - vaikka ainesosatkin poikkeavat sinun kirjoittamistasi. Ammattilaisena voisit vaatia luvatta kuvia käyttäneet edesvastuuseen. Tässä muutama esimerkki:
Alien Urine Sample löytyy esim. täältä.
Booty shaker taas puolestaan täältä.
Jouluinen siideri on itsensä vanhan kehnon Jamien nyysimänä.

Toki luvallahan saa kuvia julkistaa ja on olemassa ilmaisia kuvapankkeja, joista niitä voi imuroida. Silti katsoisin, että kyseessä on pienimuotoisesta muunnellusta totuudesta jos kuva ei olekaan juuri siitä ruokalajista kirjoittajan itsensä tekemänä, mistä sen reseptissä väittää olevan. Eikä kuvasta tule sen aidompi silloinkaan, vaikka internetistä haetun tai keittokirjasta skannatun kuvan omin käsin "tuunaisi".

Kuviensa väärinkäytöstä huolestuneet kotikokit ja -kyttääjät voivat käyttää esim. Tineye palvelua, toki muitakin löytyy.

Kirjoitti: Heisim Viestejä: 345
Päiväys: 09.08.2011 23.42

Itsellä on muutama kuvaton resepti ja vain siks etten ole muistanut ottaa kuvaa tehdessäni ruokaa ja vasta syömisen jälkeen todennut, että tämä pitää laittaa kotikokkiin. Minusta on aina kivempi, jos reseptissa olisi kuva, mutta minkäs teet, kun kaikilla ei ole kameraa ja toiset sitten unohtaa ottaa ne kuvat. winking smiley

Mutta minusta ei pitäisi ottaa hirveää pulttia siitä, jos ei kuvaa ole. Mutta tokihan sinulla oli ongelmana se, että kun laitat kuvalliset hakuun niin tulee kuvattomiakin. Tuo hakusysteemi ei toimi kyllä monella muullakaan tavoin oikein. Laitat jotain hakuun ja saat jotain aivan muuta tai seassa on jotain mikä ei liity hakemaasi asiaan. Se on ollut jo useaan otteeseen esillä ja tulee olemaan jatkossakin ellei sitä saada korjattua. En sitten tiedä miten vaikea homma se on tai mistä se johtuu, että näin aina käy.

Ja tuo kuvien/reseptien kopiointi on vähän sellainen juttu... Niin monet asiat/ruuat on jo tehty ja vaikea olla kopioimatta. Joku on tehnyt samanlaista ruokaa hyvin suurella todennäköisyydellä etkä sinä/tekijä/keksijä tiedä, että se on jossain. Tokihan täällä on paljon niitä jotka tosiaankin käyttävät kopioituja omanaan mikä ei ole mitenkään mukavaa/sallittavaa. Minusta sellaiset reseptit voisi suosiolla laittaa niin, että vain itse näet ne. Monia puolia on siinä mikä on huijaamista mikä ei... Mikä varastamista jne. Ja jos laitat tänne reseptin niin sitä reseptiä varmasti käyttää moni muukin ja siitä et pääse yli etkä ympäri. Sinun vain pitää toivoa, että sen käyttäjät sitten kertovat mistä sen ovat ottaneet. Niin ainakin itse teen, kun teen jonkun kotikokin reseptillä. Viimeksi sunnuntaina selittelin mistä patonki ja piirakka ohje oli otettu. Kunnia siis niille reseptien tekijöille. smiling smiley

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 09.08.2011 23.43.

Kirjoitti: anne Viestejä: 1586
Päiväys: 09.08.2011 23.59

Lainaus:
Heisim
Itsellä on muutama kuvaton resepti ja vain siks etten ole muistanut ottaa kuvaa tehdessäni ruokaa ja vasta syömisen jälkeen todennut, että tämä pitää laittaa kotikokkiin. Minusta on aina kivempi, jos reseptissa olisi kuva, mutta minkäs teet, kun kaikilla ei ole kameraa ja toiset sitten unohtaa ottaa ne kuvat. winking smiley
Mutta minusta ei pitäisi ottaa hirveää pulttia siitä, jos ei kuvaa ole. Mutta tokihan sinulla oli ongelmana se, että kun laitat kuvalliset hakuun niin tulee kuvattomiakin. Tuo hakusysteemi ei toimi kyllä monella muullakaan tavoin oikein. Laitat jotain hakuun ja saat jotain aivan muuta tai seassa on jotain mikä ei liity hakemaasi asiaan. Se on ollut jo useaan otteeseen esillä ja tulee olemaan jatkossakin ellei sitä saada korjattua. En sitten tiedä miten vaikea homma se on tai mistä se johtuu, että näin aina käy.

Ja tuo kuvien/reseptien kopiointi on vähän sellainen juttu... Niin monet asiat/ruuat on jo tehty ja vaikea olla kopioimatta. Joku on tehnyt samanlaista ruokaa hyvin suurella todennäköisyydellä etkä sinä/tekijä/keksijä tiedä, että se on jossain. Tokihan täällä on paljon niitä jotka tosiaankin käyttävät kopioituja omanaan mikä ei ole mitenkään mukavaa/sallittavaa. Minusta sellaiset reseptit voisi suosiolla laittaa niin, että vain itse näet ne. Monia puolia on siinä mikä on huijaamista mikä ei... Mikä envarastamista jne. Ja jos laitat tänne reseptin niin sitä reseptiä varmasti käyttää moni muukin ja siitä et pääse yli etkä ympäri. Sinun vain pitää toivoa, että sen käyttäjät sitten kertovat mistä sen ovat ottaneet. Niin ainakin itse teen, kun teen jonkun kotikokin reseptillä. Viimeksi sunnuntaina selittelin mistä patonki ja piirakka ohje oli otettu. Kunnia siis niille reseptien tekijöille. smiling smiley

Monessa samaa mieltäthumbs down
Eiköhän tää meidän PARAS "RUOKA" Mokkapalat ole aikoinaan kenen ties keksintö??? PITÄIS VARMAAN SEKIN GOOGLETTAA??? myönnettäköön, etten siinä ole omaa respaa itte keksinyt, olen saanut sen joskus naapuriltani ja siitä voisinkin todeta että se on "MAAILMAN PARAS" jos sellasta MÖNJÄÄ on pakko nauttia confused smiley, no lasten herkkua spinning smiley sticking its tongue outniistä turhakkeista kuten PANNARIKIN, muistaakseni jossain respassa smiling bouncing smiley.............................

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 10.08.2011 0.02.

Päiväys: 10.08.2011 3.20

@ dr. stryriangi, ihme tosiaan, sillä mulla on tosiaan noi samat kuvat omassa kamerassani, puhumattakaan siitä, että juuri noi kuvat on otettu helsingin baari ja clubi -messuilta 2009

tosin, argumenttina voitaisiin sanoa, että kuvat on myös esillä vapaanjulkaisun mediassa, eli julkaistuja. Tokihan, copyrighteissa on paljon ns. tulkitsemisen varaa, esim, jos kuva on alkupeäisestä muunneltu niin paljon, että edustaa omaa vaihtoehtoista taidetta, ei alkuperäiset kopio lait enää päde. toisten lakien mukaan internet on sähköistä julkaisua.

Mutta jos näistä tosiaan tulee niin paljon närää, google kun löytää yksittäisiä kuvia ja botit nyysii ilman katsomatta miltä sivulta ne ovat, niin voin toki poistaa omat kuvani sivuilta. Tosin harmiksihan se menee, kun ei enää näe mikä on onnistunut lopputulos.
Okei, muunnetaan kuvat erilaisiksi, sitten loppuu tälläinen harmi.

Muokattu 1 kertaa. Muokattu viimeksi 10.08.2011 3.50.

Päiväys: 10.08.2011 3.45

Huomasin muuten, että parilla flixbank tapaisella kuvapankki palvelulla on myös olemassa samoja kuvia, joita sivustolla on. Ilmeisesti toiset tahot eivät halua kunnioittaa kuvien alkuperää, vaan ne lainaavat toisilta sivuilta kuvia ja myyvät eteenpäin. Ongelmaksi tämä muodostuu siten, että kuvat on lainattuja ja niitä itseään ei myydä eteenpäin, vaan jäsenyyttä kuvapankkiin. Eli kuvia itseään ei myydä missään vaiheessa.
Kuten facebookin tapauksessa, sopimuksessa löytyy että kuvat siirtyy kuvapankin omaisuudeksi ja käyttäjät saavat luvan vapaasti levittää niitä. Näin ollen jos joku myy kuvan luvatta, nettipankki voi hyvin sanoa, ettei tiennyt asiasta mitään.

Itseäni tämä ei vaivaa, muuten kuin että siitä aletaan heti vaivaamaan täällä, mutta kuten sanoin, minulla on kuvat flash kortilla ISO/RAW muodossa ja tarvittaessa voin näyttää kameran datat, eli en ole huolissani jos poliisi tulee copyrightien kanssa vaatimaan, omat ISO tagit kyllä kertovat kameran sarjanumeron kuvaan mukaan. Imartelee lähinnä, että on ollut tarpeeksi hyvä, että se on haluttu esim. photobucketista varastaa minulta. Omapa on vikani, itseppähän halusin jakaa ne palvelussa.

Mutta jos kuvat poistetaan sivustolta ilman kysymättä minulta, minun oikeuksiani tallotaan ja pahasti, koska ei ole riittävää todistusaineistoa jotta kyseinen temppu voitaisiin tehdä, varsinkin jos joku väittää muuta. Googletin bootyshakerin kuvan ja totesin sen olevan monillakin sivustoilla, tällöin löysin, että kuvapankki oli ottanut kuvan ja sivustot linkittivät samaan kuvaan. Itse en tiedä mitä kautta ovat kuvan saaneen, mutta siitä koituisi liikaa vaivaa ja todennäköisesti en voisi kuitenkaan asialle mitään koska olen ulkomaalta.

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 10.08.2011 5.14.

Kirjoitti: Liliar Viestejä: 205
Päiväys: 10.08.2011 7.18

Lainaus:
isabella

Eikä tällä asialla ole mitään tekemistä kateuden kanssa. Jos kuva on selvästi netistä kopiotu - pitääkin se poistaa...

Niin.. asiani ydin olikin se että, että mistä kukaan voi varmaksi tietää että kuva ei ole sinun vaikka se löytyisikin jostain muualta netistä.. Jos siinä tosiaan ei lue esim. sitä yhteishyvää. smiling smiley Kuten tässä nyt keskusteltiinkin niin oma ottama kuvakin voi löytyä muualta netistä. Tekijänoikeusasiat on hankalia.

Ja anteeksi kun tartuin tähän kuvien alkuperäasiaan enkä alkuperäiseen aiheeseen.

Kirjoitti: pike65 Viestejä: 534
Päiväys: 10.08.2011 8.34

Voi poijjat ja miksei tytötkin taas smiling bouncing smiley Ootta työ niin hauskoja grinning smiley

Päiväys: 10.08.2011 10.25

Lainaus:
JHawx
Huomasin muuten, että parilla flixbank tapaisella kuvapankki palvelulla on myös olemassa samoja kuvia, joita sivustolla on. Ilmeisesti toiset tahot eivät halua kunnioittaa kuvien alkuperää, vaan ne lainaavat toisilta sivuilta kuvia ja myyvät eteenpäin. Ongelmaksi tämä muodostuu siten, että kuvat on lainattuja ja niitä itseään ei myydä eteenpäin, vaan jäsenyyttä kuvapankkiin. Eli kuvia itseään ei myydä missään vaiheessa.
Kuten facebookin tapauksessa, sopimuksessa löytyy että kuvat siirtyy kuvapankin omaisuudeksi ja käyttäjät saavat luvan vapaasti levittää niitä. Näin ollen jos joku myy kuvan luvatta, nettipankki voi hyvin sanoa, ettei tiennyt asiasta mitään.

Itseäni tämä ei vaivaa, muuten kuin että siitä aletaan heti vaivaamaan täällä, mutta kuten sanoin, minulla on kuvat flash kortilla ISO/RAW muodossa ja tarvittaessa voin näyttää kameran datat, eli en ole huolissani jos poliisi tulee copyrightien kanssa vaatimaan, omat ISO tagit kyllä kertovat kameran sarjanumeron kuvaan mukaan. Imartelee lähinnä, että on ollut tarpeeksi hyvä, että se on haluttu esim. photobucketista varastaa minulta. Omapa on vikani, itseppähän halusin jakaa ne palvelussa.

Mutta jos kuvat poistetaan sivustolta ilman kysymättä minulta, minun oikeuksiani tallotaan ja pahasti, koska ei ole riittävää todistusaineistoa jotta kyseinen temppu voitaisiin tehdä, varsinkin jos joku väittää muuta. Googletin bootyshakerin kuvan ja totesin sen olevan monillakin sivustoilla, tällöin löysin, että kuvapankki oli ottanut kuvan ja sivustot linkittivät samaan kuvaan. Itse en tiedä mitä kautta ovat kuvan saaneen, mutta siitä koituisi liikaa vaivaa ja todennäköisesti en voisi kuitenkaan asialle mitään koska olen ulkomaalta.
Anteeksi vain confused smiley mutta pidätkö sinä meitä muita ihan vähän yksinkertaisena?
Että siis mm. Jamie Oliver on pöllinyt sinulta tässä tapauksessa kuvan "jouluiseen siideriin". Mistähän johtuu, että tuo Jamien kuva on hyvä ja selvä, kun sinun taas epätarkka? Tyhmempi luulisi, jotta sinä olet kopioinut kuvan ja niinkuin näkyy...kääntänyt sen nurinperin smiling bouncing smiley Voi hyvääpäivää sentään.

Uskotko sinä tuohon tarinaan itsekkin?

Kirjoitti: marice Viestejä: 1438
Päiväys: 10.08.2011 13.02

Minna, sama kuva oli viela meidan aamulla ihan oikeinpain ja ja yksi yhteen alkuperaisen kanssa.

Lainaus:
JHawx
Tokihan, copyrighteissa on paljon ns. tulkitsemisen varaa, esim, jos kuva on alkupeäisestä muunneltu niin paljon, että edustaa omaa vaihtoehtoista taidetta, ei alkuperäiset kopio lait enää päde....

Ei pida paikkaansa, copyright kuuluu kuvan ottajalle , eika kuvia ole lupa kayttaa missaan yhteyksissa ilman tekijanoikeuden omistajan suostumusta.

Päiväys: 10.08.2011 17.27

Lainaus:
minna bunce

Kuka sanoi minun olevan mies?

Päiväys: 10.08.2011 17.58

Lainaus:
Simoinen
Lainaus:
minna bunce

Minä sanoin.

Päiväys: 10.08.2011 19.28

Lainaus:
minna bunce
Lainaus:
JHawx

Anteeksi vain confused smiley mutta pidätkö sinä meitä muita ihan vähän yksinkertaisena?
Että siis mm. Jamie Oliver on pöllinyt sinulta tässä tapauksessa kuvan "jouluiseen siideriin". Mistähän johtuu, että tuo Jamien kuva on hyvä ja selvä, kun sinun taas epätarkka? Tyhmempi luulisi, jotta sinä olet kopioinut kuvan ja niinkuin näkyy...kääntänyt sen nurinperin smiling bouncing smiley Voi hyvääpäivää sentään.

Uskotko sinä tuohon tarinaan itsekkin?

En kommentoi edellistä (liitettyä) enempää - kuin, että Jamiella saattaa olla aika monta valokuvajaa... Tuskin Jamie alentuu kopiontiin... Taitaa olla liian paljon pelissä...
Lukekaa tämä nyt niin kuin haluatte...
Mutta, jos luette niin kuin ajattelin - komppaan edellistä winking smiley

Mutta kylläpä on saatu keskustelua aikaiseksi eye popping smiley

Kirjoitti: haani_ Viestejä: 92
Päiväys: 10.08.2011 19.50

Hei!
Tarkoittiko joku/jotkut esim. minua?smiling smileyspinning smiley sticking its tongue out..kerron teille salaisuuden: kaikki respani ovat minulta vuosilta 1970 -------tähän päivään asti. Ja suokaa anteeksi etten ole kuvannut niitä! Enpäs tiennyt muinoin tulevani tälle serverille!
Jos jollakin teillä on jotain sanottavaa niin olkaa ystävällisiä ja sanokaa suoraan, tosin yksityisesti....eipä aleta nolaamaan ihmisiä täällä!

Kirjoitti: muari Viestejä: 1760
Päiväys: 10.08.2011 21.16

No kyllä näillä saiteilla on paljonkin kuvattomia ohjeita, mitä niistä aina kimppuun käydään.
Eikä sitä jokaiseen lappuseen ja ohjeeseenkaan, joita kotoa löytyy ole tullut alkuperäistä lähdettä kirjoitettua.
Kyllä minulla kamera on, kaksikin, mutta en kyllä jokaista suupalaani kuvaa ja tänne niitä kirjoita.winking smiley
Monet reseptini ovat täällä tallessa ja sopivalla kohtaa taas kokeiluunkin laitetaan.
Annetaan nyt vaan meidän kaikkien kokkailla omalla tavallamme.grinning smiley

Kirjoitti: Juri Viestejä: 122
Päiväys: 10.08.2011 21.42

Ei yleensä kiinnosta kuvattomat ohjeet, mutta kuten joku jo totesi, monet pitävät kotikokkikirjaansa lähinnä reseptivihkona, mikä on kyllä ainakin itselleni yhtä tärkeä asia kuin reseptien jakaminenkin. Yleensä tulee vähän suttuisia kuvia näpsittyä, kun ei malta valmista ruokaa kovin pitkään zoomailla. Hatun nosto kuitenkin niille kotikokkilaisille, jotka jaksavat nähdä vaivaa upeiden reseptien lisäksi myös niiden kuvaamiseen.

Toisten kuvien kopioimista en ymmärrä, enkä hyväksy, jos se nyt edes liittyi alkuperäiseen aiheeseen.

Kirjoitti: AIMATO Viestejä: 2537
Päiväys: 10.08.2011 22.07

Minulla on melkein kaikki reseptit kuvattomia johtuen siitä ettei minulla ole ollut kameraa. En ole koskaan ollut innostunut valokuvaamisesta.
Nyt olen saanut kameran ja puhelimen jossa on kaksikin kameraa.
Ehkä jatkossa innostun kuvaamaan reseptejäni.
Kiitos kaikille kokkikavereilleni joilta olen saanut kauniita reseptikuvia.

Kirjoitti: FutoMaki Viestejä: 2781
Päiväys: 11.08.2011 0.54

FM

Muokattu 2 kertaa. Muokattu viimeksi 11.08.2011 7.05.

Kirjoitti: Taskuvenus Viestejä: 468
Päiväys: 11.08.2011 2.17

Sama homma kuin Isabellalla joka aloitti ketjun: ei kiinnosta kuvattomat (tosin aina on muutama poikkeus) ja mä sanon sen verran että taide on _aina lainattua_ . Kyllä. Mun mielestä se murusoosin laitto on taidetta. Jokainen taaplaa tyylillään, enemmän mua häiritsee se että nostetaan tyyliin 'alkupalalautanen1' esille jossa on sitten leikkelettä, juustoa ja hedelmää. Mutta tajuaahan tyhmempikin että juuri perusjuttuja ja noinkin simppeleitä asioita varten KK on. Vituttaa vaan välillä kun todella samat naamat aina näkyvillä, onneks mulla kavereissa ihanan monipuolisia tekijöitä joilta saa inspistä ja intoa muihinkin juttuihin.Todella kaipaisin sitä että nostettaisiin täältä esiin niitä erilaisempia respoja...ehkä joskus...
Kuvat...mulla ne on kotikutosia ja so what? Ihailen Futomakin, Styrangin, Minna Buncen, Insanetyn ja vaikka kuinka monen muun kuvia mutta hei. Mä teen safkaa....kun vois välittää tuoksun ja maun....voih!
Tänään ekaa kertaa tein toisen reseptillä (ööö en muista kenen mutta dallaspullia, Aamu oli tekijä joo!) ja mihin perustin että teen juuri hänen reseptillä oli nämä:
kuvat- löytyi
aineiden määrät- löytyi
muu ohjeistuis- oli ihan riittävää, aloittelijalle ehkei grinning smiley
Ja berberi soikoon, tuli järkyn hyvejä bullei smiling smiley
ja hei, täs repas oli kuva......joka määritti sen että alkujaan otin kopioituihin respoihin sen *dingding* grinning smiley

Päiväys: 13.08.2011 3.48

Lainaus:
minna bunce
Lainaus:
Simoinen
Lainaus:
minna bunce

Minä sanoin.

Lokerointia eli vihapuhetta.

Päiväys: 13.08.2011 17.45

Lainaus:
Simoinen
Lainaus:
minna bunce
Lainaus:
Simoinen
Lainaus:
minna bunce

Minä sanoin.

Lokerointia eli vihapuhetta.
Höpöhöpö.

Kirjoitti: Mustikka Viestejä: 6472
Päiväys: 14.08.2011 22.05

En yleensä katsele kuvattomia reseptejä. Itsellänikin on niitä muutama, kun on tullut hotkaistua ruoat parempiin suihin ennen kuin on ehtinyt ajatellakaan kameraa. Lisäilen aina kun muistan, mutta kun ei ole kirjoittanut listaa niistä kuvattomista niin ei aina tule mieleen.

Mene sivulle: 1 2 Seuraava Sivu: 1 / 2

Viesti
Vain rekisteröityneet käyttäjät voivat vastata viestiketjuihin tai aloittaa uusia. Jos sinulla ei vielä ole tunnusta, käy rekisteröitymässä täällä. Rekisteröityminen ei maksa mitään, mutta saat käyttöösi paljon muitakin kivoja ominaisuuksia.

x

He saavat tästä huomautuksen suoraan.

0 / 0 ystävää valittu